Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-04, 00:45
  #1
Avstängd
Jag har åkt ganska mycket på de färjorna med mina vänner, och det är för att köpa billig sprit! Nu så har det förändrats helt, Cinderella till och med stänger tax free alkohol avdelningen fram till ankomst på fredagar wtf? Det åker till med massa från olika länder på de andra färjorna, skrikande ungar osv, då vill man hellre stanna hemma.
Citera
2017-08-04, 00:59
  #2
Medlem
Turbomachines avatar
Det har blivit så för att folk inte har kunnigt sköta sig på båtarna där de har köpt massa spit i taxfree och sedan setat i hytten och supigt och förstört den.
Det har blivit slagsmål, våldtäkter etc.
Tidigare var Cinderella och motsvarande från Silja partybåtarna som man åkte för fest och kunna hittat tjejer på dock så blev könsfördelningen lika illa som på daitingsidorna där det är 90% män, så intresset finns inte längre lite därav som det är mer barnfamiljer nu och att taxfree inte säljer sprit på utresan.
Citera
2017-08-04, 01:16
  #3
Medlem
Xer0s avatar
Alla våldtäkter som spökar.

Åkte själv en tur till åkand med vikingline. Typ bara pensionärer och småbarnsföräldrar, men taxfreen var öppen hela tiden iaf.
Citera
2017-08-04, 01:37
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Det har blivit så för att folk inte har kunnigt sköta sig på båtarna där de har köpt massa spit i taxfree och sedan setat i hytten och supigt och förstört den.
Det har blivit slagsmål, våldtäkter etc.
Tidigare var Cinderella och motsvarande från Silja partybåtarna som man åkte för fest och kunna hittat tjejer på dock så blev könsfördelningen lika illa som på daitingsidorna där det är 90% män, så intresset finns inte längre lite därav som det är mer barnfamiljer nu och att taxfree inte säljer sprit på utresan.
Tack för svaret, tänkte också på det där helt sjukt Jag var på nyårsafton förra året och det var det sämsta festen någonsin, alla var ca 40+, då gick jag istället och sov på min hytt och missade tolvslaget Jag åkte cinderella nyss förra veckan, ingen sprit, skrikande familjer, massa köer på buffén osv.
__________________
Senast redigerad av FilipST 2017-08-04 kl. 01:44.
Citera
2017-08-04, 01:43
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Alla våldtäkter som spökar.

Åkte själv en tur till åkand med vikingline. Typ bara pensionärer och småbarnsföräldrar, men taxfreen var öppen hela tiden iaf.
Med tanke på det antalet våldäkter, så är det kanske därför det fanns inga tjejer senast jag åkte helt sjukt På de färjorna som åker till Åland så är tax free öppet men det är ju bara pensionärer och familjer osv som du säger, det finns ingen anledningen att sitta och supa själv på sin hytt.
Citera
2017-08-04, 04:29
  #6
Medlem
killawifes avatar
Vad jag har hört så åker man färjorna till Tallinn om man vill festa.
Citera
2017-08-04, 04:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Vad jag har hört så åker man färjorna till Tallinn om man vill festa.

Jag testade torsk på tallinn turen, dödare än en kyrkogård kl 22:12, tyvärr.
Citera
2017-08-04, 06:23
  #8
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipST
Jag har åkt ganska mycket på de färjorna med mina vänner, och det är för att köpa billig sprit! Nu så har det förändrats helt, Cinderella till och med stänger tax free alkohol avdelningen fram till ankomst på fredagar wtf? Det åker till med massa från olika länder på de andra färjorna, skrikande ungar osv, då vill man hellre stanna hemma.
Taxfree????
Låter omöjligt, finladsfärjorna går ju en rutt mellan två Eu-länder.
Citera
2017-08-04, 07:25
  #9
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Taxfree????
Låter omöjligt, finladsfärjorna går ju en rutt mellan två Eu-länder.

Det är nåt skumt undantag för att färjorna åker in till Åland och gör ett strandhugg.

En konstruktion sedan vi gick med i EU för att inte hela färjenäringen på Östersjön skulle gå i graven.
Citera
2017-08-04, 07:43
  #10
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipST
Med tanke på det antalet våldäkter, så är det kanske därför det fanns inga tjejer senast jag åkte helt sjukt På de färjorna som åker till Åland så är tax free öppet men det är ju bara pensionärer och familjer osv som du säger, det finns ingen anledningen att sitta och supa själv på sin hytt.

Det är ett generellt tema för det här samhället. No grills.
Citera
2017-08-04, 07:45
  #11
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Taxfree????
Låter omöjligt, finladsfärjorna går ju en rutt mellan två Eu-länder.

Åland har ö-avtal med EU då det är en demilitariserad zon. Det kunde gotland också haft, men svenska politiker ville inte ge upp den "militära närvaron". Idag finns det inget försvar att tala om på Gotland längre.
Citera
2017-08-04, 07:52
  #12
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Åland har ö-avtal med EU då det är en demilitariserad zon. Det kunde gotland också haft, men svenska politiker ville inte ge upp den "militära närvaron". Idag finns det inget försvar att tala om på Gotland längre.



Åland blev en demilitariserad som en följd av fredsvillkoren i Krimriget (1856). Det innebär att Åland inte får ha någon militär funktion, detta har ingenting med taxfreeförsäljning att göra.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2861082

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback