Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 01:23
  #1
Medlem
Så för några timmar sedan la jag upp en tråd där jag frågade vad för "Läskigt" övergivet ställe det fanns att besöka för att jag och några polare var sugna på att åka på kvällen när det blivit mörkt och besöka något sådant ställe. Efter en halvtimmes googlande hittade vi klockbacka mentalsjukhus så vi bestämde oss för att åka dit. Vi åkte dit och var där 21 (för några timmar sedan) och va där till ca 23.30. Det började med att vi gick runt och kolla in vad som fans och försökte hitta en väg att ta sig in. Det var tänt i vissa rum men vi tänkte att det bara var för att hålla folk som oss borta, Eftersom att vi inte såg någon där efter en stunds spanande. Vi gick och kände på huvud dörren och den var låst men en ruta va krossad så vi lyckades stoppa in handen och låsa upp dörren innifrån.
bilder:
Bilder

Vi gick tillbaka till bilen för att snacka med några i bilen då vi såg att några rum släcktes så vi hoppa in i bilen och satt där för att kolla om det var någon som skulle komma ut men sen bestämde vi oss för att ta ett varv runt huset med bilen. Då såg vi att det står en bil utanför som vi tog regget på. sedan åkte vi upp till samma ställe som innan för att fortsätta kolla om det var någon där. Efter 20 minuter eller något sånt skriker mina kompisar till och säger att dom såg någon i fönstret (vilket jag inte såg så tvekade) så vi åkte iväg en bit men sedan bestämde vi oss för att åka tillbaka. När vi åkte tillbaka åkte vi samma väg tillbaka för att kolla om bilen står och när vi va påväg och va 1m från huset så släcktes en lampa i ett rum precis framför oss så vi backade och ställde oss en liten bit bort på baksidan så vi kunde se huvudingången genom ett annat fönster och efter några minuter ser vi en man hålla på med dörren vid huvudingången och vi tror att han ska gå ut så vi kör snabbt tillbaka till framsidan men då var han borta (vilket jag inte såg heller så tvivlade igen). Sen kom vi på iden att om han hade varit och hållt på med dörren så var den säkert låst så efter att samlat lite mod gick vi och kände på den och det var den. Nu va jag helt säker på att det var någon i huset eftersom att jag va med och öppnade den. Sedan bestämde vi oss för att börja åka för att vi trodde att vi såg en vakt bil som svängde in. När vi va ute på vägen såg vi att det var en vit/silvrig skåp bil som åkte in och stannade på området. Detta tyckte vi va skumt eftersom att en liknande skåpbil nämns i denna (FB) Klockbacka - Vad är vad? tråd också.

Conclusion:
Det nämns att personerna i skåpbilen hade utlänskt ursprung vilket mannen som ägde bilen också hade. Så vi tror att det används för att gömma flyktingar eller något liknande.

Vad tror ni?
Citera
2017-08-03, 01:32
  #2
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Otroligt vilka sammanträffanden man bjuds på ibland. Diskuterat fram och tillbaka med en bekant om att åka dit och kolla. Jag fick syn på stället häromveckan, men fick veta dess namn först i dag för några timmar sedan. Och nu dyker det upp en tråd om det. Klockbacka.

Jag avlägger kanske rapport när jag varit där.
Citera
2017-08-03, 01:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Otroligt vilka sammanträffanden man bjuds på ibland. Diskuterat fram och tillbaka med en bekant om att åka dit och kolla. Jag fick syn på stället häromveckan, men fick veta dess namn först i dag för några timmar sedan. Och nu dyker det upp en tråd om det. Klockbacka.

Jag avlägger kanske rapport när jag varit där.
Gör de! skulle va kul att höra om ni upplever liknande saker!
Citera
2017-08-30, 15:46
  #4
Medlem
Mycket sånt här i USA också. Hemlösa och flyktingar alternativt brottslingar som gömmer sig i dessa vrår. Snoka inte för mycket är mitt tips.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback