Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-26, 10:32
  #13
Avstängd
Brain Formulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Har också för mig att det är olagligt med dessa kits men jag beställer hem såna på löpande band då de är de enda grönsakerna jag tål.. (Och staten rekommenderar ett dagligt intag av grönsaker så vem är jag att säga emot?)

Under 10 år har inte ett enda kit blivit stoppat så antingen är det inofficielt ok enligt tull & CO pga av något obskyrt direktiv gällande handel inom EU eller så har nån instans inom rättsväsendet smygändrat reglerna.

Shopparna som skickar begår ju annars narkotikabrott. Med tanke på att rättsväsendets samlade kunskap om hallucinogener kommer från Ronald Reagan så.. ..förvånar det mig inte att nån inom polis/åklagarmyndigheterna putsat upp sin rustning, hissat moralens flagga och rattat sin hbqt-certifierade stjärtlandsponny mot ondskan.

Enda inlägget tråden behöver. Kan inställa här. Aldrig fått en låda stoppad.
Citera
2019-02-26, 12:31
  #14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Har också för mig att det är olagligt med dessa kits men jag beställer hem såna på löpande band då de är de enda grönsakerna jag tål.. (Och staten rekommenderar ett dagligt intag av grönsaker så vem är jag att säga emot?)

Under 10 år har inte ett enda kit blivit stoppat så antingen är det inofficielt ok enligt tull & CO pga av något obskyrt direktiv gällande handel inom EU eller så har nån instans inom rättsväsendet smygändrat reglerna.

Shopparna som skickar begår ju annars narkotikabrott. Med tanke på att rättsväsendets samlade kunskap om hallucinogener kommer från Ronald Reagan så.. ..förvånar det mig inte att nån inom polis/åklagarmyndigheterna putsat upp sin rustning, hissat moralens flagga och rattat sin hbqt-certifierade stjärtlandsponny mot ondskan.

growkits med mycelium=olagliga men slinker igenom oftast

spore prints=lagliga
Citera
2019-02-26, 16:18
  #15
Medlem
det blev väl nyligen olgligt med grow kits /grow boxes. finns nog risk att de stoppas snart.
Citera
2019-02-27, 17:07
  #16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
det blev väl nyligen olgligt med grow kits /grow boxes. finns nog risk att de stoppas snart.

Nej det va många år sen
Citera
2019-02-28, 20:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
growkits med mycelium=olagliga men slinker igenom oftast

spore prints=lagliga
Jo vet att dom ska vara olagliga men har pratat med en del shoppar om just detta och alla säger att det är något av en gråzon. Vilket jag personligen har erfarenhet av då tullen aldrig bråkat vad gäller growkits.

Vilket är en hållning dom bör fortsättta med i mitt tycke, bara dumt att skapa ytterligare en illegal gatuhandel för staten att brottas med.
Citera
2019-03-01, 12:47
  #18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Jo vet att dom ska vara olagliga men har pratat med en del shoppar om just detta och alla säger att det är något av en gråzon. Vilket jag personligen har erfarenhet av då tullen aldrig bråkat vad gäller growkits.

Vilket är en hållning dom bör fortsättta med i mitt tycke, bara dumt att skapa ytterligare en illegal gatuhandel för staten att brottas med.

Enligt lag är mycelium innheållande psilocybin olagligt dvs growkits är olagliga, punk slut. Sen om det ses genom fingrarna är en annan sak, men lagen är tydlig.

Jag har beställt bla kokain och benz från utlandet, tullen har heller aldrig bråkat med mig. betyder det då att ladd är lagligt?
Citera
2019-03-01, 22:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Enligt lag är mycelium innheållande psilocybin olagligt dvs growkits är olagliga, punk slut. Sen om det ses genom fingrarna är en annan sak, men lagen är tydlig.

Jag har beställt bla kokain och benz från utlandet, tullen har heller aldrig bråkat med mig. betyder det då att ladd är lagligt?
Du missar poängen, jag skrev klart och tydligt att jag vet att det ska vara olagligt.

Vilket är ett öppet mål för en åklagare att åtala shopparna som skickar men detta händer inte.

Vidare ingormerade jag att jag pratat med en del shoppar om detta och alla säger att det är en gråzon. Såvitt jag förstår så trumfar antagligen nått EU-direktiv ellet liknande det hela, varvid din slutpunkt är, visserligen relevant, men mer en oskarp globformad sak än en punkt.
Citera
2019-03-02, 15:35
  #20
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Du missar poängen, jag skrev klart och tydligt att jag vet att det ska vara olagligt.

Vilket är ett öppet mål för en åklagare att åtala shopparna som skickar men detta händer inte.

Vidare ingormerade jag att jag pratat med en del shoppar om detta och alla säger att det är en gråzon. Såvitt jag förstår så trumfar antagligen nått EU-direktiv ellet liknande det hela, varvid din slutpunkt är, visserligen relevant, men mer en oskarp globformad sak än en punkt.

Det är en mycket utdragen process att väcka åtal mot utländska medborgare i annat land. Beslut krävs från regering eller riksåklagare för det.

Kan inte minnas ett enda fall där en utländsk shop blivit föremål för rättegång, oavsett produkt.

Förutsatt att produkten är laglig i landet i fråga såklart.
__________________
Senast redigerad av shponglad 2019-03-02 kl. 15:38.
Citera
2019-03-06, 10:10
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det är en mycket utdragen process att väcka åtal mot utländska medborgare i annat land. Beslut krävs från regering eller riksåklagare för det.

Kan inte minnas ett enda fall där en utländsk shop blivit föremål för rättegång, oavsett produkt.

Förutsatt att produkten är laglig i landet i fråga såklart.
Förbjupat mig lite i det hela och det vackra är att det är lagligt att beställa growkits.

"Högsta Domstolen fastslog i ett DMT- mål att även om materialet i fråga innehåller DMT så krävs det en del kemi.'

Samma logik passar in på growkits. Vem äter mycelum igentligen?

Där emot så fort du aktiverar lådam :/
Citera
2019-03-06, 15:24
  #22
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Förbjupat mig lite i det hela och det vackra är att det är lagligt att beställa growkits.

"Högsta Domstolen fastslog i ett DMT- mål att även om materialet i fråga innehåller DMT så krävs det en del kemi.'

Samma logik passar in på growkits. Vem äter mycelum igentligen?

Där emot så fort du aktiverar lådam :/

Känner inte till processen rörande DMT men är det verkligen lika simpelt som ett growkit? Dvs tillsätt vatten och sen vänta.

Citatet "krävs en del kemi" får det att låta mer komplicerat än så.

Med samma logik borde jag då kunna beställa hem 25kgs säckar med pulvriserat kokablad lagligt? För det krävs en hel del kemi för att extrahera och få fram en färdig produkt..

Jag vet inte bara spekulerar nu
Citera
2019-03-08, 03:40
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Känner inte till processen rörande DMT men är det verkligen lika simpelt som ett growkit? Dvs tillsätt vatten och sen vänta.

Citatet "krävs en del kemi" får det att låta mer komplicerat än så.

Med samma logik borde jag då kunna beställa hem 25kgs säckar med pulvriserat kokablad lagligt? För det krävs en hel del kemi för att extrahera och få fram en färdig produkt..

Jag vet inte bara spekulerar nu
Jag tror det är just den faktorn, att något måste göras innan en färdig produkt skapas, även om det bara är vatten kontra tex natriumhydroxid som ska tillsättas (STB metoden är en rätt simpel metod att lära sig, [Har jag läst på internet] Men finns ingen guide som förklarar det perfekt så lite trial och error ingår innan man blir duktig på det) <--- [ Spekulation så klart]

Det hela är faktiskt lite småroligt då ingen, antar jag… skulle kalla en oaktiverad svamplåda för en enteogen. Den mängd psilocybin som finns i myceliumet är nog rätt försumbart [Gissar bara, ska kolla upp det]

Mimosa däremot är en enteogen så det funkar att äta direkt utan tillbehör. Men rent praktiskt så hade nog de flesta hellre tuggat i sig svamplådan än mumsat mängden mimosa som krävs utan maoi:s

Vad gäller kokabladen sä ingen koll tyvär men tvivlar på att tullen bara vinkar förbi det

Jag är bara glad, t.o.m faktiskt lite stolt över att våran högsta domstol satte ner foten när aset till åklagare försökte få ca 850 gram mimosa likställt med 850g ren dmt. Tror nog dom blev lite sura när han trodde att polisens gamla recept på 5g amfetamin i 1Kg vetemjöl är lika med grovt narkotikabrott skulle fungera. Tji fick han
__________________
Senast redigerad av OberheimXI 2019-03-08 kl. 03:56.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback