Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 22:41
  #1
Medlem
Har gått igenom ett ental små SUVar/crossover och kommit fram till att det blir antingen en CX-3 eller en GLA. Hjärtat säger att jag ska välja mercan men jag tänker mig att den kommer ge oönskad uppmärksamhet från Polis m.fl. Den ser flashigare ut. Någon idiot repar den nog mer än gärna för att jävlas. Förnuftet säger Mazdan.

Mazda CX-3 är mer modest och vad jag förstår minst en lika bra bil. Båda modellerna jag är intresserad av ska ha AWD. Mercedes har något starkare motor men inget har bryr mig om. Mazda är billigare också. Och man sitter högre upp vilket borde vara en fördel på vintern. Priset har dock inte så stor betydelse. Årsmodell 2015-2016 av båda modellera i fråga.

Medveten att det skiljer en del i pris också. CX-3 kommer jag välja i Optimum utförande och Mercan med en del tillval men inte allt såklart, då blir den alltför dyr.

Vilken hade ni valt och varför? Tänk nu i termer av praktikalitet. Vill kunna njuta av bilen men inte få polisen efter mig och annat löst folk som blir avdundsjuka för jag kör en Mercea, om än en billiga sådan.
Citera
2017-08-02, 02:49
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Jag hade nog tagit Mazdan p.g.a. deras enastående garantier. 10 år eller 15000 mil, jag vet ingen annan biltillverkare som klår det.
Citera
2017-08-02, 03:34
  #3
Medlem
Leviathan99s avatar
CX-3:an är lätt en av de skittråkigaste bilarna jag kört, hade valt Mercan alla dagar i veckan trots att Mazdan är ett ekonomiskt bättre alternativ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback