Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 03:44
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Pride i det här fallet betyder inte högmod utan stolthet, man är stolt över att vara den man är.

Så varför är det här något värt att påpeka undrar väldigt många? Jo, en del grupper har varit förtryckta av olika samhällen vid olika tidpunkter, innan vi kommer till lgbt+ kan vi ta svarta i USA som exempel. Man hade länge ett samhälle som aktivt gjorde livet svårare för de som var svarta, att vara svart var objektivt sett till ens nackdel och dessutom inget som gick att dölja. Det här leder naturligtvis till att folk blir arga och det är på grund av detta som den stereotypa svarta kulturen är ganska aggressiv, man har varit förtryckt och nu vägrar man skämmas för sin hudfärg utan man är stolt. (Idag kan man för all del argumentera för att den här kulturen är ett problem i sig, den medför det ansträngda relationen mellan ordningsmakten och svarta till exempel, men det är viktigt att komma ihåg att kulturen uppkom av en begriplig anledning, den dök inte upp i ett vakuum.)

Så till LGBT+, det här är också folk som har varit förtryckta och som vägrar fortsätta vara det, man är stolt över att vara den man är, det är inte längre bara något som är acceptabelt så länge det sker i hemlighet. Eftersom man typiskt fick leva ett hemligt dubbelliv förr så blir reaktionen ganska naturligt att man vill vara väldigt tydlig med vem man är, att visa det för alla, att tvinga alla att se så att det till slut kan gå in att LGBT+-folk är precis som alla andra.

Fast de som är enligt statistiker, vilket beskriver verkligheten , är de som är mest förtryckta är vita män eftersom de i USA tar självmord mest. 70% av alla som gör självmord är vita män. Det är 50 % mer än svarta män.

Så vi har nu ett helt annat problem än för 50 år sedan och det är att vita män blir förtryckta.

Sen har vi vilket också visas tycker jag med statistiker att anledningen varför det blir fler lesbiska i USA är att fler kvinnor hatar män. Den vanligaste orsaken till hatet mot män är feministisk propaganda.

Sen finns det ingen anledning förtrycka LGBT , och en vanlig anledning till att någon blir LGBT är att de blivit förtryckta , vilket visas av att de gör självmord rätt ofta.

Sättet man främst skulle hjälpa homosexuella vore att förhindra att de vart förtryckta i barndomen alltså de skulle växa upp i harmoni. De ska vara stolta över sig själva men inte nödvändigtvis för att de är homosexuella.
Citera
2018-08-14, 07:50
  #242
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fast de som är enligt statistiker, vilket beskriver verkligheten , är de som är mest förtryckta är vita män eftersom de i USA tar självmord mest. 70% av alla som gör självmord är vita män. Det är 50 % mer än svarta män.

Så vi har nu ett helt annat problem än för 50 år sedan och det är att vita män blir förtryckta.

Sen har vi vilket också visas tycker jag med statistiker att anledningen varför det blir fler lesbiska i USA är att fler kvinnor hatar män. Den vanligaste orsaken till hatet mot män är feministisk propaganda.

Sen finns det ingen anledning förtrycka LGBT , och en vanlig anledning till att någon blir LGBT är att de blivit förtryckta , vilket visas av att de gör självmord rätt ofta.

Sättet man främst skulle hjälpa homosexuella vore att förhindra att de vart förtryckta i barndomen alltså de skulle växa upp i harmoni. De ska vara stolta över sig själva men inte nödvändigtvis för att de är homosexuella.


Jag går inte med på att använda antal självmord som mått på förtryck. Jag ser ingen anledning att anta att självmord i regel beror på att man är förtryckt.

Det där om hat mot män påstår jag är inbillat, det är ingen som blir lesbisk på grund av feminism, allt tyder på att sexuell läggning är något man föds med. Så jag är helt med dig på de två sista styckena, anledningen till att man idag deklarerar att man är stolta för sin sexuella läggning är historiskt förtryck, till slut kommer vi komma så långt ifrån det historiska förtrycket att det inte finns någon anledning att vara stolta längre, vi kommer uppnå jämvikt, där alla sexuella läggningar ses som neutrala.
Citera
2018-08-14, 08:19
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag går inte med på att använda antal självmord som mått på förtryck. Jag ser ingen anledning att anta att självmord i regel beror på att man är förtryckt.

Det där om hat mot män påstår jag är inbillat, det är ingen som blir lesbisk på grund av feminism, allt tyder på att sexuell läggning är något man föds med. Så jag är helt med dig på de två sista styckena, anledningen till att man idag deklarerar att man är stolta för sin sexuella läggning är historiskt förtryck, till slut kommer vi komma så långt ifrån det historiska förtrycket att det inte finns någon anledning att vara stolta längre, vi kommer uppnå jämvikt, där alla sexuella läggningar ses som neutrala.

Inbillat hat.

Jo de flesta tänker nog som du men ser man det som ett strikt statistiskt problem så är det inte inbillat.

Jag hävdar att hatet mot män och speciellt vita kommer öka och du kommer se det i statistiker om mentalt välbefinnande , studera dessa.

Antagligen kommer hatet mot kvinnor också öka eftersom det blir en motreaktion. I USA kommer det bli ungefär som så att de som ogillar män kommer rösta demokratiskt och de som gillar män kommer rösta republikanskt. Personer kommer inte bry sig så mycket om annat : fattiga män kommer inte rösta på ett parti som hatar dem.

Samma tendens i Sverige män kommer inte i stor utsträckning rösta på partier som hatar dem vilket de uppfattar alla partier gör utom SD.

Jag tror att många homosexuella män kommer att inse så småningom att feminismen använder homosexuella som ett medel att öka hatet mot män och de kommer att visa det politiskt genom att sympatisera med SD , även fast de är homosexuella så är de även män och de kommer inte rösta på några som hatar män , inte i långa loppet.

Se den statistiken också att män och kvinnor skiljer ut sig politiskt allt mer och du kan få mer förståelse.
Citera
2018-08-14, 08:59
  #244
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Inbillat hat.

Jo de flesta tänker nog som du men ser man det som ett strikt statistiskt problem så är det inte inbillat.

Jag hävdar att hatet mot män och speciellt vita kommer öka och du kommer se det i statistiker om mentalt välbefinnande , studera dessa.

Antagligen kommer hatet mot kvinnor också öka eftersom det blir en motreaktion. I USA kommer det bli ungefär som så att de som ogillar män kommer rösta demokratiskt och de som gillar män kommer rösta republikanskt. Personer kommer inte bry sig så mycket om annat : fattiga män kommer inte rösta på ett parti som hatar dem.

Samma tendens i Sverige män kommer inte i stor utsträckning rösta på partier som hatar dem vilket de uppfattar alla partier gör utom SD.

Jag tror att många homosexuella män kommer att inse så småningom att feminismen använder homosexuella som ett medel att öka hatet mot män och de kommer att visa det politiskt genom att sympatisera med SD , även fast de är homosexuella så är de även män och de kommer inte rösta på några som hatar män , inte i långa loppet.

Se den statistiken också att män och kvinnor skiljer ut sig politiskt allt mer och du kan få mer förståelse.

Du säger att statistik stöder detta men jag undrar vilken statistik det är, är det "bara" självmorden så är jag skeptisk. Jag kan tänka mig många skäl att ta livet av sig utöver förtryck, du behöver visa någon koppling om det är det här du vill använda.

Men jag kan ge dig delvis rätt, som det heter (parafras) "för den som har varit priviligierad uppfattas jämlikhet som förtryck". Och det är så klart uppfattningen som spelar någon roll, vad hjälper det om en person inte är förtryckt när den uppfattar sig som detta?

Så vad vi behöver göra är att få alla vita män (som jag) som uppfattar sig förtryckta (inte jag) att förstå att de inte är det.

Gällande resten så får vi väl se, iochmed att jag förnekar manshatet så kan jag förstås inte gå med på något av det du säger.
Citera
2018-08-14, 10:37
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du säger att statistik stöder detta men jag undrar vilken statistik det är, är det "bara" självmorden så är jag skeptisk. Jag kan tänka mig många skäl att ta livet av sig utöver förtryck, du behöver visa någon koppling om det är det här du vill använda.

Men jag kan ge dig delvis rätt, som det heter (parafras) "för den som har varit priviligierad uppfattas jämlikhet som förtryck". Och det är så klart uppfattningen som spelar någon roll, vad hjälper det om en person inte är förtryckt när den uppfattar sig som detta?

Så vad vi behöver göra är att få alla vita män (som jag) som uppfattar sig förtryckta (inte jag) att förstå att de inte är det.

Gällande resten så får vi väl se, iochmed att jag förnekar manshatet så kan jag förstås inte gå med på något av det du säger.

En person som tar livet av sig uppfattar sig som förtryckt och är också förtryckt. Man kan knappast få någon som är förtryckt att inte känna sig förtryckt , det enda som hjälper är att förtrycket minskar.

Det finns ett samband mellan förtryck och självmord. Har självmorden bland vita män fördubblats på några år i USA så beror det på något och det är någon form av förtryck och det är svårt att veta exakt i vilken form detta förtryck kommer i om det är media eller på ett mer direkt sätt.

Men förtrycket når vita män och det här drabbar även homosexuella män:

1 Nedvärdering i media , män har inget värde osv.

2 Kvinnor som ser män som värdelösa och påverkar dem.

3 Män som lärts sig betrakta andra män som värdelösa och påverkar dem.

4 En skapad ideologi som ser män som värdelösa , feminismen ,och som blir normgivande ,som lärs ut.

Det som skulle minska självmord mest på sikt är att mildra nummer 4.

Det som gör Pride involverat i detta är att feministerna använder detta som ett sätt att göra män än mer värdelösa , från feministers synpunkt ett sätt att besegra männen. Feminister tror att kan de bryta ner män så kommer de vinna men det enda som händer är att de försämrar några mäns mentala hälsa och några män blir mer aggressiva så feministernas agerande är absolut ingen vinst för samhället.

Att du själv inte påverkas tyder på att du har en gott psyke antagligen över medelsnittet för män i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Prepper 2018-08-14 kl. 10:41.
Citera
2019-07-18, 15:25
  #246
Medlem
Freizulebens avatar
Pride e sjukt och äckligt. Skämmer bara ut sig räcker med att homosexualitet e en avvickande läggning i det stora hela.
Citera
2019-07-18, 17:14
  #247
Medlem
Freizulebens avatar
Pride är ett enda stort snuskigt vänsterliberalt skit. Om dom nu vill hålla på med sina sjuka saker så gör det för fan hemma inte bland barn.
Citera
2019-08-03, 12:42
  #248
Medlem
Pride är ett perverst och äckligt jippo och jag brukar hålla mig så långt ifrån stockholms innerstad som möjligt när det pågår.
Citera
2019-08-03, 17:07
  #249
Medlem
JA. Det är Vidrigt och de ska få betala alla för vad de gör!
Jag syftar på att Gud kommer ställa dem till svars för detta!
Inklusive Busch Thor.....
Nu ska ingen tolka detta som något hot.
Jag uppmanar till Fred och frid.
Men handlingarna de Gör och Upphöjer kommer Gud att Döma dem för!
__________________
Senast redigerad av anayla 2019-08-03 kl. 17:10.
Citera
2019-08-04, 22:34
  #250
Medlem
Synd att det ingen som hänger bögarna och alla som gillar den skiten.
Citera
2019-08-05, 00:09
  #251
Medlem
Jag tror att själva syftet med pride är att få kvinnor att ställa sig på sidan som hatar män.

Kvinnor blir homosexuella och LGBT medans män oftast är det tvångsmässigt.

Anledningen är att pojkar identifierar sig för starkt med sin mor att han vill vara sin mor medans samma sak sällan inträffar för flickor.


Kvinnor blir alltså LGBT när de funnit tillräckligt många anledningar till att inte gilla män. Detta är inte svårt eftersom tidningar och media matar kvinnor från tidig ålder om hur hemska män är.

Pride är alltså ingen kärleksparad utan en parad som strävar till att hata män.


De som arbetar i media är oftast feminister som hatar män och de försöker få igenom olika sätt att hata män som känns rimliga och bra. Därav går befolkningen i stort mot att hata män. Ha majoritet och inflyttande i media gör att man kan bestämma vilka som ska vara hatade.

I USA verkar män som är LGBT minska medans kvinnor som är LGBT ökar.

Nu ska man inte hata LGBT utan man ska bara ha i åtanke hur verkligheten är.


https://qz.com/1601527/the-rise-of-b...iven-by-women/


Det är alltså ett mått på hur mycket hat som finns mot män hur många som är LGBT.

Nu verkar hatet tyvärr öka kraftigt.
Citera
2019-08-05, 13:45
  #252
Medlem
Jormapormas avatar
Pride är inget annat än ett ytligt "look at me- disco". Näe, inget för mina barn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback