Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-03, 23:03
  #1
Medlem
Morsdags avatar
Formen skall tillbaka!
Och jag är som sagt för gammal för att vänta på att tomten ska komma med den.

Jag har köpt mitt eget paket..
Testo c 250mg e6e



Kurtid:
12-16 veckor beroende på hur allt flyter på.

Testosterone C 250 mg/ml från Andromedica
250mg/ml e6d.
Jag har 4st 10ml ampuller hemma.

AI:
Adex
Har laddat med 112st 1mg tabletter. Jag kommer inte köra förebyggande under kuren utan har det bara som försäkring att sätta in om jag skulle behöva.
Har även köpt tablettdelare på apoteket som fått bra betyg.

PCT:
(två vecor efter sista sticket med Testo)
Nolvadex 40mg dag 1-14
20mg dag 15-30
Har köpt rätt mkt även av denna så jag skulle kunna trycka under hela kuren. ”better safe than sorry”


Jag:
39 år
78 kg
165 cm kort

TIDIGARE KURER:
Inga

STYRKESTATS Bänk Böj och Mark


Bänk 102,5 kg 3 x 5
Böj 125 kg 3 x 5
Mark 125 kg 3 x 5 har aldrig testat dra mer i mark än jag klarar i böj så jag säkert bättre. Respekt för trasig rygg en gång i tiden har gjort mig medvetet försiktig med mark.

TRÄNING:
Till och från hela mitt liv med b.la Gym, Innebandy, badminton, Squash för att nämna ngr.
Tränar i dag kickboxning två ggr i veckan och gym 3-5 ggr veckan.

Kickboxningen är ny för i år, sökte upp en högintensiv sport för att få lite puls och så småning om kondition. Grym sport som gav mig min rörlighet, vighet och smidighet tillbaka, vilket varit obefintligt i hela kroppen.
Prioriterar dock gymmet först!


SKADOR:
ca 12-13 månader sedan:
Axel ur led, bankart-skada och en fraktur gjorde mig mer eller mindre helt vingklippt i drygt 6 månader. Efter 6 månader med dygnetruntsmärta och pillermenyer till både frukost, lunch, middag och kvällsfika så kunde sjukgymnastiken börja, den tog i sin tur ytterligare 3 månader innan jag blev någorlunda friskskriven.
Åter på gymmet efter 9 månade och 9 kg fetare.
(Troligen ännu mer då en del muskler säker bytt plats med mer fett).
Har dock kört en deff i några månader nu och tappat 11 kg av dem och väger nu 78 kg. Det är 78 kg som sitter helt annorlunda än tidigare.

Mediciner:
Har ingen historik.
Äter inga idag mer än alvedon, och antihistaminer under sommaren.


Hälsokontroll:
Väntar svar från Werlabs på deras XL-paket ink testo och östro. Detta av flera anledningar. Jag tycker det är förhållandevis billig för så mkt information, (WL) och hade om jag vetat om Werlabs tidigare hade jag köpt XL-paketet tidigare även utan kur. Och att få värdena på testo och östro innan tycker jag är en självklarhet för att sedan slippa fummla och gissa.
Under kur ska jag försöka klämma in ett test till (testo+ östro), men då jag har 20 mil till närmast Werlab så har jag ej spikat när det blir. Men efter 6-8 veckor tänker jag.


KOST:
Det har varit mkt testande ett tag nu för att se vad kroppen svarar på efter 9 månader på röven. Men idag ligger jag på 50% protein, 30% kålisar och 20% fett.
Denna fördelning har fungerat bra, även under den högintensiva kickboxningsträningen. (trodde jag skulle behöva mer kålisar då).
Äter ca 2.500-2.700 kcal/dag (beroende på träningsvolym) enl ovan beskrivna fördelning, vilket är balans för mig i dag.
I huvudsak kyckling, lövbiff, lax, torsk, ägg, ris, havregryn, kokta och färska grönsaker, avvocado, kvarg, nötter, feta ost, proteinskak, m.m.

Trycker följande tillskott/vitaminer:
Kreatin, protein, C, D,B-vitaminer, järn, magnesium, zink, omega 3.

Basalt kcalbehov enl tabbel:
2567 kcal vid 4-5 dagar träning/vecka
2277 kcal vid 1-3 dagar träning/vecka (ligger nog närmast här just nu)
1987 kcal vid lite – ingen träning/vecka

Under kuren:
kommer jag de första fyra veckorna fortsätta ligga på ganska strikt kcal-balans för att få känna av lite och sedan laborera och höja till ett moderat överskott på ca 200-300 kcal/dag.
Vill inte springa iväg med fel sorts viktökning. Kroppen får vara med under tiden och bestämma.
Jag kommer fortsätta skriva kostdagbok (som jag gör i dag) där jag också sammanfattar dagsformen och hur träning mm gått. Då blir det lättare att justera om det behövs.


MÅL:
Bygga massa. Bli grov å grym! Det är mitt primära mål.

Skulle det visa sig att det blir mkt bieffekter i form av styrkeökningar, så gnäller jag inte!


over and out
__________________
Senast redigerad av Morsdag 2017-08-03 kl. 23:09.
Citera
2017-08-04, 00:24
  #2
Medlem
Ser seriöst ut, kommer följas! Lycka till
Citera
2017-08-04, 20:21
  #3
Medlem
Morsdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smacharen
Ser seriöst ut, kommer följas! Lycka till

Ja ibland lyckas man låta seriös

Tack, det kommer gå skitbra!
Citera
2017-08-07, 18:56
  #4
Medlem
Morsdags avatar
I dag var det dags!

Första sticket testo c sitter nu i låret. Frontade med 500mg. Inga problem, ingen smärta, inget blod, inte svårt och jag var inte ens lite nervös. Jag har iofs längtat som ett barn på julafton!
Nu återstår bar den långa väntan på nästa stick om 6 dagar. Längtar, haha!

Längtar till gymmet i morgon å få känna på placeboeffekten.


Over and out.
Citera
2017-08-07, 20:27
  #5
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morsdag
I dag var det dags!

Första sticket testo c sitter nu i låret. Frontade med 500mg. Inga problem, ingen smärta, inget blod, inte svårt och jag var inte ens lite nervös. Jag har iofs längtat som ett barn på julafton!
Nu återstår bar den långa väntan på nästa stick om 6 dagar. Längtar, haha!

Längtar till gymmet i morgon å få känna på placeboeffekten.


Over and out.

Se nu till att fronta även nästa stick med 500mg.

Lycka till i din kur =)

Mvh E
Citera
2017-08-09, 07:13
  #6
Medlem
Morsdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Se nu till att fronta även nästa stick med 500mg.

Lycka till i din kur =)

Mvh E


Jag ser nu att det ej står deklarerat i mitt första inlägg.
Men så är tanken. Frontar de två första sticken.





Min längtan till nästa stick är inte fullt lika intensiv längre. Haltar om kring i dag på gymmet. Har bra ont i låret där jag sköt.
I dag är det dessutom ben på schemat 👍
Jorå, jag längtar ännu!

Smärtan i låret kröp på i går em/kväll, alltså 24 tim efter skott.

I övrigt mår jag bra, tränar och äter bra, och jag har väldigt bra motivation just nu.

Over and out
__________________
Senast redigerad av Morsdag 2017-08-09 kl. 07:22. Anledning: Stavfel
Citera
2017-08-09, 08:20
  #7
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morsdag
Jag ser nu att det ej står deklarerat i mitt första inlägg.
Men så är tanken. Frontar de två första sticken.





Min längtan till nästa stick är inte fullt lika intensiv längre. Haltar om kring i dag på gymmet. Har bra ont i låret där jag sköt.
I dag är det dessutom ben på schemat 👍
Jorå, jag längtar ännu!

Smärtan i låret kröp på i går em/kväll, alltså 24 tim efter skott.

I övrigt mår jag bra, tränar och äter bra, och jag har väldigt bra motivation just nu.

Over and out

Bättre sätta någon annanstans dagarna innan man tränar ben.
Citera
2017-08-09, 10:52
  #8
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morsdag
Jag ser nu att det ej står deklarerat i mitt första inlägg.
Men så är tanken. Frontar de två första sticken.





Min längtan till nästa stick är inte fullt lika intensiv längre. Haltar om kring i dag på gymmet. Har bra ont i låret där jag sköt.
I dag är det dessutom ben på schemat 👍
Jorå, jag längtar ännu!

Smärtan i låret kröp på i går em/kväll, alltså 24 tim efter skott.

I övrigt mår jag bra, tränar och äter bra, och jag har väldigt bra motivation just nu.

Over and out

Sätt i rumpan istället. Lite krångligare men mycket mindre smärta och i princip riskfritt att sätta i Gluteus medius/maximus.

Mvh E
Citera
2017-08-09, 18:21
  #9
Medlem
Morsdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Bättre sätta någon annanstans dagarna innan man tränar ben.


No shit!
Citera
2017-08-09, 18:28
  #10
Medlem
Morsdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Sätt i rumpan istället. Lite krångligare men mycket mindre smärta och i princip riskfritt att sätta i Gluteus medius/maximus.

Mvh E


Tack för input.

Det är tänk att jag ska sätta i rumpan. Jag kommer även få hjälp av tjejen (som längtar) för att sätta dem i rumpan framöver.

Men innan jag tar hjälp så vill jag veta vad jag pratar om och ber om hjälp med.
Jag vill ha gjort det själv helt enkelt, så jag vet hur det går till.
Och då blev låret naturligast då det var enkelt att se och komma åt själv.

Mvh
Citera
2017-08-09, 21:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsdag
Tack för input.

Det är tänk att jag ska sätta i rumpan. Jag kommer även få hjälp av tjejen (som längtar) för att sätta dem i rumpan framöver.

Men innan jag tar hjälp så vill jag veta vad jag pratar om och ber om hjälp med.
Jag vill ha gjort det själv helt enkelt, så jag vet hur det går till.
Och då blev låret naturligast då det var enkelt att se och komma åt själv.

Mvh


be henne prata dig igenom det.. det gör jag och min brud när vi spikar varandra.. då slipper man släppa kontrollen helt och det hjälper faktiskt, vi kör typ såhär

nu sticker jag, nu aspirerar jag, nu åker vi, och klart det lilla hjälper mina hjärna spöken mycket och bruden blir galen så fort jag blir tyst för då börjar hon oroa sig
Citera
2017-08-09, 22:35
  #12
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
be henne prata dig igenom det.. det gör jag och min brud när vi spikar varandra.. då slipper man släppa kontrollen helt och det hjälper faktiskt, vi kör typ såhär

nu sticker jag, nu aspirerar jag, nu åker vi, och klart det lilla hjälper mina hjärna spöken mycket och bruden blir galen så fort jag blir tyst för då börjar hon oroa sig

=Kärlek.

Du beskriver det på ett så fint sätt, nästan så man blir lite rörd och fäller en tår
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback