Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-02, 14:48
  #1
Medlem
Arkiaters avatar
Filippinernas president Duerter kallar nu Nordkoreas ledare Kim Jong-Un för en "Knubbig horungen". Vilka konsekvenser kan detta utspel få för Filipinerna? Kan de förvänta sig en raketattack?http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...nubbig-horunge
__________________
Senast redigerad av Arkiater 2017-08-02 kl. 15:13.
Citera
2017-08-02, 15:11
  #2
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Kommer inte bli några konsekvenser. Resten av världen låter den knubbiga horungen leka på sin del av ön så länge han inte gör skada på nån annan än sitt eget folk. Om han skulle få för sig att skicka raketer mot Filippinerna skulle Nordkorea sluta existera inom max en vecka, och det är han nog mycket medveten om. Dessutom så är det väl tveksamt om Nordkorea har raketer som kan nå till Filippinerna.
Citera
2017-08-02, 15:28
  #3
Medlem
HGs avatar
Händer ingenting eftersom NordKorea inte läser västerländska nyheter!
Citera
2017-08-02, 15:29
  #4
Medlem
senhackarens avatar
Det bästa jag läst idag. Sen behöver Kim få något han förmodligen aldrig fått . En smäll på käften. Det kan nog vara en uppvärmning, innan omvärlden befriar Nordkorea en vacker dag. Det var det bästa hittills som Rodrigo sagt. Kim Jung Un är en Knubbig horunge
Citera
2017-08-02, 15:32
  #5
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Händer ingenting eftersom NordKorea inte läser västerländska nyheter!

Jo då. Inom makteliten så läser dem västerländska nyheter. Och sen blir de ett jävla liv på dem.
Citera
2017-08-02, 15:37
  #6
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Kommer inte bli några konsekvenser. Resten av världen låter den knubbiga horungen leka på sin del av ön så länge han inte gör skada på nån annan än sitt eget folk. Om han skulle få för sig att skicka raketer mot Filippinerna skulle Nordkorea sluta existera inom max en vecka, och det är han nog mycket medveten om. Dessutom så är det väl tveksamt om Nordkorea har raketer som kan nå till Filippinerna.

Nordkoreas raketer skulle lätt kunna nå Filippinerna. Och Filippinerna skulle slå tillbaks med full kraft. Till skillnad från Donald, så skiter Rodrigo i Kinas pipande, att lugna ner sig några hekton. Jag håller med dig att Nordkorea skulle ligga i ruiner. Kanske rent av den knubbige horungen kan fångas in, i någon bunker. Där han kommer sitta och trycka. Något annat land än Nordkorea, skulle han inte våga sig till. Möjligen Kina eller Kuba, kanske Venezuela.
Citera
2017-08-02, 15:38
  #7
Medlem
Om det är något inte asiater gillar så är det att tappa ansiktet och den där Kim Jong Un är ju både känslig, snarstucken och långsint, så det skulle inte förvåna mig att Duterte kan råka ut för samma öde som drabbade Kim Jong Uns egen bror. Att det bara skulle gå så där förbi tror jag inte, fast det hade visserligen också varit lite småkomiskt om han hade valt att kontra med att använda fula ord om Duterte.
Citera
2017-08-02, 15:41
  #8
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Händer inget. Folk är less på Nordkorea och fettot där.

Att Durutele säger att Herr Kim är en horunge är nog mildt sagt.
Citera
2017-08-02, 16:14
  #9
Medlem
borrizs avatar
Jag tror att Duterte kommer att få en klapp på axeln av 'the Donald'. Detta kommer att leda ut i ett avsevärt höjt militärt bistånd för Fillipinerna och Duterte kommer att få ett rejält bidrag till sin "pensionsfond".


För ordningens skull måste jag påpeka att Duterte är ute i ogjort väder: K J-u är född inom äktenskapet
.
__________________
Senast redigerad av borriz 2017-08-02 kl. 16:51.
Citera
2017-08-02, 17:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag tror att Duterte kommer att få en klapp på axeln av 'the Donald'. Detta kommer att leda ut i ett avsevärt höjt militärt bistånd för Fillipinerna och Duterte kommer att få ett rejält bidrag till sin "pensionsfond".


För ordningens skull måste jag påpeka att Duterte är ute i ogjort väder: K J-u är född inom äktenskapet
.

Ja, Big Don kommer att åtminstonde ge sitt gillande kanske i form av nån Tweet, DU30 som hans folk kallar honom ( eller "hämnaren från Davao") gör många raka ärliga kommentarer, t ex en annan fiende till Don blev förra året kallad horunge, nämligen Obama.

Son of a Bitch kanske inte rakt av betyder horunge, även ickehoror kan väl vara en Bitch?
Citera
2017-08-02, 18:19
  #11
Medlem
Arkiaters avatar
Frågan är om detta inte kommer få Kim Jon-Un att tappa ansiktet fullständigt. En mycket känslig sak att få ta emot denna form av offentlig anklagelse, inom hans kulturella sfär. Mycket värre än om Dutetre hade släppt en bomb över Nordkorea. Kan han verkligen inte räkna med någon form av straff?
__________________
Senast redigerad av Arkiater 2017-08-02 kl. 18:23.
Citera
2017-08-02, 18:44
  #12
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Ja, Big Don kommer att åtminstonde ge sitt gillande kanske i form av nån Tweet, DU30 som hans folk kallar honom ( eller "hämnaren från Davao") gör många raka ärliga kommentarer, t ex en annan fiende till Don blev förra året kallad horunge, nämligen Obama.

Son of a Bitch kanske inte rakt av betyder horunge, även ickehoror kan väl vara en Bitch?
Rakt översatt betyder "Son of a Bitch" => "Son till en hynda".
(nu kan jag knappast tänka mig att det handlar om någon form av charmig valpightet)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback