Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Att logga in på två accounts samtidigt - i samma värld? Det funkar med Swiftkit.

Tack så mycket! Ska testa det

edit: Står fortfarande "too many connections"
Ska man köra bägge gubbarna på varsin swiftkit klient eller?
Senast redigerad av Bergwall 2012-02-22 kl. 16:20.
Citera
2012-02-22, 16:50
Medlem
DSGSTNGs avatar
Någon som kan försöka sig på en sammanfattning vad som faktiskt har hänt med Runescape på senaste år? Jag slutade spela 2008. Finns det många nya stora quests? Nya skills? Har spelet försämrats eller förbättrats?

Har en på lvl 92 och hade tänkt köpa member för att testa en månad!
Citera
2012-02-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DSGSTNG
Någon som kan försöka sig på en sammanfattning vad som faktiskt har hänt med Runescape på senaste år? Jag slutade spela 2008. Finns det många nya stora quests? Nya skills? Har spelet försämrats eller förbättrats?

Det har försämrats något enormt..
Citera
2012-02-22, 18:22
Medlem
Frejsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSGSTNG

Det har kommit ut en ny skill sen 2008 som heter "Dungeoneering", går ut på att klara av korta dungeons tillsammans med 4 andra spelare. Rewardsen är riktigt riktigt bra men kan ta lite tid att skaffa, speciellt om du spelar med folk som inte vet vad dom gör.

(Summoning kom ut i början på 2008 så jag antar du har koll på den)

Finns en hel del nya quest (bland annat 4 grandmaster quests) så tycker du om quest har du mycket att ta igen.

Har kommit ut en ny boss 'Nex' som droppar bäst armour i spelet (ger en boost till din hp så har du alla delar på dig får du 1400 lifepoints (tror jag det är). All skada/prayer/health har multiplicerats med 10 förresten så 1400 lifepoints motsvarar 140 i det gamla systemet.

Antar att det var trade limits när du slutade också men det har dom tagit bort så nu kan man ge bort hur mycket man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av italjet86
Det har försämrats något enormt..

Utveckla gärna vad du tycker är dåligt, jag tycker spelet har förbättrats ganska mycket.
Citera
2012-02-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergwall
Tack så mycket! Ska testa det

edit: Står fortfarande "too many connections"
Ska man köra bägge gubbarna på varsin swiftkit klient eller?
Japp. Det var några månader jag provade detta, funkade med Google Chrome/Firefox också. Vet inte om de uppdaterade det igen när de bytte java scripten. Prova du.
Citera
2012-02-22, 18:50
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejsan
Utveckla gärna vad du tycker är dåligt, jag tycker spelet har förbättrats ganska mycket.
Alla updates är ju typ dåliga tills man vant sig med dom, efter man vant sig så är dom ju bara ganska grymma. Sen finns ju dock en del dåliga saker. Beror ju på vad som faller spelaren i smaken

Ny ''skill-guides'' eller vad det heter (när man trycker på en skill, t.ex Firemaking) är ganska störande, får liksom ingen koll på vad som händer runt en. Men som sagt, beror på vad som faller spelaren i smaken
Citera
2012-02-23, 16:22
Medlem
Skyishs avatar
Testade på att döda Jad för första gången någonsin idag.. kom till honom utan problem men hann ej switcha. Så jävla surt. Blir att testa lite senare igen!
Citera
2012-02-23, 16:36
Medlem
Har lvlat upp magic till 90 nu. Men tycker ja gör väldigt lite dmg. Kanske behöver full magic gear för kunna göra någorlunda dmg? Och är de möjligt att hunta riktigt bra monster på 90 magic å bara 55hp å 55deff?
Citera
2012-02-23, 17:38
Medlem
stenenberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunerts
Har lvlat upp magic till 90 nu. Men tycker ja gör väldigt lite dmg. Kanske behöver full magic gear för kunna göra någorlunda dmg? Och är de möjligt att hunta riktigt bra monster på 90 magic å bara 55hp å 55deff?
Först och främst beror din damage på vilken spell du använder. Sen kan också armour spela en viss roll, har du t.ex. max magic damage och wolpertinger så klarar du nog att maxa 500 med ice barrage i pvp.
Din magic level spelar ingen roll för din magic damage. Den påverkar bara din chans att träffa och din chans att undvika att bli skadad av magic attacks.

Vad är ditt mål med att hunta? Xp eller cash?
Senast redigerad av stenenbert 2012-02-23 kl. 18:12.
Citera
2012-02-23, 17:51
Medlem
Arcane Stream Necklace är ett måste ifall du har tänkt att använda mycket magic då det boostar din skada med 15%. Varje magic level du får boostar din max hit med 3%, så att magic leveln enbart påverkar ens accuracy är inte sant.
Citera
2012-02-23, 18:15
Medlem
stenenberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoran
Arcane Stream Necklace är ett måste ifall du har tänkt att använda mycket magic då det boostar din skada med 15%. Varje magic level du får boostar din max hit med 3%, så att magic leveln enbart påverkar ens accuracy är inte sant.
Fel, varje boostad magic level ger 3 % extra damage.

Citat:
The maximum hit of combat spells are determined by two factors: The spell being cast and whether any damage-boosting modifiers are in effect. Magic damage can be boosted by equipping certain items or by temporarily boosting the Magic skill. Each point by which Magic is boosted increases the maximum hit of spells by 3%. Therefore, a magic potion, which temporarily increases the Magic skill by 5 levels, would initially give a +15% bonus to damage, although this decreases as the boost wears off.
http://runescape.wikia.com/wiki/Magic
Citera
2012-02-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenenbert
Fel, varje boostad magic level ger 3 % extra damage.

http://runescape.wikia.com/wiki/Magic

"Each point by which Magic is boosted increases the maximum hit of spells by 3%" är ju precis vad jag sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in