Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 11:02
  #1
Medlem
Varje gång vi realister påpekar att ett suddigt fotografi, eller en skakig video på ett flygande objekt, uppenbarligen är något som naturligt finns på jorden (som kinesiska lyktor, fåglar, frisbeer, eller att någon helt enkelt har kastat upp något i luften medan en kompis filmade), så får vi höra att vi är "arroganta som tror att människan är ensam i universum".

Varför tror ni att vi tror att vi är ensamma i universum? Jag tror absolut att det finns intelligent liv utanför Jorden. Jag tror även att Stan Romanek är en mytoman och narcissist som söker den uppmärksamhet han aldrig fick som barn.
Citera
2017-08-02, 11:32
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
Ganska starkt tankefel. Jag är liksom du skeptisk på alla "bevis" och vittnesmål jag stött på men jag tror ändå det finns intelligent liv därute.

Men det handlar ju ofta om rätt lättlurade foliehattar. Liksom det inbitna SD-trollet kommer hävda alla som säger emot är kommunister och dödsnazisten kommer säga du springer judens ärenden så kommer dessa UFO-knäppskallar också bli defensiva och utgå från att vi tror att utomjordingar bara är fantasi.
Citera
2017-08-06, 19:15
  #3
Medlem
MoaLjungs avatar
Jag tycker tanken på att vi kan vara ensamma är mycket mer fascinerande än tanken på att det kan finnas liv, hade liv hittats så hade jag mest ryckt på axlarna och tänkt "Happ, det var ju väntat, inget konstigt egentligen" Men om motsatsen visade sig stämma så hade det ju varit helt galet och fruktansvärt skrämmande.
Citera
2017-08-06, 19:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Jag tycker tanken på att vi kan vara ensamma är mycket mer fascinerande än tanken på att det kan finnas liv, hade liv hittats så hade jag mest ryckt på axlarna och tänkt "Happ, det var ju väntat, inget konstigt egentligen" Men om motsatsen visade sig stämma så hade det ju varit helt galet och fruktansvärt skrämmande.

Samma här. Däremot så tror jag att det finns levande organismer på andra planeter, eftersom det förmodligen finns vatten på planeter med lagom avstånd till sina solar. Jag påstår för övrigt inte att vare sig vatten eller syre är en förutsättning för liv, hela den teorin är så ovetenskaplig att jag storknar. Men om det finns levande organismer någon annanstans, vilket jag tror att det gör, så finns det en chans att de har utvecklats till intelligent varelser.

Jag håller som sagt med dig, dock. Att vara helt ensamma i universum är mer lockande.
Citera
2017-08-06, 19:27
  #5
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Att vara helt ensamma i universum är mer lockande

Om det kom fram tror jag människan hade fått total hybris. Tror inte det hade varit bra.
Citera
2017-08-06, 19:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Om det kom fram tror jag människan hade fått total hybris. Tror inte det hade varit bra.

Jag är kluven. Att låta vetenskapsmän ta sig ut i universum är nog riskfritt. De är alldeles för upptagna med att fascineras av universum, och känna sig speciella, för att skapa problem. Problemen börjar när dessa vetenskapsmän förökar sig på andra planeter. Rent evolutionärt så är det omöjligt för 100% av deras avkomma att bli minst lika intelligent som dem. Normalbegåvade människor, och lågintelligenta människor, ställer till problem när de känner sig i underläge, vilket de kommer göra rätt ofta om de bor på en planet anpassad för högintelligenta människor.

Även de normal -och lågbegåvade människorna som stannar kvar på Jorden kommer ställa till med jävelskap. Det är dessa som alltid ska blanda in skam -och skuldkänslor i allt, för att ta ner de högintelligenta på sin egen nivå. De kommer utnyttja ekonomin för att få sin vilja igenom, och handikappa de högintelligenta från att göra för stora framsteg. Jordens infekterade rasism/feminism/kommunism-gnäll kommer bara att spridas ut i universum, oavsett om dess förespråkare de facto flyttar ifrån Jorden eller inte.

Jag är lågintelligent, så jag vet vad jag pratar om.
Citera
2017-08-06, 19:55
  #7
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Att låta vetenskapsmän ta sig ut i universum är nog riskfritt

Tänker mer psykologiskt.
Citera
2017-08-08, 20:10
  #8
Medlem
TwoThousands avatar
Vår tids problem lögn blir taget för att vara sanningen, finns inget liv i rymden!
Citera
2017-08-09, 14:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vår tids problem lögn blir taget för att vara sanningen, finns inget liv i rymden!

Nej, i rymden är det vakuum. Däremot finns det inga bevis för att det finns eller inte finns liv i universum.
Citera
2017-08-09, 19:13
  #10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, i rymden är det vakuum. Däremot finns det inga bevis för att det finns eller inte finns liv i universum.

Gör det väl, fråga varenda människa som talar till döda människor och dom säger samma sak!

Mugglare
Citera
2017-09-17, 05:53
  #11
Medlem
Kanske för dom som tror på bilderna ofta är idioter. Och idioter är inte så duktiga på att tänka.
Citera
2018-01-13, 19:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Varje gång vi realister påpekar att ett suddigt fotografi, eller en skakig video på ett flygande objekt, uppenbarligen är något som naturligt finns på jorden (som kinesiska lyktor, fåglar, frisbeer, eller att någon helt enkelt har kastat upp något i luften medan en kompis filmade), så får vi höra att vi är "arroganta som tror att människan är ensam i universum".

Varför tror ni att vi tror att vi är ensamma i universum? Jag tror absolut att det finns intelligent liv utanför Jorden. Jag tror även att Stan Romanek är en mytoman och narcissist som söker den uppmärksamhet han aldrig fick som barn.

Varför skulle det finnas intelligent liv utanför jorden? Det finns ju inte ens intelligent liv på jorden. Flashback är det perfekta beviset för den saken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback