Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 20:25
  #1
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Så fort någon kändis dör, må det vara en artist, skådespelare, idrottsman etc, så börjar alla bry sig och hylla vederbörande till skyarna. En del låtsas att man alltid varit en fanatiker av en viss person bara för att den personen just har dött.

Så därför tycker jag att vi ska passa på att hylla de kända personer vi älskar medan de lever! Det är bara då det faktiskt är relevant, det är bara då de kan veta hur älskade och uppmärksammade de faktiskt är!

Jag börjar med att hylla Donovan Leitch, en av mina absoluta favoritmusiker. Han är en extremt talangfull kompositör och låtskrivare! Han har bland annat gjort vad som i mitt tycke är ett av de bästa albumen någonsin, A Gift From A Flower To A Garden. Ungefär som Dylan, fast med en inriktning på spiritualitet. Fantastisk. Har även inspirerat band som t.ex. The Beatles med sin otroliga gitarrteknik.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Donovan

Fyll på!
Citera
2017-08-02, 21:06
  #2
Medlem
sasos avatar
kent (hela gruppen)
Citera
2017-08-03, 12:01
  #3
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
kent (hela gruppen)
Motivering?

Det borde ha lagts till i trådstarten, det här är inte bara en listtråd - motivering krävs! My bad.
Citera
2017-08-05, 20:56
  #4
Avstängd
Jag har på senare tid börjat tänka på låttexter, och låten "Evil" med Charlie Daniels tycker jag är ganska cool!

Varför jag valde just Charlie Daniels är att han varit en favorit under hela min livstid. Ofta märker man musikaliska skilnader mellan skivor, men med ett sådant stort spann som 50 år märker man på en artist som Charlie Daniels att han förändras som musiker och människa.

Mellan 1970-80 var han som bäst dock.

Jag antar att TS behöver en låt ochså? Here's Evil! https://www.youtube.com/watch?v=JbwWSmf610U

My daddy was a Louisiana mojo man
The devil followed him around
You always know when grass wouldn't grow
Where his foot wouldn't touch the ground
My momma could snap her fingers
And make the fire come tumbling down
I'm the seventh son of the seventh son
You better not mess around
I said I'm evil
Keeps pouring out of me
Evil
Keeps pouring out of me
All my life I've been evil as I can be

Han är en kick ass text författare ochså!! :-)

Jag önskar jag kunnat säga fler av mina musikaliska idoler, men Charlie är definitivt en av dem!


Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Så fort någon kändis dör, må det vara en artist, skådespelare, idrottsman etc, så börjar alla bry sig och hylla vederbörande till skyarna. En del låtsas att man alltid varit en fanatiker av en viss person bara för att den personen just har dött.

Så därför tycker jag att vi ska passa på att hylla de kända personer vi älskar medan de lever! Det är bara då det faktiskt är relevant, det är bara då de kan veta hur älskade och uppmärksammade de faktiskt är!

Jag börjar med att hylla Donovan Leitch, en av mina absoluta favoritmusiker. Han är en extremt talangfull kompositör och låtskrivare! Han har bland annat gjort vad som i mitt tycke är ett av de bästa albumen någonsin, A Gift From A Flower To A Garden. Ungefär som Dylan, fast med en inriktning på spiritualitet. Fantastisk. Har även inspirerat band som t.ex. The Beatles med sin otroliga gitarrteknik.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Donovan

Fyll på!
__________________
Senast redigerad av Nassegorang 2017-08-05 kl. 20:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback