Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 01:20
  #1
Medlem
micke_gbgs avatar
Jag var tidigare under sommaren på en jobbresa till Wien och passade där på att besöka klubben Maxim som är en kombinerad strippklubb och bordell.

Kom dit vid 23 snåret en vardagskväll och blev först förvånad över att det inte var något inträde och samtidigt lite skepsis över varför, det brukar inte båda gott och strippklubbar kan ju vara lite skojeri ibland men den här klubben verkar vara seriös.

Jag gick till baren och beställde en öl och tittade lite på dansen från scenen och då och då kom det fram tjej och presenterade sig och undrade om jag var sugen på något och det var på ett lite mer avslappnat sätt än på en FKK klubb. Alla tjejerna hade någon typ av sexig klädsel på sig allt från underkläder till riktiga klänningar och utseendet verkade vara ungefär som en genomsnittlig FKK lineup och det var kanske 10-12st som fanns runt baren.

Priserna för sex var 140€ för en halvtimme eller 200€ / timmen för ett vanligt rum och 240€ / timmen för SPA rum. Man förstod på sättet de nämnde priserna att ingen var intresserad av en halvtimme varken tjejerna eller klubben.

Om man bara vill titta och ev. ta en lapdance så låg priserna på en lapdance på 60€.

Efter ett tag så kom Rebecka och pratade lite och jag blev lite mer intresserad och vi bestämde oss för att gå till ett rum, betalningen sker i förskott i baren och sedan så gick vi iväg till ett vanligt rum.
Rummet var trevligt med inbyggs dusch och jag började med att ta en dusch under tiden som Rebecka fixade sängen och när jag var klar så hoppade Rebecka in i duschen och det var en ganska trevlig syn att kika på under tiden man väntade på henne.

Sexdelen var lite mer åt det porriga hållet och jag skulle gärna träffa Rebecka igen. Efteråt så tog vi varsin ny dusch innan vi gick ut ur rummet och jag valde att gå tillbaka till hotellet.

Dagen efter så drog jag tillbaka till klubben runt midnatt med en kollega och samma procedur igen och medan vi satt och pratade så kom Isabell fram och presenterade sig. Isabell var klädd i en riktigt tajt sexig klänning och jag blev intresserad och vi gick till ett standard rum och kollegan drog iväg med Rebecka som jag var med dagen innan.

Med Isabell så var det betydligt mer GFE och vi hamnade på sängen med kläderna på en stund innan vi hoppade in i duschen tillsammans. Efteråt så hoppade vi upp på sängen och körde igång på allvar och hade en trevlig stund med GFE, jag avslutade med en dusch innan det var dags att dra tillbaka till hotellet. Isabell hade nog passat bra som eskorttjej då det kändes lite som den känslan man brukar ha då.

Sammanfattningsvis kan jag säga att Maxim är ett trevligt ställe om man vill ha lite sex och underhållning i samband med en utekväll på stan alternativt vill prova någonting annorlunda.
Citera
2017-08-02, 05:53
  #2
Medlem
BlueStars avatar
Tack för den recensionen, micke_gbg. Maxim har det stått en del positivt om på ISG, så det var kul att läsa att även du tyckte det var en bra klubb.
Citera
2017-08-02, 07:43
  #3
Medlem
Hermann666s avatar
Maxim var ett av ställena jag funderade på när jag var i Wien härom året. De hade en riktigt fin tjej på sin hemsida där de beskrev tjejerna. De gör även hotellbesök enligt hemsidan. Till slut blev det andra ställen jag besökte så jag har Maxim kvar på listan inför framtida besök.
Citera
2018-02-14, 09:00
  #4
Medlem
Skall eventuellt till Wien på en jobbresa i April. Detta verkar ju vara ett bra ställe.
Har någon besökt både Maxim och deras FKK? Vilket ställe är egentligen bäst??
Citera
2018-02-14, 23:24
  #5
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMMX
Skall eventuellt till Wien på en jobbresa i April. Detta verkar ju vara ett bra ställe.
Har någon besökt både Maxim och deras FKK? Vilket ställe är egentligen bäst??
Menar du att Maxim har öppnat en FKK eller tänker du på någon annan FKK i Wien?
Citera
2018-02-15, 07:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Menar du att Maxim har öppnat en FKK eller tänker du på någon annan FKK i Wien?

Sorry.. lite otydligt kanske, Jag tänker på Goldentime i Wien.
Citera
2018-02-15, 23:49
  #7
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMMX
Sorry.. lite otydligt kanske, Jag tänker på Goldentime i Wien.
Vilket ställe som är bäst beror på, inriktningen är så olika att det beror på vad man gillar. Jag spenderar längre tid och kommer till klubben lite tidigare på kvällen och stannar längre om jag besöker en FKK.
Citera
2018-02-16, 07:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Vilket ställe som är bäst beror på, inriktningen är så olika att det beror på vad man gillar. Jag spenderar längre tid och kommer till klubben lite tidigare på kvällen och stannar längre om jag besöker en FKK.

Jo det är sant.. kommer nog inge att ha så mycket tid, utan måste försöka gå dit när jag skakat mig alla kollegor :-) tack för svar!
Citera
2018-02-16, 22:14
  #9
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMMX
Jo det är sant.. kommer nog inge att ha så mycket tid, utan måste försöka gå dit när jag skakat mig alla kollegor :-) tack för svar!

Då är nog Maxim bäst om du har ont om tid. Eller ta en taxi till Laufhaus Vienna.
Citera
2018-02-17, 22:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Då är nog Maxim bäst om du har ont om tid. Eller ta en taxi till Laufhaus Vienna.


Ja precis vad jag också tänker! Tack för input!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback