Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 11:10
  #3037
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_
Nån som vet om det ens är värt att klaga hos EA angående att man tappar kontakten med EA-servrarna? Hänt tre gånger idag och har fått 0-3 alla gångerna.... så jäkla surt

Har haft det problemet i tusen år tills förra spelet, googlade lite och det visade sig att det handlade om att jag inte hade en konstant statisk ipadress till mitt ps4, ringde då min leverantör (comhem) och fick hjälp av en duktig kille på supporten med att låsa ipadressen mellan ps4an och min router. Har inte haft något problem sedan dess =)
Citera
2017-10-21, 11:18
  #3038
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho
Lite trist att man är tvingad till att spela dum fotboll där konstiga touchar, springa och krossa, hoppas att EA fixar ett gratis mål. Bollinnehavs fotboll funkar inte på FIFA och det stör mig.

1. Har du bollen ett tag så kommer ytterbackarna pusha upp samt din cdm kommer agera anfallare till slut vilket innebär att förlorar du bollen har motståndaren gjort ett mål.

2. Delayen i varje match påverkar passar, rörelse, vändningar men inte om man bara springer och skjuter, det behövs inget planerande eller tänkande.

Lite trist att man måste spela som alla andra för att konkurrera.

Gå in i truppen i menyerna, välj sedan "spelar instruktioner" markera cdm/ytterbackar , välj "stanna alltid i försvar".
Citera
2017-10-21, 11:19
  #3039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Någon som har koll på hur Screamkorten rörde sig i fjol? Minns att de droppade rejält när statsboosten kom på fredagen, det är allt.

Kollade lite på futbin och det blev ju en rejäl dipp på i stort sett alla spelare när boosten kom. Sen höll det sig så ganska stadigt. Så tror inte jag investerar i dessa iår utan säljer så fort det får om man skulle få någon.
Citera
2017-10-21, 13:38
  #3040
Medlem
ludwiqs avatar
http://www.futhead.com/18/squads/1055203/

Tips på förbättringar? 300k ca, gillar inte Alli direkt.
Citera
2017-10-21, 14:08
  #3041
Medlem
Rangers1912s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
WL match. Möter ett toppat 4-2-3-1(2) Bundesliga lag. Jag har aldrig kommit till min rätt med denna formation och ser den som ganska svag, får en känsla av att jag kommer mangla min motståndare med Aguero och Gabriel Jesus in form. Börjar med att jag ligger under med 3-0 efter 27 minuter, och lyckas reducera tills 3-2, då trycker han in 4-2 på en hörna vid 60:e. Lyckas i 82a kvittera efter dubbla mål av Martial och Aguero skjuter hem vinsten i 116e.

Summa summarum: Det är dom här svettiga matcherna WL handlar om, känslan efter att ha vunnit en extremt intensiv kamp är nästintill obeskrivlig. Fy helvete, ge aldrig upp!!!!


Vad tycker du om IF Jesus? Är det värt att lägga så mycket mer på honom när han redan är så OP? Hur stor är skillnaden?
Citera
2017-10-21, 14:32
  #3042
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
fan har hänt med spelet.. passningsspelet är ju helt skevt.. när du vill slå en långpass låser den på närmsta spelare.. ibland låser den på helt fel spelare i en annan riktning du vill passa till.. autobytet av spelare är ju också helt knas.. ibland kan du inte byta till spelaren närmst bollen utan det blir nån annan stackare som inte har en chans att komma först på bollen.. märkligt de lyckas förstöra något som fungerade bra vid release..

Äntligen nån till som nämner detta med autobyte. Skrivit om det ett par gånger senaste dagarna utan svar. Jag tycker det är GALET frustrerande. Man försöker desperat tända en spelare som är närmre bollen men lik förbannat fortsätter man vara den gubben som man var först.

Har du sett hur jävla kul det ser ut när det är en nickduell när bollen är väldigt högt upp i luften, så springer man dit med en spelare som är typ 10-15 meter bort fast det står andra spelare nån meter runt där bollen kommer dumpa ned. Men de står bara och tittar för det går inte tända de haha...
Citera
2017-10-21, 14:59
  #3043
Medlem
Vad tycker ni om Otw Salah? För jobbigt med usel weak foot?
Citera
2017-10-21, 15:09
  #3044
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Vad tycker ni om Otw Salah? För jobbigt med usel weak foot?

Jag hade tamingen att köpa honom innan han fick en if. Spelar med han kontinuerligt nu, dock spelar jag med en 4-3-2-1, dvs att han är vänsterforward, funkar hur bra som helst trots hans fel fot, spelar även med robben i mitt bundes lag på samma sätt, fungerar ypperligt. Dock så påstår jag inte att han är värd pengarna, då finns det förmodligen en hel del spelare som gör samma jobb för en brutalt mindre peng. En av mina personliga favoriter är juh Son, fyfan vad han dunkar in baljer!
Citera
2017-10-21, 15:11
  #3045
Medlem
Mrwomanizers avatar
Fråga till forumet, Thiago Alacantra's if, är ha värd pengarna? Är det någon som testat honom?
Det är juh ändå "bara" 180 k för en if 89:a, känns som om han bara kommer bli dyrare
Citera
2017-10-21, 15:13
  #3046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Jag hade tamingen att köpa honom innan han fick en if. Spelar med han kontinuerligt nu, dock spelar jag med en 4-3-2-1, dvs att han är vänsterforward, funkar hur bra som helst trots hans fel fot, spelar även med robben i mitt bundes lag på samma sätt, fungerar ypperligt. Dock så påstår jag inte att han är värd pengarna, då finns det förmodligen en hel del spelare som gör samma jobb för en brutalt mindre peng. En av mina personliga favoriter är juh Son, fyfan vad han dunkar in baljer!

Lär ju dock trilla in fler informs på honom med tankte på att han blev CLs player of the week och så, förväntar mig åtminstone TOTGS
Citera
2017-10-21, 15:24
  #3047
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangers1912
Vad tycker du om IF Jesus? Är det värt att lägga så mycket mer på honom när han redan är så OP? Hur stor är skillnaden?

Skulle säga att det är en markant skillnad, han är helt enkelt bättre på allt och det känns av. Helt klart värd coinsen.
Citera
2017-10-21, 16:30
  #3048
Medlem
Älskar champskanalen, går alltid in där o kikar lite för inspiration när jag lirar dåligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback