Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 03:42
  #1
Medlem
Tja!

Jag är 37 år och började träna för ca 3 år sedan. Det började med att jag gick ner ca 15 kg i vikt för att sedan börja styrketräna.

I början gick det snabbt, från att klara 65kg i bänk och 100kg i mark så ökade jag till 107kg bänk samt 175kg mark på 1år.
Året där efter ökade jag från 107 i bänk till 124kg samt mark från 175 till 205. Nu senaste året så har jag testat allt, Men det händer som inget,

blir snarare klenare och fetare, långt från samma ork som innan och toppen finns inte heller. Blivit riktigt tråkigt att träna när man inte får resultat.

Så har funderat länge på att testa lite hjälpmedel mest för bättre välmående och lite bättre resultat i träningen.

Här kommer lite info om mig samt planerat upplägg som jag skulle vilja ha förslag och åsikter om.

Ålder: 37

Vikt: 84kg

Längd: 171cm

BF: Över 20% iaf, man ser att jag tränar och så men är ju inte direkt något 6pack. Tror inte jag har kroppstypen som kan bli "rippad"

Medicinska problem: Inga

Kost: Börja på 3000kcal bra mat och högt protein, se hur det tar sig sedan justera efter det. Brukar stå stilla när jag ligger runt 2300-2400kcal.

Styrkesats:

Bänk 1x124, 3x115
Mark 1x205, 2x200, 3x195
Böj: 1x160kg, 3x145
Militärpress: 6x70
Brbell curls: 6-8x60 eller så
CoC: Stänger 2,5an regelbundet, stängt 3an för typ 1,5 år sedan :\

Träningserfarenhet: 3år

Tidigare kurar: Ingen

Mål: Bättre välmående samt mer fokus och motivation för träningen. Givetvis vill jag även få mer massa.

Kur jag funderar på:

Testo-e E5D vecka 1-12

Arimidex 0,5mg EOD Vecka 1-12

HCG 500ui E3D Vecka 9-12

PCT start: 2 veckor efter sista sticket

Clomid Vecka 1-2 50mg, Vecka 3-4 25mg

Nolva Vecka 1-2 40mg, Vecka 3-4 20mg

Lite frågor som jag inte hittar svar på, som någon kanske kan hjälpa mig med.

Arimidex som jag tänkt ta under kuren, tar man det fram tills sista sticket, till PCT start eller PCT end?
Om man känner någon gyno under kuren vad konstrar jag det bäst med och vilka doser?

Min kur verkar innehålla mer saker än de flesta andras första kurer här, men jag ser det som så att
jag hellre är på den säkra sidan än att snåla med några tusenlappar. Men jag kanske är totalt fel ute?

Tar förövrigt gärna emot tips och förslag vad som kan förbättras och vad jag kan förvänta mig.
__________________
Senast redigerad av lollish 2017-08-02 kl. 03:44.
Citera
2017-08-04, 18:07
  #2
Medlem
Ska jag ta noll svar som att det inte finns några invändningar? Eller är det bara totalt ointressant?
Citera
2017-08-05, 23:48
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lollish
Ska jag ta noll svar som att det inte finns några invändningar? Eller är det bara totalt ointressant?
Nope det är grönt ljus, "lycka till"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback