Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-04, 01:16
  #25
Avstängd
Demensens avatar
Ravenbox är en fejk psykopat. Jag är psykopat.

ASMR kan vara bra om man gillar det gör man det inte kan man bli OERHÖRT irriterad, normalt sett borde jag bli just irriterad, vilket jag väl blir över visst ASMR-material, men där finns riktigt bra stuff out there
Citera
2017-08-04, 02:19
  #26
Medlem
Ett problem med att inte sova är att man lätt utvecklar psykoser och annat mindre skoj så att kan de låsa in dig..

Jag gick den vägen, sov ingenting, utvecklade psykoser. Stängdes in 6 eller om var 8. Veckor. Missade jul och nyår.

Nu är de på mig som hökar från öppenpsyk. Visst, nu har jag säkerligen en diagnos ,men sömnen är viktig. Fungerar inte så fungerar ingenting, uppsök läkarvård snabbt och tag i det.
Lycka till!
Citera
2017-08-04, 04:14
  #27
Avstängd
Vafan har du dåligt samvete för jag var ett otroligt asshole när jag var 18-20, detta till trots har jag senare insett att det var inte utan anledning. Numera är det ingen jag känner personligen som verkligen ogillar mig. Jag var en annan person som yngre, vem fan bryr sig? I synnerhet inte jag iallafall
Citera
2017-08-04, 04:34
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Vafan har du dåligt samvete för jag var ett otroligt asshole när jag var 18-20, detta till trots har jag senare insett att det var inte utan anledning. Numera är det ingen jag känner personligen som verkligen ogillar mig. Jag var en annan person som yngre, vem fan bryr sig? I synnerhet inte jag iallafall

Rök en holk,fixa lite benz,alkohol så kommer du sova.
Citera
2017-08-04, 14:20
  #29
Medlem
lazze93lazzes avatar
Somnade vid ca 0200 enligt sambon!
Tack för hjälpen!
Citera
2017-08-04, 15:34
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Somnade vid ca 0200 enligt sambon!
Tack för hjälpen!

Härligt! Då hoppas vi på upprepad framgång natten som kommer.
Citera
2017-08-04, 15:46
  #31
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrun
Härligt! Då hoppas vi på upprepad framgång natten som kommer.

Tack! Ja verkligen... sista timmarna innan jag slocknade så "såg" jag 5 kompisar dansa omkring ute i hallen.. lite roligt men ändå lite läskigt måste jag erkänna!
Citera
2017-08-04, 17:09
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Imovane kommer lösa dina problem.

Nej, nej, nej! Imovane är extremt beroendeframkallande, det är bara att läsa på drogforumet. Efter 5-6 veckor kör toleransökningen igång, och där ingår biverkningarna: sömnlöshet orsakat av tabletterna. Run, det klassas numera som en drog!
Citera
2017-08-04, 17:20
  #33
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Nej, nej, nej! Imovane är extremt beroendeframkallande, det är bara att läsa på drogforumet. Efter 5-6 veckor kör toleransökningen igång, och där ingår biverkningarna: sömnlöshet orsakat av tabletterna. Run, det klassas numera som en drog!

Bara för att du missbrukar imovane så betyder inte det att alla andra gör det. Imovane fungerar perfekt.
Citera
2017-08-05, 06:41
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Jasså, jag har verklgen 0% erfarenhet av allt annat en mina Elvanse. Vet dock vad det är. Varför tror du det skulle funka så bra?

Tro mig det är dessvärre nästan bara kemikalier som hjälper om man har lidit av konstanta sömnproblem under hela sitt vuxna liv eller under många år. Vad skulle förändras? Visst träning o.s.v. kan hjälpa en del men inte de med extrema sömnproblem, att inte sova på ca. 4 dagar är rätt extremt men också varit med om det. Hittar man en medicin utan eller med obetydliga biverkningar så vad har man att förlora? Förstår inte folk som är så anti sömnmediciner, de förstör knappast kropp och hjärna - vilket däremot sömnbrist absolut kan göra i längden, även på kort sikt så blir man rätt sliten av att sova dåligt eller inte alls. Så det är egentligen ett hälsosammare alternativ med medicin i många fall skulle jag tro, för även livet kan förkortas avsevärt om man sover dåligt under stor del av livet. Lite komiskt att en del tror de går den hälsosamma vägen och vägrar piller och så plockar de ev. ner skylten 10 år för tidigt bara för det.

Man får ta och fundera på vad man tycker är värst, att vara beroende av en medicin samt ev. en del biverkningar eller helt enkelt att sova dåligt - det är tyvärr vad många har att välja på. Får som tur var inga biverkningar av de jag tar. Zopiclone/Imovane är en rätt light produkt man kan börja med även om läkaren kommer börja med att erbjuda "sockerpiller" som fungerar på väldigt få. Den är dock narkotikaklassad och ger ett fysiskt beroende samt ofta ett lätt rus, vilket är fantastiskt på kvällen, kvällsmaten smakar underbart samtidigt som man är lite lullig sen lägger man sig och somnar förhoppningsvis. Mirtazapin knockar de flesta även det egentligen inte är en renodlad sömnmedicin, är man deprimerad utöver sömnproblemen så kan är det en bra lösning, om inte så för att sömnlöshet kan leda till depressioner. Theralen är helt ok för ändamålet men rätt många blir sega dagen efter, inte jag dock.
__________________
Senast redigerad av powddder 2017-08-05 kl. 06:45.
Citera
2017-08-05, 09:50
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Bara för att du missbrukar imovane så betyder inte det att alla andra gör det. Imovane fungerar perfekt.

För det första så har jag inte missbrukat Imovane, fick det utskrivet under ett halvår. Att skriva att Imovane fungerar perfekt är bullshit, läs på! Imovane är en bensoanalog, och ger därför samma toleransökning, och abstinens som vanliga benso. Jag har jobbat på en beroendeklinik i många år, och vet vad jag pratar. Så sprid inte ut att Imovane är ofarligt, gå in på drogrehabilitering så kan du läsa skräckhistorier om detta rävgift.

Förr eller senare så måste du också sätta ut. Enligt FASS ska det användas i högst 6-8 veckor p.g.a. att det är så beroendeframkallande. Som jag skrev i mitt förra inlägg så kommer toleransökningen, till 100%, att dyka upp med kemisk ångest och sömnstörningar. Kommer du då att vara lika kaxig?
Så stoppa inte huvudet i sanden, slutar du inte så sitter du där med helvetisk abstinens. Dessutom så är det inom sjukvården klassat som en drog.
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-08-05 kl. 09:55.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback