Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Tänkte höra lite hur tankarna går inför Black Friday.
Jag har ett gäng av följande kort:
OTW Traore: köpta för 14-15k, nu 18-19k.
PTG Forsberg: köpta för ca 18k, nu 22-23k
PTG Wagner: köpta för 12-13k, nu 16k
IF Dirar: Köpta för 10.5k, nu 13.5-14k
Scream Forster: Köpta för 12-13k, nu 15k
Forsberg, Traore och Wagner spelar EL på torsdag och då finns det stora möjligheter att få en liten hype på dem om de presterar. Dirar köpte jag mest för att jag ville ha ett IF-kort med så hög overall som möjligt köpt för discard inför FUTmas, men det går säkert att ordna senare.
Det som är special med PTG+OTW är att de är svåra att söka efter. Stora möjligheter att sälja för överpriser alltså. Söker man efter Traore måste man manuellt leta efter hans OTW-kort (och inte IF), vilket är ett meck. Söker man efter PTG går det att söka men också lite omständigt.
Hur gör ni? Sälja av eller hoppas på hype? Profit är profit, men 2-3k profit per kort är lite i gränslandet om det är värt det.
jag har listat en del, håller på en del..
Listat mina 10-tal Dirar för 15500 sålt en hittills..köpta för max 10k..
Sålt en Wagner för 20k köpt för 12.. nu har hans pris stigit men köpt några nya för 12-14k..tror han stiger rätt snart till 20k eller mer..
Forsberg har jag listat några för 30k..bara för att se om nån är dum nog att köpa..
Forster har jag också listat någon för 30k..lär inte sälja men gör de det så är det 17k profit..
jag tar hellre lite lägre profit och investerar i nytt än att sitta med korten hur många veckor som helst för att mjölka ut några extra tusen.. håller dock på några vid eventuella IF kort osv..
EDIT: ångrar att jag aldrig köpte någon Pastore PTG..gjorde ju 1+1 och har därför dubblats i pris..är inte med i TOTW predictions så får han inget kort blir det nog att investera i några av hans PTG