Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 12:03
  #1
Medlem
mrsnowmans avatar
Någon som har erfarenhet av att använda berberin i kombo med insulin ?
Citera
2020-09-29, 09:54
  #2
Medlem
kimoscaralfredsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsnowman
Någon som har erfarenhet av att använda berberin i kombo med insulin ?
Inte i kombo med insulin men direkt efter ett träningspass. Effekten av en dos berberin sitter i ca 16 timmar, så nästa dag när den anti-inflammatoriska och antioxidanta effekten är över kan du "träna och slita musklerna" lika mycket igen.

Nackdelen jämfört med metformin verkar vara att berberin minskar testo än mer, åtminstone för kvinnor. Fördelar är ej minskat upptag av B12 och folat och ingen risk för lactic acidosis.

Frågan är om man vill syssla med detta och hur stor den hälsomässiga vinsten egentligen är.

Citat:
The findings of this study confirmed that berberine can significantly reduce total testosterone and FAI and increase SHBG compared with placebo or no treatment and that there are significant differences between berberine and metformin in terms of decreasing total testosterone and increasing SHBG.

Mindre testo men högre "free androgen index" och mer "sex hormone binding globulin".
Vad blir nettoresultatet, vad säger ni som vet?
__________________
Senast redigerad av kimoscaralfredsen 2020-09-29 kl. 10:01.
Citera
2020-09-30, 00:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimoscaralfredsen
Mindre testo men högre "free androgen index" och mer "sex hormone binding globulin".
Vad blir nettoresultatet, vad säger ni som vet?

I ditt citat nämns att FAI sänks, det höjs inte.

(S-testosteron / SHBG) x 100 = FAI

Alltså: Lägre testosteron och högre SHBG kan inte samtidigt resultera i ett högre FAI (biotillgängligt testosteron).
__________________
Senast redigerad av fisk123 2020-09-30 kl. 00:20.
Citera
2020-09-30, 07:44
  #4
Medlem
Varför vill man ta något Anti-inflammatoriskt eller antioxidanter efter träningen? Det verkar ju försämra muskeltillväxten.
Citera
2020-09-30, 08:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklagaard
Varför vill man ta något Anti-inflammatoriskt eller antioxidanter efter träningen? Det verkar ju försämra muskeltillväxten.

Eller hur, känns ju meningslöst
Citera
2022-07-10, 20:14
  #6
Medlem
Bumb på denna, tycker berberine verkar intressant men hur skulle ni göra för att bygga muskler?
Försöka ta det enbart på träningsfriadagar?
Fettförbränning?
Citera
2022-07-11, 20:36
  #7
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Bumb på denna, tycker berberine verkar intressant men hur skulle ni göra för att bygga muskler?
Försöka ta det enbart på träningsfriadagar?
Fettförbränning?

Läs på snälla finns hur mycket info somhelst.
Citera
2022-07-11, 21:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Läs på snälla finns hur mycket info somhelst.

Det har du väldigt rätt i, dock tycker jag att det finns så mycket information så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Vissa påstår att det går bra att kombinera med muskelbygge medans vissa hävdar motsatsen.
Skulle bara vilja ha ett kortfattat upplägg på hur man skulle kunna ta det i kombination med muskelbygge.
Citera
2022-07-12, 17:59
  #9
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Det har du väldigt rätt i, dock tycker jag att det finns så mycket information så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Vissa påstår att det går bra att kombinera med muskelbygge medans vissa hävdar motsatsen.
Skulle bara vilja ha ett kortfattat upplägg på hur man skulle kunna ta det i kombination med muskelbygge.

Liknar metformin men inte lika starkt. Merformin sänker också testosteronet så är inget att rekommendera någon utan AAS eller TRT i systemet.

Funkar bra att hålla ner blodsockret från MK677 eller hgh.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback