Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-04, 12:57
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Tack för att ni tar er tid att skriva i tråden, uppskattas!

Jag tränar 6 dagar i veckan, ~ 60 min styrketräning. På diverse hemsidor där man räknar ut sitt kaloribehov så står det att jag ligger på kaloribalans från 3000-3200. Så jag har helt enkelt lagt på 500 och legat mellan 3.500-3700 per dag.

Jag håller med om att det låter väldigt mycket, men det verkar ju som att alla kalkylerare säger samma siffra för mig. Allt jag vill ha i julklapp är ett mindre kaloriöverskott, haha.

Jag äter väldigt clean husmanskost, väldigt mycket korv och pyttipanna osv. Har dock tyvärr behövt äta mindre onyttigt till sista målet som t.ex. 100g jordnötter för att nå mitt nuvarande kaloriöverskott.

Bara för skojs skull kan man räkna på de siffror du uppger. Det säger inte så mycket för oss andra, men kanske för dig.
Om du gått upp 7kg på 4 månader så har du haft ett totalt överskott på ca 49 000 kcal. Slår man ut det på 120 dagar så blir det ett överskott på 408 kcal om dagen.
Citera
2017-08-06, 20:18
  #26
Medlem
Hade samma problem innan. Att lyfta är kul och lätt men att få sig alla kalorier är tufft. Löste det genom att dricka 1-1.5 dl olivolja på kvällen (typ 1000 kalorier). På så sätt får man i sig utfyllnadskalorier utan att behöva äta chips, munkar osv och man behöver inte äta kycklingbröst 7 gånger om dagen.
Citera
2017-08-07, 18:24
  #27
Medlem
TotalT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Hade samma problem innan. Att lyfta är kul och lätt men att få sig alla kalorier är tufft. Löste det genom att dricka 1-1.5 dl olivolja på kvällen (typ 1000 kalorier). På så sätt får man i sig utfyllnadskalorier utan att behöva äta chips, munkar osv och man behöver inte äta kycklingbröst 7 gånger om dagen.

Skojar du? Väljer du hellre 1.000 kalorier från olivolja än från mat?! Du kan väl åtminstone äta något gott istället om du nu inte kan äta vanlig mat. Glass, godis, kakor?

Vilket jävla problem ni har.... Själv är min balans 4.000+ kalorier per dag, och jag går konstant hungrig och måste fylla ut varje rätt med minst 500g grönsaker, och lägger inte en kalori på något som inte är mat och mättande.
Skulle döda för att inte ha apptit/hunger till 3.500kcal....
Citera
2017-08-08, 12:31
  #28
Medlem
Arshys avatar
Jag hade samma problem under mitt första halvår av träning. Jag löste smaken genom att käka mer grönsaker till maten, vilket inte bara är nyttigt, det är också fint med till exempel körsbärstomater eller broccoli, det smakar väldigt bra. Varför inte laga någon god sås till maten? Jag äter även en hel del frukt mellan måltiderna.

Har du en mixer så kan du slänga ner en hel del bär eller frukt, det gör jag i samband med kreatin eller EEA. Riktigt kallt vatten+is Det blir en fin kontrast från kyckling, ris, köttfärs, mjölkprodukter och annan ''vanlig mat''.

Lycka till
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback