Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 12:51
  #1
Medlem
Hej hopp!
Kan någon vänlig själ hjälpa mig fixa till den här bilden? Mina PS-kunskaper är kassa, men ska trycka upp den på en tröja, så måste få den i högre upplösning för att det ska gå!
Finns det någon ängel där ute som kan ge mig en hjälpande hand?

https://imageshack.com/i/pnHjnO9Np

Tack och bock!
Citera
2017-08-02, 12:54
  #2
Medlem
Det går inte att magiskt bara höja upplösningen på en bild. Däremot är den relativt enkel att reproducera i högre upplösning. Bara sätt dig och rita om den istället.
Citera
2017-08-02, 12:59
  #3
Medlem
vectormagic.com omvandlar bilden snabbt till vektorformat för en liten peng om du inte orkar göra det själv.
Citera
2017-08-02, 13:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Det går inte att magiskt bara höja upplösningen på en bild. Däremot är den relativt enkel att reproducera i högre upplösning. Bara sätt dig och rita om den istället.

Jag förstår! Vilket program använder jag? Antar att paint inte flyger?
Tack för svar!
Citera
2017-08-02, 13:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolslayer93
Jag förstår! Vilket program använder jag? Antar att paint inte flyger?
Tack för svar!

Den där bilden kan du lätt göra i Photoshop, men rekomenderat är att göra det i vektorgrafik med Illustrator t.ex.
Citera
2017-08-02, 13:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolslayer93
Jag förstår! Vilket program använder jag? Antar att paint inte flyger?
Tack för svar!
Som någon redan sagt, försök att vektorisera den. Då får du dessutom en bild som kan förstoras i all oändlighet.
Citera
2017-08-02, 15:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Den där bilden kan du lätt göra i Photoshop, men rekomenderat är att göra det i vektorgrafik med Illustrator t.ex.

Nu har jag fan suttit i en evighet, och jag är så djuriskt rutten på sånt här. Finns det någon hjälte som kan offra sig att göra en åt mig, om det nu är så lätt?
Citera
2017-08-03, 17:37
  #8
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolslayer93
Nu har jag fan suttit i en evighet, och jag är så djuriskt rutten på sånt här. Finns det någon hjälte som kan offra sig att göra en åt mig, om det nu är så lätt?
https://files.fm/u/mxrjwwj3

texten får du lösa själv, tänker inte sitta och vektorisera den gratis.

Ser inte exakt ut som originalet då originalet inte är symmetriskt alls, jag spegelvände min version, så det ser något annorlunda ut, men tanka illustrator så kan du göra de sista små ändringarna själv.
Citera
2017-08-13, 08:58
  #9
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolslayer93
Nu har jag fan suttit i en evighet, och jag är så djuriskt rutten på sånt här. Finns det någon hjälte som kan offra sig att göra en åt mig, om det nu är så lätt?

Du får nog ersätta den som gör det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback