Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 13:49
  #1
Medlem
dutys avatar
Sugen på att rocka min 3 Piece men osäker om det är för satsigt.
Citera
2017-08-01, 14:00
  #2
Medlem
Skjorta och byxor räcker, din jävla fjolla.
Citera
2017-08-01, 14:33
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Sugen på att rocka min 3 Piece men osäker om det är för satsigt.

Så länge det ser snyggt ut så är det väl kanske lite i överkant, men samtidigt skulle folk säkerligen gilla det om du har personligheten för det.

Men om vi vänder på det: är det en dealbreaker? Nej.

Edit: Vilka ska du intervjua hos förresten? Är det inom Fintech eller den vanliga trötta banksektorn? Är det Klarna, Mastercard, PayPal eller Trustly du ska intervjua hos så kan du få lite inside info från mig (har själv snackat med alla 4) om du vill.
__________________
Senast redigerad av Kausti 2017-08-01 kl. 14:44.
Citera
2017-08-01, 15:06
  #4
Medlem
80231s avatar
Over the top.

En välsittande kostym är rätt nivå.
Citera
2017-08-01, 15:29
  #5
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Over the top.

En välsittande kostym är rätt nivå.

thx
Citera
2017-08-01, 15:30
  #6
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Skjorta och byxor räcker, din jävla fjolla.


Inte ica-donken
Citera
2017-08-01, 15:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Sugen på att rocka min 3 Piece men osäker om det är för satsigt.

Beror på vart du skall. Samt om den sitter snyggt och inte ser billig ut. Det är nog det värsta speciellt om du går 3-piece om den sitter halvdant och inte skräddarsytt. Har du köpt den på MQ eller liknande budgetställen gå till en skräddare och få den i bra passform för 400kr.
Samt se till att ha sjyssta passande skor.

Ställen där det har större betydelse med klädseln är exempelvis Max Mathiessen och liknande fondinstitut i Stockholm. Eller Carnegie.

Ett exempel där CEO'n aldrig går i kostym och knappt skjorta är Klarna (som nu också är bank). Endast ungtupparna bland business har kostym på sig. Ledning plus alla andra har det inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback