Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 09:14
  #1
Avstängd
https://youtu.be/ovY6yjTe1LE

'This might be the most racist commercial any company has ever produced.

A more than two-minute video produced by Procter & Gamble, the company that manufactures Cascade, Febreze, Mr. Clean, Tide, Swiffer, Downy and a plethora of products, shows various scenes of black parents talking with their children about racism.

The ad, titled “The Talk,” shows scenes of black parents, spanning generations, telling their kids about how the system is stacked against them, how racist white people are and teaching them to fear the police.'

Jag bojkottar P&G efter detta
Citera
2017-08-03, 09:18
  #2
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Ahhh det där debaclet.

Colin Flaherty har gjort en kanonversion (glöm inte att spara ner innan Youtube tar ner videon)

Proctor & Gamble talks about black lives matter -- Fantasy vs Reality edition
https://www.youtube.com/watch?v=fDYI06MmsKo
Citera
2017-08-03, 09:30
  #3
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swectum

Jag bojkottar P&G efter detta

Lycka till, kommer bli jävligt mycket arbete för dig att hålla reda på alla märken i dagligvaruhandeln som P&G är direkt ägare av och delägare i.

Dessutom är privatbojkott samma sak som att ge pengar till UNHCR, skönt för själen men spelar ingen som helst roll i verkligheten.

Eftersom jag tycker om att raka kinden med Gillette så tycker jag att P&G är toppen oavsett deras reklam. Förstod inte direkt vad den har med oss i Sverige att göra som aldrig haft apartheidlagar så lite svårt att bli upprörd...
Citera
2017-08-03, 09:32
  #4
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Integration och invandring --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2017-08-03, 09:34
  #5
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Lycka till, kommer bli jävligt mycket arbete för dig att hålla reda på alla märken i dagligvaruhandeln som P&G är direkt ägare av och delägare i.

Dessutom är privatbojkott samma sak som att ge pengar till UNHCR, skönt för själen men spelar ingen som helst roll i verkligheten.

Eftersom jag tycker om att raka kinden med Gillette så tycker jag att P&G är toppen oavsett deras reklam. Förstod inte direkt vad den har med oss i Sverige att göra som aldrig haft apartheidlagar så lite svårt att bli upprörd...

Så många märken har de inte i Sverige:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._Gamble_brands

sen så ska du inte förakta bojkotter, ibland är de riktigt effektiva. All reklam är inte bra.

Här en svart man som talar om det hela:
Procter and Gamble have a YouTube channel with just a few subscribers on it entitled “My black is beautiful’ which appears to be part of a marketing campaign with the purpose of selling hair care products to black women. Most of the videos on the channel relate to hair care directly or indirectly, but a few of the videos deal with social issues. More specifically, the issue of “the talk” that black parents allegedly have with their children that revolves around racial issues. A short video about this subject has gone semi-viral on the internet and it has caused a few reactions. I wanted to give my personal reaction.

First of all, the video that Procter and Gamble released was very dramatic. Over the top, tearjerker movie style. For me, it was not easy to relate to. “The talk” that was given in these commercials was about being treated badly by citizens and police in society due to being black. Some black folks may think this is true, but others do not. I dare to say that the majority of the black community does not have these types of talks with their children. The main talks that are given in the black community, if any, is about how to survive in the area in which one lives. Don’t answer the door for strangers. If you hear gunshots, lay prone on the ground immediately. When you get pulled over, have your hands on the steering wheel.

Issues of race were never brought up to me when I was a child. Everything I heard was about how to stay on the straight and narrow and to not wind up like family members who had fallen victim to the street lifestyle. I was raised with conservative principles even though most of my family are liberal. The ad from Procter and Gamble reads more like a targeted marketing campaign with the intention of grabbing the eyes of middle aged black women and also young black women who utilize social media. It was not some altruistic thing produced to set the tone for a revolution. It’s all about money and that’s all.

https://www.youtube.com/watch?v=FkEu1BVo7ds
Citera
2017-08-03, 09:34
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Lycka till, kommer bli jävligt mycket arbete för dig att hålla reda på alla märken i dagligvaruhandeln som P&G är direkt ägare av och delägare i.

Dessutom är privatbojkott samma sak som att ge pengar till UNHCR, skönt för själen men spelar ingen som helst roll i verkligheten.

Eftersom jag tycker om att raka kinden med Gillette så tycker jag att P&G är toppen oavsett deras reklam. Förstod inte direkt vad den har med oss i Sverige att göra som aldrig haft apartheidlagar så lite svårt att bli upprörd...

Får du utveckla lite. Jag skiter väl i negrer. Dom kan ordna fram negerprodukter. Not my problem
Citera
2017-08-03, 09:40
  #7
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swectum
Får du utveckla lite. Jag skiter väl i negrer. Dom kan ordna fram negerprodukter. Not my problem

Jo jag tänkte så här.... Här är en lista över märken de är ägare/delägare i.
http://www.pg.com/en_US/brands/all_brands.shtml

Puma är tex ett väldigt vanligt märke på skor och kläder. P&G är med i Puma, Puma äger den i sin tur flera andra märken, ska de ingå i din bojkott? Det är ett av världens mest globaliserade företag. Att hålla ordning på alla ägare till olika företag är närmast omöjligt hur mycket man än hatar globalisering.
Citera
2017-08-03, 09:46
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Jo jag tänkte så här.... Här är en lista över märken de är ägare/delägare i.
http://www.pg.com/en_US/brands/all_brands.shtml

Puma är tex ett väldigt vanligt märke på skor och kläder. P&G är med i Puma, Puma äger den i sin tur flera andra märken, ska de ingå i din bojkott? Det är ett av världens mest globaliserade företag. Att hålla ordning på alla ägare till olika företag är närmast omöjligt hur mycket man än hatar globalisering.

Hur f-n hamnade skitmärket Puma in i diskussionen?
Citera
2017-08-03, 09:49
  #9
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Så många märken har de inte i Sverige:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._Gamble_brands

sen så ska du inte förakta bojkotter, ibland är de riktigt effektiva. All reklam är inte bra.

Här en svart man som talar om det hela:
Procter and Gamble have a YouTube channel with just a few subscribers on it entitled “My black is beautiful’ which appears to be part of a marketing campaign with the purpose of selling hair care products to black women. Most of the videos on the channel relate to hair care directly or indirectly, but a few of the videos deal with social issues. More specifically, the issue of “the talk” that black parents allegedly have with their children that revolves around racial issues. A short video about this subject has gone semi-viral on the internet and it has caused a few reactions. I wanted to give my personal reaction.

First of all, the video that Procter and Gamble released was very dramatic. Over the top, tearjerker movie style. For me, it was not easy to relate to. “The talk” that was given in these commercials was about being treated badly by citizens and police in society due to being black. Some black folks may think this is true, but others do not. I dare to say that the majority of the black community does not have these types of talks with their children. The main talks that are given in the black community, if any, is about how to survive in the area in which one lives. Don’t answer the door for strangers. If you hear gunshots, lay prone on the ground immediately. When you get pulled over, have your hands on the steering wheel.

Issues of race were never brought up to me when I was a child. Everything I heard was about how to stay on the straight and narrow and to not wind up like family members who had fallen victim to the street lifestyle. I was raised with conservative principles even though most of my family are liberal. The ad from Procter and Gamble reads more like a targeted marketing campaign with the intention of grabbing the eyes of middle aged black women and also young black women who utilize social media. It was not some altruistic thing produced to set the tone for a revolution. It’s all about money and that’s all.

https://www.youtube.com/watch?v=FkEu1BVo7ds

Jag föraktar inte bojkott. Jag föraktar individualism som tror att en individs konsumtion skulle påverka. Om du vill ha bevis för att jag har rätt, i över trettio år har vänsterrörelser i Europa bojkottat produkter från Israel, noll och intet har påverkats. En ordentlig nationell bojkott det skulle vara en god idé. Sanktioner mot USA för att trycka till P&G??
Citera
2017-08-03, 09:52
  #10
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swectum
Hur f-n hamnade skitmärket Puma in i diskussionen?

Om du inte ens hänger med så här länge så kommer jag sluta svara... Jävla tramstroll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback