2017-08-03, 02:40
Bannlyst
Om man chattar på en sida som användee flash och java, kan man se om man blir hackad? Satt och chattade på en sida som använder just det om diverse olagliga droger och skrev så idiotiskt var jag brukar gömma mitt "godis" men är nu riktigt jävla nojjig att en polis kanske hackat mig eller att någon tänker tipsa polisen eller ss till att jag får en husrannsakan.

Kan man via något program märka om någon tagit sig in i ens dator eller mobil eller skulle jag märka det på chatten?
Citera
2017-08-03, 02:45
Bannlyst
Jag tror inte det, risken är liten.
Citera
2017-08-03, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FilipST
Jag tror inte det, risken är liten.

Hur kan man se om man har blivot hackad eller inte?
Citera
2017-08-03, 02:53
Bannlyst
Hur kan man se.....Det beror ju på hur du blir hackad, isåfall så får du någon policy på din data eller det typ laggar och sidan försvinner. Om din dator funkar som den ska så är det lugnt
Citera
2017-08-03, 03:16
Medlem
MelPoomenes avatar
Det kan verka mystiskt om appar försvinner från din mobil utan din egen medverkan.

Om någon behagar kapa din dator eller mobil, så är ju det dessa som är mer sjuka i huvudet än dig, som uttrycker åsikter.

Människor är dumma i huvudet och gör sjuka saker hela djävla tiden!

Vad ska de göra egentligen?
Hänga ut ditt ovärdiga liv?
Låt dem!

Det kommer att bita dem i svansen.
Jag svär!
Citera
2017-08-03, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havresylt
Hur kan man se om man har blivot hackad eller inte?
Det är ju knappast så att hackers ansluter till din dator med kommandot "hack". All hacking går ut på att hitta säkerhetsluckor och utnyttja dem. Det finns inget generellt svar på frågan.
Citera
2017-08-03, 04:29
Medlem
Finns ju så kallade "man in the middle"-attacker. Så länge de inte ändrar något är de mer eller mindre omöjliga att upptäcka eftersom de är inne på enheter du inte styr över.
Citera
2017-08-03, 13:47
Medlem
salxars avatar
Om du är nojig kan du ju använda VPN eller Tor? Du lär ju knappast kunna bli avlyssnad om du surfar i Whonix, fast då kan du ju glömma att Flash eller Java fungerar som det ska.

Men svaret på din fråga är såklart att du inte kan märka det, vilket är själva poängen om du inte fattat det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in