Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 16:20
  #1
Medlem
När man diskuterar AAS och biverkningar så är det ofta antingen om gynekomasti eller om egenproduktion av testosteron man tar upp. Men hur ligger det egentligen till med de androgena effekterna av AAS? Vilka effekter finns dokumenterade och vilka effekter har ni själv märkt av? Jag har t.ex hört anekdoter om kraftigare käklinje, större adamsäpple, förändrad näsa osv. Vissa av dessa förändringar undrar man i så fall hur de är möjliga, skelettet med käke osv har ju växt klart sedan länge om man är någorlunda ansvarsfull när man stoppar i sig dessa preparat. Handlar det om muskulatur som förändras, eller är det skeletala förändringar?

Hade varit intressant att höra från er som tar AAS vilka androgena effekter ni har märkt av.
Citera
2017-08-02, 16:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
När man diskuterar AAS och biverkningar så är det ofta antingen om gynekomasti eller om egenproduktion av testosteron man tar upp. Men hur ligger det egentligen till med de androgena effekterna av AAS? Vilka effekter finns dokumenterade och vilka effekter har ni själv märkt av? Jag har t.ex hört anekdoter om kraftigare käklinje, större adamsäpple, förändrad näsa osv. Vissa av dessa förändringar undrar man i så fall hur de är möjliga, skelettet med käke osv har ju växt klart sedan länge om man är någorlunda ansvarsfull när man stoppar i sig dessa preparat. Handlar det om muskulatur som förändras, eller är det skeletala förändringar?

Hade varit intressant att höra från er som tar AAS vilka androgena effekter ni har märkt av.

Ifall du tar AAS när du är barn så kommer du få kraftigare käklinje etc...Men inte som vuxen.
Citera
2017-08-02, 16:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Ifall du tar AAS när du är barn så kommer du få kraftigare käklinje etc...Men inte som vuxen.

Men om du tittar på kvinnliga kroppsbyggare så tycker iaf jag att man ser tydliga androgena drag. Det är väl även välkänt att t.ex klitoris växer. Kvinnor som genomgår könsbyte genomgår också testosteronbehandling just för de androgena effekterna? Har inte kroppsbyggare oftare generellt "kantigare" ansikte, eller det är kanske bara en effekt av att man spänner och anstränger ansiktet när man lyfter tungt och tränar musklerna där också
Citera
2017-08-02, 20:19
  #4
Medlem
CarlXIIs avatar
När jag använde en peptid som heter DSIP så fick jag ont i prostatan.
Citera
2017-08-05, 18:48
  #5
Medlem
Skulle nog säga att det främst är HGH i "höga" doser som kan göra att käken växer för vissa.
Ökad skäggväxt är dock något jag upplevt av diverse steroider och även något mörkare röst. Hur det ligger till för kvinnor vet jag inte.
__________________
Senast redigerad av vaskularhest 2017-08-05 kl. 18:54.
Citera
2017-08-05, 19:19
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
När man diskuterar AAS och biverkningar så är det ofta antingen om gynekomasti eller om egenproduktion av testosteron man tar upp. Men hur ligger det egentligen till med de androgena effekterna av AAS? Vilka effekter finns dokumenterade och vilka effekter har ni själv märkt av? Jag har t.ex hört anekdoter om kraftigare käklinje, större adamsäpple, förändrad näsa osv. Vissa av dessa förändringar undrar man i så fall hur de är möjliga, skelettet med käke osv har ju växt klart sedan länge om man är någorlunda ansvarsfull när man stoppar i sig dessa preparat. Handlar det om muskulatur som förändras, eller är det skeletala förändringar?

Hade varit intressant att höra från er som tar AAS vilka androgena effekter ni har märkt av.

Skäggväxten blir som ogräs för mig, käken har fått tydligare linjer, samt en sjukt tung basröst - riktigt manligt alltihopa!

Det bästa är ju såklart den översjuka kåtheten!
Citera
2017-08-07, 06:50
  #7
Medlem
EVF111s avatar
Personligen så upplever jag att skäggväxten blivit snabbare och mer. I övrigt vet jag inte riktigt, inget jag tänkt på
Citera
2017-09-21, 02:32
  #8
Medlem
MrBulldoggs avatar
Beror ju på vad man tar, och hur mycket. Tillväxthormon (HGH) får i princip allt att växa, även ben vilket kan ge extremanvändarna den där snygga Neanderthal-looken. Efedrin, som ofta klumpas ihop i detta sammanhang, gör i princip ingenting förutom bränner fett. Med ren testo är det framför allt behåringen som ökar vad jag märkt. Skägg hade jag redan, men bröstet blev som en djefvla gorilla efter sådär ett halvår även på relativt blygsam (men kontinuerlig) dos.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback