• 33 727 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 552 116 inlägg
2017-08-27, 17:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jaså!?

Men är det verkligen värt det med member?

kan man ens använda sina member-vapen i free-world?

Vad är det som egentligen är stor skillnad, förutom mer quest.

Vapen som finns på member, kan man finna vapen som kan vara minst lika bra som free-användare kan använda, om jag förstått det rätt. Med vapen, så räknar jag givetvist som alla vapen och armour.

Men vad är som är stora skillnaden, vad är det som är så spännande?

Utan member så har du ju bara tillgång till en liten del av spelet (ca 20% om jag minns rätt).
Stora delan av kartan är members only.
Högsta utrustningen för non member är väl corrupted dragon om jag minns rätt (T60 degrading) och Rune för non-degrading (t50) medan members har t90/92 iaf
Färre treasurehunter keys, färre rewards osv osv
Bara full tillgång till ca hälften av alla skills.
Mindre bank.

Och som member lirar man inte på free servrarna (man kan inte använda sina member saker på dom och man kan inte resa till member områden).
Citera
2017-08-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jaså!?

Då du redan fått svar ang member så skippar jag till "få svenskar på free worlds"
Det beror helt enkelt på att de flesta som spelar RS3 är äldre personer som spelat RC för länge sedan, det är väldigt lite marknadsföring för RC så det kommer inte in nya spelare precis.
Min poäng är att de flesta (äldre) svenskar har det bra ställt och kan betala den där 60kr/månaden för Member, då det inte finns många ynglingar som spelar så ser man alltså inte många på free worlds.

Om du förstår hur jag menar? är lite trött.
Citera
2017-08-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Utan member så har du ju bara tillgång till en liten del av spelet (ca 20% om jag minns rätt).
Stora delan av kartan är members only.
Högsta utrustningen för non member är väl corrupted dragon om jag minns rätt (T60 degrading) och Rune för non-degrading (t50) medan members har t90/92 iaf
Färre treasurehunter keys, färre rewards osv osv
Bara full tillgång till ca hälften av alla skills.
Mindre bank.

Och som member lirar man inte på free servrarna (man kan inte använda sina member saker på dom och man kan inte resa till member områden).
Tack för svaret!

Tycker det känns lite värdelöst att man inte kan behålla sina members vapen, i den fria världen. Å andra sidan kanske det är lika bra, för då kanske endast members, eller fd, members skulle segra ppå Wilderness.

Jag tycker spelet går alldeles utmärkt utan member. Jag håller mig mycket till i Wilderness, det är det där fighten och kicken som verkligen känns kul. Sedan gör man också ibland uppdrag och annat.
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Då du redan fått svar ang member så skippar jag till "få svenskar på free worlds"
Det beror helt enkelt på att de flesta som spelar RS3 är äldre personer som spelat RC för länge sedan, det är väldigt lite marknadsföring för RC så det kommer inte in nya spelare precis.
Min poäng är att de flesta (äldre) svenskar har det bra ställt och kan betala den där 60kr/månaden för Member, då det inte finns många ynglingar som spelar så ser man alltså inte många på free worlds.

Om du förstår hur jag menar? är lite trött.
Jag förstår precis hur du menar!

Det där låter faktiskt absolut något som skulle vara korrekt! De vännerna som jag lagt till i min friends-list är personer som är någonstans vid 19 eller uppåt.
Citera
2017-08-28, 22:08
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Eh, RC är ju inte det minsta likt WoW utöver att det är ett MMORPG...

Märkte att du blev stött, haha!

Jag som har spelat gamla goa RS sen 2005 märker att EOC/rs3 har tendenser av WOW. Ta bara när skillsen buffras, det går som en cirkel-mätare, exakt det som WOW började med, sen grafiken, inte långt ifrån, sen att de gjorde RS "snyggare" från början var att konkurera med WOW för att finnas med på "banan i spelgenren. Punkt.
Citera
2017-08-28, 22:31
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Märkte att du blev stött, haha!

Jag som har spelat gamla goa RS sen 2005 märker att EOC/rs3 har tendenser av WOW. Ta bara när skillsen buffras, det går som en cirkel-mätare, exakt det som WOW började med, sen grafiken, inte långt ifrån, sen att de gjorde RS "snyggare" från början var att konkurera med WOW för att finnas med på "banan i spelgenren. Punkt.

Lol, du vet att typ alla spel nånsin med CD timers kör samma metod?
Och om man tycker at RS3's grafik liknar WoW så behöver man glasögon...
Konkuerera med Wow? Dom lirar ju övht inte i samma kategori...
Citera
2017-08-30, 08:41
Medlem
Så underbart i Wilderness. Jag märkde av ifrån min stats att jag har tränat lite tokig förut. Jag spelar ifrån en karaktär/inloggning som har lite över fem år gammal. Fantastiskt att kontot finns kvar.

I alla fall fixade jag till statsen, och har en fin armour och svärd.

Otroligt bra går det i Wilderness!

Jag har en klan, och många spelare är välkomna!

Spelar ni i RS3, så hojta till. Jag har skrivit det tidigare, och många verkar vara mer intresserad för Old-School. Men hojta till om ni kliver in eller spelar i RS3!

Tack!
Citera
2017-09-07, 11:58
Medlem
Sameshs avatar
Någon annan som älskar att organisera sin bank så här och nästan får en orgasm av det?

http://www.bilddump.se/bilder/201709....136.84.64.JPG

http://www.bilddump.se/bilder/201709....136.84.64.JPG

Jag älskar att organisera min bank på Runescape, ibland så känns det nästan som om man har OCD eller något när det inte går att placera saker och ting som jag vill, speciellt när det gäller items man bara har en stycken av. Skulle vara kul att få se andras banker om ni också gillar att ha organiserade tabs.

Hur går det i övrigt för er som spelar på OSRS?, ser ni fram emot dagens uppdatering med Fossil Island?
Senast redigerad av Samesh 2017-09-07 kl. 12:13.
Citera
2017-09-11, 23:50
Medlem
Muppenarjags avatar
Har precis tagit upp karriären.
Tror jag spelade det senast runt 2010, och började redan när det var Runescape classic.

Finns någon skön clan chat man kan hänga i? Någon FB-chat eller liknande?
Eller bara en allmän svensk chat?
Citera
2017-09-18, 18:49
Medlem
Gosifs avatar
Kör en intensiv period med crafting, väldigt enformigt, 64/75...
Citera
2017-10-06, 20:37
Medlem
någon som lirar osrs ? söker några att spel tillsammans med
Citera
2017-10-12, 10:24
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harenn
någon som lirar osrs ? söker några att spel tillsammans med
Här har du en grupp på över 80 svennar: http://crystalmathlabs.com/tracker/v...mpetition=4403
Du kan testa joina deras friends chat "Osrs sverige"
Lycka till
Citera
2017-10-14, 22:01
Medlem
Någon som lirar RS3? Helst ingen maxad, jag börja nyligen igen från scratch! IGN: Wickd Nugget
Citera