Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 18:16
  #1
Medlem
annanmedlems avatar
Min mamma har en billig Andersson 32"-TV och ringde nu och undrar om barnbarnen (inte mina ..) kan ha varit på och pillat något.

Hon kan få upp någon kanallista och välja kanal ifrån den liksom välja en kanal på fjärren men då säger den "Ingen signal" eller "Ingen bild" och visar en räknare i stil med 4 39, 4 38, 4 37 (vet inte om det är någon punkt eller komma eller inget mellanslag där eller vad det är) och så räknar den på så tills den är klar och så händer inget och så blir det ingen bild.

Någon som har koll på vad det kan vara / vad hon kan göra?

Jag är inte där och beskrivningen är ju inte bäst så.. Antar det kanske inte handlar om att växla runt med någon sourceknapp med tanke på att hon kunde få kanallista och så men fritt fram att berätta vad sourceknappen sitter på en fjärrkontroll till en sådan och hur den ser ut.

Denna TV antar jag att det är:
https://www.netonnet.se/art/ljud-och...r/231341.9114/ Andersson LED32512FHD PVR
Citera
2017-08-01, 18:34
  #2
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Någon som har koll på vad det kan vara / vad hon kan göra?
Hur tar hon in signalen till att börja med?

Kabel (DVB-C) eller egen antenn (DVB-T/T2)?

Enklast är väl att fabriksåterställa TV:n och sedan söka in kanalerna på nytt med den tuner/mottagningssystem som gäller i hennes fall.

Ladda ner manualen till den TV du tror att det handlar om och se om du kan fjärrstyra henne telefonledes för återställning och ny kanalsökning.

Annars får du väl en anledning så god som någon till att besöka mamma och fixa.
Citera
2017-08-01, 19:43
  #3
Medlem
Har hon Comhem?
Nere i Sumpan. Problem just nu, ev fixat till kvällen.
__________________
Senast redigerad av gold-teeth 2017-08-01 kl. 19:52.
Citera
2017-08-01, 20:35
  #4
Medlem
F.B.Dases avatar
Sätt i antennsladden.
Citera
2017-08-01, 20:57
  #5
Medlem
Beräknas vara åtgärdat vid kl 23.00 enligt Comhems hemsida. De sitter väl o fikar. Långfikar.
Citera
2017-08-01, 23:12
  #6
Medlem
Comhem påstår sig ha fixat problemet nu, men tv:n funkar inte Kanske extrafika, vem vet?
Ger upp.
Citera
2017-08-02, 00:10
  #7
Medlem
Nya puckar! Comhem kommer fika hela natten och öppnar först imorgon kl 06,00 , Om någon är nykter då vill säga.Så tv, bredband mm kommer som bäst estimeras att fungera till lunch.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback