Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-02, 17:49
  #1
Medlem
Tänkte bara höra om det finns något kul kvar att utforska av det gamla mentalsjukhuset. Om det finns vart/vad isåfall.
Tack på förhand
Citera
2017-08-02, 18:17
  #2
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilpel1234
Tänkte bara höra om det finns något kul kvar att utforska av det gamla mentalsjukhuset. Om det finns vart/vad isåfall.
Tack på förhand

Det finns en gammal psykiatriker på våning två. I källaren i lilla förrådet står en psykolog som är alldeles själv. Tyvärr har någon bälteslagt psykologen, så gör man inte.
Citera
2017-08-02, 18:17
  #3
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilpel1234
Tänkte bara höra om det finns något kul kvar att utforska av det gamla mentalsjukhuset. Om det finns vart/vad isåfall.
Tack på förhand

Tror att det mesta är "utrensat" utom alla skrik som sitter i väggarna.
Möjligen kan kulvertarna mellan de olika husen ännu flämta....


´
Citera
2017-08-02, 18:18
  #4
Medlem
Nä, det tåget har gått. Det är bostäder i lokalerna numera.

Men i glappet mellan bostäder och sjukhus, och innan att de installerade rörelsedetektorer kopplat till larm pga alla nattliga besökare, så var det coolt att besöka stället!
Citera
2017-08-02, 18:28
  #5
Medlem
Finns det något annat läskigt ställe att besöka i stockholm som liknar sig det?
Citera
2017-08-02, 18:41
  #6
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilpel1234
Finns det något annat läskigt ställe att besöka i stockholm som liknar sig det?


Rinkeby
Citera
2017-08-02, 19:47
  #7
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilpel1234
Finns det något annat läskigt ställe att besöka i stockholm som liknar sig det?


Absolut inte som Beckis....
Men Sveriges första kärnkraftverk på Valhallavägen (!) kan vara intressant.
Folk har varit där förut och t.o.m önskat driva obskyr klubb.
Men värt en titt.


´
Citera
2017-08-02, 23:13
  #8
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilpel1234
Finns det något annat läskigt ställe att besöka i stockholm som liknar sig det?

Det närmaste jag kan tänka mig är väl Klockbacka i Upplands Väsby.

Jag jobbade ca ett halvår med lägenhetsbyggena precis i området kring beckis och då fanns det inget av intresse kvar. Det ligger en grön byggnad i mitten på innergården som har varit någon slags gammal kyrka, var in där en gång (kontor då) och det var väl fränt att det var lite högt i tak och så men annars inget speciellt. Arbetsledningen där under byggnationen var däremot riktigt bränd och de hade sina kontor inne i gamla beckis så man kan väl säga att det var ett stående skämt om varför de trivdes så bra inne där på kontoret...
Citera
2017-08-02, 23:17
  #9
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Det närmaste jag kan tänka mig är väl Klockbacka i Upplands Väsby.

Jag jobbade ca ett halvår med lägenhetsbyggena precis i området kring beckis och då fanns det inget av intresse kvar. Det ligger en grön byggnad i mitten på innergården som har varit någon slags gammal kyrka, var in där en gång (kontor då) och det var väl fränt att det var lite högt i tak och så men annars inget speciellt. Arbetsledningen där under byggnationen var däremot riktigt bränd och de hade sina kontor inne i gamla beckis så man kan väl säga att det var ett stående skämt om varför de trivdes så bra inne där på kontoret...

Vad finns i Klockbacka?
Citera
2017-08-30, 15:46
  #10
Medlem
Jo det finns kvar. Bara att kolla in, finns bilder på nån hemsida också jag hittade nyligen. har inte länken dock, sorry.
Citera
2019-12-02, 17:57
  #11
Medlem
jobbade som rivare at the time inne på beckis under tiden renoveringen och nybyggnationen höll på vid 2 olika tilfällen o jag kan säga att de fanns mycket intressant där inne fr om nån är intresserad kan jag nog leta fram bilder från diverse rum som var såkllade ¨lite speciella¨ hittade en hel del hylsor från vapen som avlossats hittade även kanyler tomma sprutor under en matta i ett rum och de fanns även vapen dom tillverkat av skumma grejer där inne under tiden dom satt på beckis hittade även journaler med fullständig information 'om patienter om hur dom sov åt o reagerade på diverse psykofarmaka .
Citera
2019-12-14, 17:39
  #12
Medlem
Wow, vad spännande att kunna läsa gamla journaler
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback