Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-04, 01:00
  #1
Medlem
CAKARIMs avatar
Har pratat med han via pm men leder inte någon vart, de har alltid rätt. Kommer man inte överens med mod så ska admin kontaktas. Har kontaktat.

Jag blir varnad för det här: (FB) Konflikten i Syrien Om nu moderatorerna vet så bra anledningen till Syrienkriget så kan de förklara för oss som har andra teorier och lägga ned tråden för evigt? Eller ska vi alla hålla med judeälskande moderatorer och anse som dom att Assad är den onde elaka och USA är den store räddaren som vi ska hylla i tråden?
Citera
2017-08-04, 01:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Har pratat med han via pm men leder inte någon vart, de har alltid rätt. Kommer man inte överens med mod så ska admin kontaktas. Har kontaktat.

Jag blir varnad för det här: (FB) Konflikten i Syrien Om nu moderatorerna vet så bra anledningen till Syrienkriget så kan de förklara för oss som har andra teorier och lägga ned tråden för evigt? Eller ska vi alla hålla med judeälskande moderatorer och anse som dom att Assad är den onde elaka och USA är den store räddaren som vi ska hylla i tråden?

Länken finns ju inte kvar så inte så lätt för oss att bedöma något.
Citera
2017-08-04, 01:10
  #3
Medlem
CAKARIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Länken finns ju inte kvar så inte så lätt för oss att bedöma något.

Ok.

Mod: Mer svammel om Storisrael, sionism och liknande OT utan direkt koppling till Syrienkriget kommer beivras hårt. varningar utdelade. /Mod

Jag: Håller inte med dig bernad om det här, varför kriget startades har en stor ankytning till planen till Storisrael (Great Israel)
Citera
2017-08-04, 01:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Ok.

Mod: Mer svammel om Storisrael, sionism och liknande OT utan direkt koppling till Syrienkriget kommer beivras hårt. varningar utdelade. /Mod

Jag: Håller inte med dig bernad om det här, varför kriget startades har en stor ankytning till planen till Storisrael (Great Israel)

Det finns ju trådar för konspirationsteorier och liknande, utan att lägga någon värdering i din åsikt. Kanske hör mer hemma där om du vill diskutera det?
Citera
2017-08-04, 02:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Har pratat med han via pm men leder inte någon vart, de har alltid rätt. Kommer man inte överens med mod så ska admin kontaktas. Har kontaktat.

Jag blir varnad för det här: (FB) Konflikten i Syrien Om nu moderatorerna vet så bra anledningen till Syrienkriget så kan de förklara för oss som har andra teorier och lägga ned tråden för evigt? Eller ska vi alla hålla med judeälskande moderatorer och anse som dom att Assad är den onde elaka och USA är den store räddaren som vi ska hylla i tråden?

Det är bara en varning gå vidare i livet
Citera
2017-08-04, 02:03
  #6
Moderator
bernad_laws avatar
Du fick en varning för du kommenterade ett moderatormeddelande, inte för att du behöver tycka varken det ena eller det andra. Jag tyckte jag förklarade det hela mycket tydligt för dig i mitt meddelande:

Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Ämne: Konflikten i Syrien
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Håller inte med dig bernad om det här, varför kriget startades har en stor ankytning till planen till Storisrael (Great Israel)

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk


Allvarligt? Är det här mod- åtgärd?

Hej!

Att kommentera modereringen och moderatorsmeddelanden i trådarna är brott mot 0.06. Om du har synpunkter mot modereringen skall detta tas i PM med moderatorerna och senare i Flashbackforumet. Notera dock att jag skrev "utan direkt koppling till Syrienkonflikten", och det innebär att diskussioner om "Storisrael" som HAR kopplingar dit är tillåtna.

MVH


Får ta frågan vidare eftersom vi inte kommer komma vidare med det här!
Citera
2017-08-04, 02:06
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Ok.

Mod: Mer svammel om Storisrael, sionism och liknande OT utan direkt koppling till Syrienkriget kommer beivras hårt. varningar utdelade. /Mod

Jag: Håller inte med dig bernad om det här, varför kriget startades har en stor ankytning till planen till Storisrael (Great Israel)
Judar har inte med saken att göra du har helt enkelt inte följt gängse regler, i varningen ska det stå vilken regel som är aktuell.

https://www.flashback.org/regler
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-08-04 kl. 02:08.
Citera
2017-08-04, 08:03
  #8
Medlem
LuluBrooksies avatar
Man diskuterar inte moderatorsåtgärder i en tråd. Man tar det via pm med berörd mod och ifall det fallerar, admins.

Det vore bra med en lista på vilka admins som är aktiva. De enda admins jag känner till är de med "admin" i namnet och där finns flera inaktiva.
Citera
2017-08-04, 08:08
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Man diskuterar inte moderatorsåtgärder i en tråd. Man tar det via pm med berörd mod och ifall det fallerar, admins.

Det vore bra med en lista på vilka admins som är aktiva. De enda admins jag känner till är de med "admin" i namnet och där finns flera inaktiva.
Att skicka PM till admins är meningslöst, dom svarar aldrig ändå på klagomål avseende moderering.
Inte till mig i alla fall.
Citera
2017-08-04, 08:11
  #10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att skicka PM till admins är meningslöst, dom svarar aldrig ändå på klagomål avseende moderering.
Inte till mig i alla fall.
Men då får man iaf starta en tråd och har en timeline som orsak varför. Då har man iaf gått rätt väg.
Citera
2017-08-04, 08:22
  #11
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Man diskuterar inte moderatorsåtgärder i en tråd. Man tar det via pm med berörd mod och ifall det fallerar, admins.

Det vore bra med en lista på vilka admins som är aktiva. De enda admins jag känner till är de med "admin" i namnet och där finns flera inaktiva.

Det finns redan längst ner här: https://www.flashback.org/moderatorer
Och står även här: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2017-08-04, 08:25
  #12
Medlem
MoaLjungs avatar
Såna här trådar leder ju bara till mer varningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback