Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 12:09
  #1
Medlem
Jag var i kina i några veckor och under den tiden använde jag ett kinesiskt simkort. När jag sedan kom hem hade jag inte fått några sms alls. Mitt jobb hade skickat mail om att de försökt få tag på mig genom telefon, men har inte sett detta på mobilen. Nu är jag orolig över vad mer jag kan ha missat. Finns det något sätt att få tillbaka dessa meddelanden? Har comviq simkort förresten.
Citera
2017-08-02, 12:38
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Proceduren varierar hos de olika telefonbolagen, men generellt skickas ett SMS till en början vidare med några minuters mellanrum. Lyckas det fortfarande inte leverera det, försöker servern med cirka en timmes mellanrum. Har den fortfarande ingen framgång i att leverera meddelandet, sänks frekvensen, så att SMS:et till exempel endast skickas var elfte timme. Efter några dygn med misslyckade försök raderas SMS:et.

Vad menar du med har Comviq simkort?
Citera
2017-08-02, 12:54
  #3
Medlem
xitunos avatar
Nej, det finns inget sätt att få tillbaka dessa meddelanden. Då de inte kunnat levereras till din mobil (då den inte varit nåbar) har operatören gett upp och raderat dem. Om avsändaren begärt leveransrapport har denna fått besked om att meddelandet inte levererats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback