Om man chattar på en sida som användee flash och java, kan man se om man blir hackad? Satt och chattade på en sida som använder just det om diverse olagliga droger och skrev så idiotiskt var jag brukar gömma mitt "godis" men är nu riktigt jävla nojjig att en polis kanske hackat mig eller att någon tänker tipsa polisen eller ss till att jag får en husrannsakan.
Kan man via något program märka om någon tagit sig in i ens dator eller mobil eller skulle jag märka det på chatten?
Hur kan man se.....Det beror ju på hur du blir hackad, isåfall så får du någon policy på din data eller det typ laggar och sidan försvinner. Om din dator funkar som den ska så är det lugnt
Hur kan man se om man har blivot hackad eller inte?
Det är ju knappast så att hackers ansluter till din dator med kommandot "hack". All hacking går ut på att hitta säkerhetsluckor och utnyttja dem. Det finns inget generellt svar på frågan.
Finns ju så kallade "man in the middle"-attacker. Så länge de inte ändrar något är de mer eller mindre omöjliga att upptäcka eftersom de är inne på enheter du inte styr över.
Om du är nojig kan du ju använda VPN eller Tor? Du lär ju knappast kunna bli avlyssnad om du surfar i Whonix, fast då kan du ju glömma att Flash eller Java fungerar som det ska.
Men svaret på din fråga är såklart att du inte kan märka det, vilket är själva poängen om du inte fattat det själv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!