Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 07:00
  #11701
Medlem
Baldersways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Gött ! berätta hur det gick
Ja lira igår 6 matcher med 5-2-1-2, gick jätte bra 4 vinster o 2 förluster , vinsterna var med ett par måls marginal, första förlusten var mot en motståndare som gick upp till 3-0 i första, var helt borta i första, i andra halvlek kom han ej över halva, jag hade sån press o öste skott mot mål, hans mv gjorde hur mkt sjuka räddningar som helst, men fick ej hål på han, men kul erfarenhet ändå, andra förlusten sved värre, final o återigen tidiga mål för motståndaren, staff första som hände, nickmål 2-0 o sen långskott av casemiro ( real spela han med) 3-0 tidigt för han men jag lyckades göra 1-3 innan halvlek, andra starta jag bra , men han var så jäkla skicklig med bale o ronaldo,4-1 kom av ronaldo , tekniskt nummer av han, jag gjorde sen 2-4, jag fick en frispark som jag lura upp hans lag på läktaren 3-4 där,men direkt efter avspark gör han 3-5 med återigen tekniskt nummer med ronaldo( sjuka finter) sen tabba jag i slutet med mv o kasta rakt på fötterna till ronaldo som gör 6-3, surt som fan! Relativt jämn match där han var effektivare, kände mig så jäkla besviken efter final förlusten, men kollade sen hans statistik, han lira i div 1 med 235-61-61( vinster,oavgjorda,förluster) formationen 5-2-1-2 funkar jättebra, nackdelen är att mittbackarna blir trötta o sega o har ingen o byta in då brasilen bara har 3cbs i truppen, men kul o testa
Citera
2018-08-17, 08:15
  #11702
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersway
Ja lira igår 6 matcher med 5-2-1-2, gick jätte bra 4 vinster o 2 förluster , vinsterna var med ett par måls marginal, första förlusten var mot en motståndare som gick upp till 3-0 i första, var helt borta i första, i andra halvlek kom han ej över halva, jag hade sån press o öste skott mot mål, hans mv gjorde hur mkt sjuka räddningar som helst, men fick ej hål på han, men kul erfarenhet ändå, andra förlusten sved värre, final o återigen tidiga mål för motståndaren, staff första som hände, nickmål 2-0 o sen långskott av casemiro ( real spela han med) 3-0 tidigt för han men jag lyckades göra 1-3 innan halvlek, andra starta jag bra , men han var så jäkla skicklig med bale o ronaldo,4-1 kom av ronaldo , tekniskt nummer av han, jag gjorde sen 2-4, jag fick en frispark som jag lura upp hans lag på läktaren 3-4 där,men direkt efter avspark gör han 3-5 med återigen tekniskt nummer med ronaldo( sjuka finter) sen tabba jag i slutet med mv o kasta rakt på fötterna till ronaldo som gör 6-3, surt som fan! Relativt jämn match där han var effektivare, kände mig så jäkla besviken efter final förlusten, men kollade sen hans statistik, han lira i div 1 med 235-61-61( vinster,oavgjorda,förluster) formationen 5-2-1-2 funkar jättebra, nackdelen är att mittbackarna blir trötta o sega o har ingen o byta in då brasilen bara har 3cbs i truppen, men kul o testa

skoj den funka, den e väldigt effektiv när man vant sej, blir lite som man kommer med 5 i anfall, när man har lb å rb på sidorna.
du kan ju ta in en cdm som cb i andra halvlek. eller varför inte en lb eller rb.
de borde väl ha han från atletico madrid ? felipe luis. han funkar nog perfekt som cb i andra
Citera
2018-08-18, 16:55
  #11703
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Är det bara via PS-store man kan beställa det? Hittar inte det någon annanstans, och det är ju så jäkla dyrt i Store.

Edit: det var ultimate edition jag tänkte på.
Undrar samma sak. Är det någon som vet? Skulle vilja köpa ultimate edition, men hittar den bara på PS Store. På Komplett, Elgiganten osv. finns ju Champions edition, men inte Ultimate. Konstigt...
Citera
2018-08-19, 09:03
  #11704
Medlem
Baldersways avatar
Fan, vann imorse med 5-0 i div 1 ( vanliga säsonger) hade då 2 vinster av 2 sen möter jag en som gör 2 sjuka tur mål men jag kliver upp o kvitterar, men turligt får han en kontring som han sen gör ett snyggt mål på, sen i paus får jag ett hat meddelande av honom , i andra pressar jag honom som fan, men han kör med bayern o dessa klumpar i förvaret kom jag ej förbi riktigt, skapa några heta chanser men fick dangel med 3-2, kämpigaste förlusten på länge då han var så spydig, faaan
Citera
2018-08-29, 12:00
  #11705
Medlem
Baldersways avatar
Nu är de en månad kvar till fifa 19, 11 månader i fifa 18 är förbi, vad hade ni för mål i fifa 18 o nådde ni dom? Vilka divisioner spelar ni i?
Citera
2018-08-30, 00:14
  #11706
Medlem
målet detta året var att ta ett lugnt fifa år utan weekend league, eftersom icons äntligen kom till ps4 bestämmde jag mig för att mitt enda mål var att ha henke larsson och zlatan i laget.

efter att ha spelat fut i typ 10 år så packade jag ronaldo nångång runt november, så då var ju det målet uppfyllt kan man ju säga, eftersom jag sålde han för 1.8 miljoner coins. även om det dröjde hur länge som helst innan henkes prime släpptes.

så då ändrade jag mitt mål till att ha en full icon squad =P

detta upfylldes också.. så då ändrade jag målet till att ha bästa versionerna av messi och ronaldo på topp. eftersom jag aldrig har haft någon av deras toty innan. sen blev ju deras tots strikers, så då ville jag hellre ha dom.

så alla mål uppfylldaför mig =) spelar i div 1


såhär blev mitt slutgiltliga lag:
https://www.futbin.com/18/squad/5897729
Citera
2018-08-30, 06:52
  #11707
Medlem
Baldersways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
målet detta året var att ta ett lugnt fifa år utan weekend league, eftersom icons äntligen kom till ps4 bestämmde jag mig för att mitt enda mål var att ha henke larsson och zlatan i laget.

efter att ha spelat fut i typ 10 år så packade jag ronaldo nångång runt november, så då var ju det målet uppfyllt kan man ju säga, eftersom jag sålde han för 1.8 miljoner coins. även om det dröjde hur länge som helst innan henkes prime släpptes.

så då ändrade jag mitt mål till att ha en full icon squad =P

detta upfylldes också.. så då ändrade jag målet till att ha bästa versionerna av messi och ronaldo på topp. eftersom jag aldrig har haft någon av deras toty innan. sen blev ju deras tots strikers, så då ville jag hellre ha dom.

så alla mål uppfylldaför mig =) spelar i div 1


såhär blev mitt slutgiltliga lag:
https://www.futbin.com/18/squad/5897729
Grymt lag du har! Härligt att du nådde dina mål, har du lyckats vinna div? Själv så var( är ) jag rookie på fifa 18 då det var mitt första fifa, men nådde mina mål att spela div 3 i fut o div 1 i vanliga säsonger, nu har jag satt upp nya mål resterande tid i fifa, vinna div 1 med brasilien,(men de blir ruggigt svårt ) lyckas jag med de ganska så omgående ska jag sikta på div 3 fut att möjligtvis gå upp i 2:an, jag skaffade mig en ny profil i söndags( som mängder gör i vanliga säsonger) så startade från början med brasilien, målet med de med är o ta mig så långt som möjligt o vinna divisionerna så mkt de går, gått riktigt bra hittils, div 10 har varit svårast än så länge
Citera
2018-09-01, 11:27
  #11708
Medlem
jodå, lyckats vinna division 1

men det är som alla andra år, nu när man har sitt ultimata lag så finns det ingen mening med att spela längre..

så nu är det paus fram till fifa19, =)
Citera
2018-09-11, 19:16
  #11709
Medlem
Civile99s avatar
Testade lite spelare som man inte tagit sig för att pröva tidigare nu såhär i slutet av spelets livstid och blev förvånad över hur bra 96 Ibra funkade för mig. 30 mål på 14 matcher i säsonger som target man.

Brukar inte gilla stora långsamma strikers utan föredrar små snabba spelare för kontringar men Ibra är ett undantag som funkar överjävligt bra.
Citera
2018-09-14, 06:20
  #11710
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Kul "bugg" på FUT Squad Battles just nu. Jag förlorar varje match med 1-2 oavsett om motståndaren har två avslut eller tio. Jag kan ha femton skott på mål, men de går fan inte in. Antingen idioträddar målvakten eller så är det ramträffar. Det spelar heller ingen roll om man spelar på Professional, World Class eller Legendary för det ser alltid ut på samma sätt (senaste 12 timmarna).

Såhär brukar det se ut;
Bollinnehav 65%-35% till mig
Skott på mål 10-2 till mig
Ramträffar 2-3 - 0 till mig

Min startelva + 7 avbytare ger 92 i genomsnitt, så det är inget skitlag direkt.

För ett dygn sedan slaktade jag TOTW med 4-0 i genomsnitt på LEGENDARY. FUT SCB buggar vidare... Ska spela sista matchen innan nästa uppdate (World Class), och jag LOVAR att jag förlorar med 1-2. Jag kan ha 20 skott på mål och de 1-2 avslut som på något sett går in.
__________________
Senast redigerad av DEPRESSIV 2018-09-14 kl. 06:26.
Citera
2018-09-14, 07:20
  #11711
Medlem
Baldersways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Kul "bugg" på FUT Squad Battles just nu. Jag förlorar varje match med 1-2 oavsett om motståndaren har två avslut eller tio. Jag kan ha femton skott på mål, men de går fan inte in. Antingen idioträddar målvakten eller så är det ramträffar. Det spelar heller ingen roll om man spelar på Professional, World Class eller Legendary för det ser alltid ut på samma sätt (senaste 12 timmarna).

Såhär brukar det se ut;
Bollinnehav 65%-35% till mig
Skott på mål 10-2 till mig
Ramträffar 2-3 - 0 till mig

Min startelva + 7 avbytare ger 92 i genomsnitt, så det är inget skitlag direkt.

För ett dygn sedan slaktade jag TOTW med 4-0 i genomsnitt på LEGENDARY. FUT SCB buggar vidare... Ska spela sista matchen innan nästa uppdate (World Class), och jag LOVAR att jag förlorar med 1-2. Jag kan ha 20 skott på mål och de 1-2 avslut som på något sett går in.
Ja de är inte roligt när de är så, själv har jag ruggigt svårt i vanliga säsongsspel offline, inte ofta de segar de men nu funkar knappt nått för mig medans motståmdarna rusar ifrån min costa, neymar mm, neymar kan ej knappt ta emot en boll, min backlinje springer som kylskåp, till skillnad från i helgen då de flöt som vanligt, så tröttsamt när man vill avsluta fifa 18 denna helg som kommer på bästa sätt
Citera
2018-09-14, 07:21
  #11712
Medlem
Baldersways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersway
Ja de är inte roligt när de är så, själv har jag ruggigt svårt i vanliga säsongsspel offline, inte ofta de segar de men nu funkar knappt nått för mig medans motståmdarna rusar ifrån min costa, neymar mm, neymar kan ej knappt ta emot en boll, min backlinje springer som kylskåp, till skillnad från i helgen då de flöt som vanligt, så tröttsamt när man vill avsluta fifa 18 denna helg som kommer på bästa sätt
Online säsong ska de va
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback