Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 22:06
  #1849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Varför är det här spelet emot mig?

Varje gång jag gör ett mål så gör motståndarn ett mål nästan direkt efter, spelar ingen roll vilken jävla vinkel han skjuter i från, hur hårt eller löst skottet är, allt går in och då menar jag verkligen ALLT...

Bollen studsar på nåns rygg så den går in, han skjuter från nedre hörnet av mål området och den curvar och går in vid närmsta stolpen fast min målvakt står där...


seriöst vad fan kan man göra för att vinna på det här spelet? jag kan ha 56456456 skott på mål och han 2 och dom går in medans mina tar doms jävla målvakter dom blir som superman medans min släpper in allt, har provat byta mellan 6 olika målvakter men det hjälper inte...

Håller med till 100%! Känns väldigt motigt precis hela tiden. Vad spelar du med för lag?

Jag spenderade precis allt jag har tjänat ihop och maxade mitt lag. Sket i att ha en fitness-squad och nu känns det lite bättre
Citera
2017-10-07, 22:09
  #1850
Medlem
Någon som har tips?

Spelat 2 matcher nu ikväll och släppt in 5 mål, alla är i lägen där jag inte lyckas byta till den gubben jag önskar. Utan man blippar runt och bli istället alla andra som då stannar upp en millisekund och motspelaren därmed hinner förbi gubbarna till slut, och då anser jag mig ändå hyfsat på att använda R3 spaken samt L1.

Riktigt störande. Spelet är ju rätt svårt som det är...

Dock har väl motståndet ännu mer problem då jag gjort fler än dem...
Citera
2017-10-07, 22:16
  #1851
Medlem
Kan någon som är duktig försvarare snälla dela med sig av sin custom tactics?

Jag har testat låg press (25-30-35), hög press (70-80-90), INGENTING hjälper.
Jag har testat både låg och hög aggressivitet.
Team width 50-55.

Jag gör själv 2-5 mål per match, men släpper in 3-7. Det går inte om man vill vinna en match.
Jag är desperat och det som Krasi och gänget på youtube snackar om är ju bara skit. Det är för proffsen och går inte att applicera på gemene man.
Citera
2017-10-07, 22:22
  #1852
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Varför är det här spelet emot mig?

Varje gång jag gör ett mål så gör motståndarn ett mål nästan direkt efter, spelar ingen roll vilken jävla vinkel han skjuter i från, hur hårt eller löst skottet är, allt går in och då menar jag verkligen ALLT...

Bollen studsar på nåns rygg så den går in, han skjuter från nedre hörnet av mål området och den curvar och går in vid närmsta stolpen fast min målvakt står där...


seriöst vad fan kan man göra för att vinna på det här spelet? jag kan ha 56456456 skott på mål och han 2 och dom går in medans mina tar doms jävla målvakter dom blir som superman medans min släpper in allt, har provat byta mellan 6 olika målvakter men det hjälper inte...

ta ST med höga finishing stats.
tex ofta lw och rw har väldigt dåliga skott.
tex volland i bundesliga skjuter nästan alltid mål
han har 80 i finishing å 80 i composure. han står rätt när han skjuter, så sällan han missar målet eller målvakten tar den. och även en stark oxe.
så rekomenderar du kör 4-3-1-2
så välj st med bra finishing och även cam med det.
så kommer du lägga mycket mål



sen ett tips är att faktiskt inte byta så ofta spelare. de gör säg bättre efter längre tid i din klubb.

sen byt ej taktik heller ofta, det försämrar mycket
Citera
2017-10-07, 22:29
  #1853
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Kan någon som är duktig försvarare snälla dela med sig av sin custom tactics?

Jag har testat låg press (25-30-35), hög press (70-80-90), INGENTING hjälper.
Jag har testat både låg och hög aggressivitet.
Team width 50-55.

Jag gör själv 2-5 mål per match, men släpper in 3-7. Det går inte om man vill vinna en match.
Jag är desperat och det som Krasi och gänget på youtube snackar om är ju bara skit. Det är för proffsen och går inte att applicera på gemene man.


kan rekomendera att du har som det är. alltså inga ändringar.
bara höja lite press och agg. tex 60-55
sen kan du ha 50 på resten.
å understöd.

vet ej vad du har för formation ? men välj att mittfältet gör inläggslöpningar, det gör mycket mål på det sättet. sen sätt st att pressa försvar och ligg offensivt kvar.

försvaret e väl tipset att inte hetsa upp i banan, ligga kvar å jaga med en mittfältare.
dock så gör ju ea att backarna blir cp mongo ibland . så det kan man ej hjälpa
Citera
2017-10-07, 22:32
  #1854
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
ta ST med höga finishing stats.
tex ofta lw och rw har väldigt dåliga skott.
tex volland i bundesliga skjuter nästan alltid mål
han har 80 i finishing å 80 i composure. han står rätt när han skjuter, så sällan han missar målet eller målvakten tar den. och även en stark oxe.
så rekomenderar du kör 4-3-1-2
så välj st med bra finishing och även cam med det.
så kommer du lägga mycket mål



sen ett tips är att faktiskt inte byta så ofta spelare. de gör säg bättre efter längre tid i din klubb.

sen byt ej taktik heller ofta, det försämrar mycket


vet inte vad jag ska ha för custom tactic
Citera
2017-10-07, 22:36
  #1855
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
vet inte vad jag ska ha för custom tactic

jag har provat rätt mycket olika under mina dar.

men jag tycker det fungerar bäst å ha som det e. alltså 50 på allting.
höjer bara press och agg. runt 55-60 . högst 65.

då funkar laget ofta bra.

ändrar man massa hela tiden så e det som robotar tillslut och fungerar ej alls.
i mitt tycke.
sen finns det säkert någon som älskar att mixa och spelar bra på det sättet.
Citera
2017-10-07, 22:39
  #1856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Han spelar nu i Förenade arabemiraten eller något..

Hittar han inte i FUT
Citera
2017-10-07, 22:43
  #1857
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anden4444
Hittar han inte i FUT

han finns ej med på futhead i svenska laget. så han inte e med i år då
Citera
2017-10-07, 22:47
  #1858
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anden4444
Hittar han inte i FUT



han e någon tvist mellan 2 klubbar, så kan ju hända han kommer som upgrade längre fram
Citera
2017-10-07, 22:56
  #1859
Medlem
paras0nics avatar
Försvars tips: Brukar alltid springa ner med min CAM och punktmarkera motståndarens anfallare när jag försvarar, och hålla inne R1 då och då för att en annan spelare ska pressa men inte så mycket så att den tappar positionen. Funkar riktigt bra!
Citera
2017-10-07, 23:23
  #1860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
kan rekomendera att du har som det är. alltså inga ändringar.
bara höja lite press och agg. tex 60-55
sen kan du ha 50 på resten.
å understöd.

vet ej vad du har för formation ? men välj att mittfältet gör inläggslöpningar, det gör mycket mål på det sättet. sen sätt st att pressa försvar och ligg offensivt kvar.

försvaret e väl tipset att inte hetsa upp i banan, ligga kvar å jaga med en mittfältare.
dock så gör ju ea att backarna blir cp mongo ibland . så det kan man ej hjälpa

Ja kanske...
Kör 4-1-2-1-2, bred. Har sen flera år spelat med 4-3-3(4) men den är svag defensivt så när jag väl bytte så har jag gått upp i divisioner. Men det är fan omöjligt att veta exakt vilken formation som passar en. Man skulle behöva testa på alla varianter typ tjugo gånger innan man hittar rätt.

Sen har vi custom tactics + player instructions. Det finns för många variabler. Man vet aldrig vad som påverkar vad. Och de som är riktigt jävla duktiga på FIFA avslöjar aldrig ALLA sina knep. Då skulle de själva förlora sin fördel.

Menar du sätta CAM som "enter box for crosses"?
Jo testat det. Men vettefan om det hjälper eller stjälper.

Men det här med att jaga med en mittfältare? Känns inte det meningslöst? Motståndaren passar ju nya killar hela tiden. Man bränner all energi?

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Försvars tips: Brukar alltid springa ner med min CAM och punktmarkera motståndarens anfallare när jag försvarar, och hålla inne R1 då och då för att en annan spelare ska pressa men inte så mycket så att den tappar positionen. Funkar riktigt bra!

Ok, ska testa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback