Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 09:40
  #1
Medlem
Guzs avatar
Jag lät en liten mängd bitcoin ligga kvar på Blockchain.info inför splitten, för att i praktiken kunna se hur splitten fungerar där.

Sajten stöder inte BTH, så nu undrar jag: vilken sajt/wallet/exchange rekommenderar ni att jag använder för att skriva in min lösenordsfras för att återskapa mitt innehav, och samtidigt dela upp innehavet i BTC och BTH?

Och följdfråga: kan man på den sajten/de sajterna låta båda sorterna av coins ligga kvar en stund, eller måste jag ha ytterligare en wallet att skicka dem till?
Citera
2017-08-02, 12:25
  #2
Medlem
Jag gjorde också misstaget att ha kvar alla mina bitcoins på blockchain.info. Har varit på semester så skyller på det. Nu har jag inte hunnit förstå mig på det här helt 100 än, men jag trodde att det var kört att få sina BTH nu när delningen redan har hänt.

Om någon vet hur man går tillväga för att få sina BTH i efterhand så uppskattar jag om någon förklarar
Citera
2017-08-02, 14:52
  #3
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msmm
Jag gjorde också misstaget att ha kvar alla mina bitcoins på blockchain.info. Har varit på semester så skyller på det. Nu har jag inte hunnit förstå mig på det här helt 100 än, men jag trodde att det var kört att få sina BTH nu när delningen redan har hänt.

Om någon vet hur man går tillväga för att få sina BTH i efterhand så uppskattar jag om någon förklarar

Har du frasen med 12 ord har du dina nycklar, så då är det lugnt. Då ska du kunna återskapa innehavet i en wallet som stöder BTH.

(Har du inte frasen är det nog vettigast att ligga lågt och se om Blockchain senare delar ut BTH, eller på annat sätt kompenserar - t.ex. genom att sälja av användarnas BTH och med pengarna öka kundernas BTC-innehav. Men nu, efter att jag skrivit det, inser jag om det sistnämnda väl bara är möjligt för t.ex. Coinbase, där användarna inte har sina nycklar.)

Det man inte ska göra är vad jag förstår att skicka sitt innehav från Blockchain, för i den stunden flyttas ju innehavet till den kedja som BTC är ensam om. Så länge du inte rör innehavet finns du på båda kedjorna, väl.
__________________
Senast redigerad av Guz 2017-08-02 kl. 14:56.
Citera
2017-08-09, 16:45
  #4
Medlem
Har du testat att få tag på dina bcc än?
Jag hittade min lapp med ord fraserna, så tänkte ta tag i det här nu. Men är lite fundersam över vilken wallet jag ska välja. Jag hade helst velat använda en webbaserad wallet men det alternativet verkar inte fungera.
Citera
2017-08-10, 22:00
  #5
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msmm
Har du testat att få tag på dina bcc än?
Jag hittade min lapp med ord fraserna, så tänkte ta tag i det här nu. Men är lite fundersam över vilken wallet jag ska välja. Jag hade helst velat använda en webbaserad wallet men det alternativet verkar inte fungera.

Nej, inte testat. Tänkte ligga och trycka lite till på mina BCC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback