Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 07:50
  #9349
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenfikus
Jo asså att någonting är helknäppt första månaden är ju standard, men det här känns ju inte som ett misstag av EA. Att scripting existerar är väl typ allmänt känt vid det här laget, ibland åker man ju på 0-1 efter att någon äckelspelare (typ ibarbo i 14 eller Jesus iår) studsat sig igenom tre spelare i en match som i princip varit ett enda långt anfall. Men iår är det ju ett helt annat spel i grunden liksom, passningar går fram fast man bommar vägen med en spelare, så var det inte i 17. Känns som ett tydligt budskap att finalen i Spanien spelades mellan två okända sextonåringar, spelare som varit typ topp tio i världen länge kämpar med att nå topp 100.

Förövrigt blir jag ruggigt irriterad på att powerbaren (med spelarnas namn och stamina) försvinner vid frisparkar från 40+ meter och kommer tillbaka vid nästa avblåsning. För att inte tala om den där jävla textremsan med laguppställningarna som ska skymma sidlinjen så man inte ser ett skvatt om bollen är där.


Jo spelet borde faktiskt fixas någon gång på riktigt.
E väldigt konstigt att det aldrig gör det.
Förstår inte vad problemet kan vara.
Ändå världens största e-sport spel , och borde väll finnas mängder med smarta människor runt
ett sånt spel.
Menar det e ju 5 gröna bar , ändå kommer man in å spelarna beter sej som vet ej vad.
allt ser så klumpigt ut på planen. Passningarna är helt efterblivna. Å vändningar e helt tröga.
omöjligt att spela med spelare som kane , giroud , gignac då.
Det är ändå spelare som faktiskt är bra när spelkänslan fungerar. de e inte så tröga då.
men oftast så fungerar det ju inte, å känns som man ska vända på en lastbil.
Å när du passar till din spelare, så går det så långsamt så motståndaren hinner ta bollen.
det laggar jätte ofta nuförtiden i divisioner online. har ändå sladd å 250mb

17 hade ändå rätt ofta skaplig gameplay, men 18 har inte ofta det.
Du får typ 1-2 matcher av 10 där det flyter.

det är sorgligt. Man tittar ju på skärmen å vet inte om man ska gråta eller flabba.

Skulle va trevligt att gå in på deras kontor och få ett ärligt svar.
Få ett svar - vi försöker fixa det, men klarar inte av det.
Klarar man inte av det. så ska man inte släppa ett nytt spel varje år.

Om det är deras servar , ja då får man släcka ner dem till 14,15,16 osv.
Prova om det fungerar då .
Tror vi alla vill att de ska ta tag i detta.
Eller alla fall kommunicera med sina fans och spelare.

När man ser ronaldo säga happy birthday , så tänker jag. skäms inte spelarna.
Tex om ronaldo hade gjort reklam för en saab bil , så fungerar inte bilen när köparna har köpt den.
Då borde man ju skämmas att man gör reklam för skiten.

Jag vill inte klaga , kommer fortsätta spela , men önskar verkligen spelet kunde vart mer stabilt !
__________________
Senast redigerad av sonofnature 2018-03-22 kl. 07:56.
Citera
2018-03-22, 08:37
  #9350
Medlem
EnLitenFryss avatar
Billigaste kort per rating:

82: 2.3k
83: 4k
84: 7.4k

Nuvarande Sbcs har verkligen sabbat marknadens balans. 82 ska man kunna få för i princip discard, 83 för 1.5-2k, 84 brukar väl ligga från 3.5 och uppåt.

Det känns som att det måste komma ett stort pack-öppnar-event när baby icon Sbc är över för att få tillbaka beståndet på marknaden.
Citera
2018-03-22, 09:20
  #9351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Billigaste kort per rating:

82: 2.3k
83: 4k
84: 7.4k

Nuvarande Sbcs har verkligen sabbat marknadens balans. 82 ska man kunna få för i princip discard, 83 för 1.5-2k, 84 brukar väl ligga från 3.5 och uppåt.

Det känns som att det måste komma ett stort pack-öppnar-event när baby icon Sbc är över för att få tillbaka beståndet på marknaden.

Vill inte starta en lång diskussion igen, men EA vill väl att spelarna ska vara dyra så gemene man inte har råd med spelare och måste köpa FP. Så dom har lyckats i år med att marknaden aldrig går ner. Dom kanske inte styr marknaden men dom har blivit jävligt duktiga på att kontrollera den.
Citera
2018-03-22, 09:35
  #9352
Medlem
FatherMartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Billigaste kort per rating:

82: 2.3k
83: 4k
84: 7.4k

Nuvarande Sbcs har verkligen sabbat marknadens balans. 82 ska man kunna få för i princip discard, 83 för 1.5-2k, 84 brukar väl ligga från 3.5 och uppåt.

Det känns som att det måste komma ett stort pack-öppnar-event när baby icon Sbc är över för att få tillbaka beståndet på marknaden.

Det stora pack-öppnar-eventet = League SBC? Nä, men blir väl någon annan överraskningspromo nu på fredag som sedan visar sig vara en besvikelse ändå. Det enda som talar för League SBCs imorgon är att det kanske inte kommer någon promo alls, isåfall ökar chanserna att det kommer nya ligor, tror jag iallafall.
Citera
2018-03-22, 10:00
  #9353
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkewk
Vill inte starta en lång diskussion igen, men EA vill väl att spelarna ska vara dyra så gemene man inte har råd med spelare och måste köpa FP. Så dom har lyckats i år med att marknaden aldrig går ner. Dom kanske inte styr marknaden men dom har blivit jävligt duktiga på att kontrollera den.

Hm, delar nog inte den analysen. Vem köper FP för att få random 82/83-kort? Det är specialkorten folk vill ha.

Sen har ikoner och andra permanenta Sbc gjort så att tex 83-84-kort ligger högt hela upplagan. Trist men så har det ju varit från dag 1.

Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Det stora pack-öppnar-eventet = League SBC? Nä, men blir väl någon annan överraskningspromo nu på fredag som sedan visar sig vara en besvikelse ändå. Det enda som talar för League SBCs imorgon är att det kanske inte kommer någon promo alls, isåfall ökar chanserna att det kommer nya ligor, tror jag iallafall.

Frågan är alltså. Några lag i La Liga kommer kräva 83-84-kort. Min magkänsla är att när PL kommer väljer de ett kort folk vill ha, typ Martial eller Valencia - sen sätter de 82-84-rating på topp 6, till skillnad från förra året då alla topp6 var billiga. Om då league Sbc kommer imorgon plus att Baby Icon Sbc är kvar i 7 dagar till - då kommer några lag bli snuskigt dyra i början. League Sbc kommer nog inte öka utbudet av 82-84 så hemskt mycket eftersom folk fortsätter nöta Baby Icon.

Min våta dröm är dock att de läcker league Sbc idag eller inatt - Bale. Då kommer mina kort gå som smör i solsken. Just nu säljer jag bara några stycken i timmen.
Citera
2018-03-22, 10:43
  #9354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Känner ingen direkt skillnad men köpte han för 20k dyrare så tänkte lika bra

Tack för svar. Blev såklart den dyrare, då slipper man hjärnspöken
__________________
Senast redigerad av jockel 2018-03-22 kl. 10:57.
Citera
2018-03-22, 11:12
  #9355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenfikus
Nja, körde lån men bestämde mig för Rooney, på tok för låg balance/agility för min smak, Matic presterar bättre som CDM för mig, vinner mer i luften dessutom, kan inte tänka mig att han är så värst framgångsrik som mittback heller.

Utan att ha testat honom så svarar jag CM, körde futties i 17 som var identiskt kort, grymt bra där, funkar säkert på CAM också men hade inte kört honom som CDM.

Att Kaká i sin prime skulle ha haft 55 i stamina och 85 i pace är ju en förolämpning, fixade iaf kortet, kan va värt att byta in för någon ikon längre fram.

Är det läge att hamstra högrateade kort nu? Typ 88 eller högre, de ligger ganska lågt just nu.

Jag va rädd för det.
Kör helst 4-2-2-2 och har svårt att tänka honom som en CAM där. Lite inne på att bygga om laget för att få lite ny energi.

Varit inne på detta https://www.futbin.com/18/squad/4405814
Men även funderat på TOTY Kante som cdm å Florenzi istället för Savic som jag inte äger.

Byter in min SIF Young eller någon istället för Roma VB.
Citera
2018-03-22, 11:44
  #9356
Medlem
nocoolnamejims avatar
Blev väldigt nyfiken på vilket FIFA folket tycker var de bästa, respektive det sämsta genom åren?

Jag antar att detta är en högst personlig fråga, så jag vill gärna höra lite era plus & minus-sidor av just spelet ni tyckte var bäst/sämst.
Citera
2018-03-22, 11:59
  #9357
Medlem
FatherMartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Blev väldigt nyfiken på vilket FIFA folket tycker var de bästa, respektive det sämsta genom åren?

Jag antar att detta är en högst personlig fråga, så jag vill gärna höra lite era plus & minus-sidor av just spelet ni tyckte var bäst/sämst.

Bäst: FIFA 17. Påminner om gameplayet i 18, men betydligt mer logiskt i försvarsspelet och inte lika mycket "Eaids". FIFA 17 var också första året med, enligt mig, EAs bästa idé någonsin; SBC. Förutom FIFA 14 var FIFA 17-året den upplagan jag varit som bäst på dessutom.

Sämst: FIFA 16. Det som förstörde det för min del var passningsspelet, att köra tiki-taka var i stort sett omöjligt då spelarna slog bort passningar efter passningar.

FIFA 12-14 var dock åren det var roligast att sitta och lira match efter match till man blev helt slut.
__________________
Senast redigerad av FatherMartin 2018-03-22 kl. 12:01.
Citera
2018-03-22, 12:03
  #9358
Medlem
Baldersways avatar
Jag förlorade finalen i wl kvalet i torsdags på förlängning, surt som attan o ingen lust o spela div 4 , så jag valde spela med klubblag/landslag i div 3 el cup för mer avslappnad o skojs skull i helgen, ändrade mitt spel radikalt o med lite alkohol i kroppen så började jag finta o snurra massor, helt sjukt kul , gjorde nog mina snyggaste mål i fifa jag nånsin gjort, det var riktigt skoj o rekomenderar de som alternativ när Fut suger , tog med nya spelstilen i fut i måndags men riktigt svårt när man spelar sb, nu till min fråga, när man spelar divisioner utanför fut, dvs med färdiga lag, skiljer de mkt i hur bra motståndare man möter, ex div 3 fut mot div 3 ej fut,( kanske otydlig i min fråga)
Citera
2018-03-22, 12:13
  #9359
Medlem
Vad är det ni menar att spelet inte ”flyter”? Är det ännu en konspirationsteori gällande ”scripting och handicap”? Det är ruskigt roligt att jag aldrig stöter på det. I för sig letar jag ingen syndabock när det går dåligt för mig?
Citera
2018-03-22, 12:14
  #9360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersway
Jag förlorade finalen i wl kvalet i torsdags på förlängning, surt som attan o ingen lust o spela div 4 , så jag valde spela med klubblag/landslag i div 3 el cup för mer avslappnad o skojs skull i helgen, ändrade mitt spel radikalt o med lite alkohol i kroppen så började jag finta o snurra massor, helt sjukt kul , gjorde nog mina snyggaste mål i fifa jag nånsin gjort, det var riktigt skoj o rekomenderar de som alternativ när Fut suger , tog med nya spelstilen i fut i måndags men riktigt svårt när man spelar sb, nu till min fråga, när man spelar divisioner utanför fut, dvs med färdiga lag, skiljer de mkt i hur bra motståndare man möter, ex div 3 fut mot div 3 ej fut,( kanske otydlig i min fråga)

Renskriv det där snälla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback