Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-04, 09:25
  #73
Medlem
emma68s avatar
Män borde förbjudas i största allmänhet!
Citera
2017-09-07, 08:46
  #74
Medlem
emma68s avatar
Ok det sista skrev jag under inflytande av pms så jag kanske tog i lite för hårt. Men det vore skönt att gå på kulturella evenemang utan att behöva oroa sej för att bli antastad eller våldtagen.
Citera
2017-09-07, 08:52
  #75
Medlem
Rebell4evers avatar
Sanslöst rasistiskt- förbjud gärna vita Svenska privilegierade fascistmän, men diskriminera inte de ensamkommande stackars oskyldiga barnen- låt de gå på festivalen för integrationens skull, så att de kan knyta kontakter och rädda de utsatta Svenska kvinnorna från det vita patriarkala nazi & våldtäktsystemet....

Citera
2017-09-07, 12:48
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Släng in en anmälan om olaga diskriminering - så får vi se vad som händer. Risken är ju att den blir nedlagd genast om den ens blir emottagen - eftersom det inte är klassat som diskriminering i Sverige, att diskriminera män.

Enligt diskrimineringslagen (2008:567) ÄR det ett lagbrott att utesluta människor från publika sammankomster med hänvisning till könstillhörighet.

Problemet med Sverige av idag är bara det att PK-ismens public service, och nuvarande beslutsfattare, för länge sedan hoppat upp i knäet på modern och konfrontationslysten feminism. Med dessa krafter som viskar i örat, pissas det metodiskt på lagar och regler som ursprungligen skrivits för att behandla alla människor lika. Det vill säga när det kommer att handla om män, som verkar hållas utanför lagstiftning såväl som i en inbillad okränkbarhet när de överöses av sanslösa generaliseringar och kollektiva anklagelser i vardagens mediala ström. För i dessa är det ju herrarna Medelsvensson som våldtar i grupp, det är de som tafsar i badhus, och som nu - föga förvånande - ska förbjudas att gå på musikfestival. ALLT inom ramarna för vad som normalt borde anses vara sexism och sistnämnt som diskriminering. Men det skiter våra folkvalda i.
Citera
2017-09-07, 12:51
  #77
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma68
Ok det sista skrev jag under inflytande av pms så jag kanske tog i lite för hårt. Men det vore skönt att gå på kulturella evenemang utan att behöva oroa sej för att bli antastad eller våldtagen.

Då antar jag att du även är kritisk till mångkulturen och ffa importen utav afghanska våldtäkts"barn"?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiaspappa
Enligt diskrimineringslagen (2008:567) ÄR det ett lagbrott att utesluta människor från publika sammankomster med hänvisning till könstillhörighet.

Problemet med Sverige av idag är bara det att PK-ismens public service, och nuvarande beslutsfattare, för länge sedan hoppat upp i knäet på modern och konfrontationslysten feminism. Med dessa krafter som viskar i örat, pissas det metodiskt på lagar och regler som ursprungligen skrivits för att behandla alla människor lika. Det vill säga när det kommer att handla om män, som verkar hållas utanför lagstiftning såväl som i en inbillad okränkbarhet när de överöses av sanslösa generaliseringar och kollektiva anklagelser i vardagens mediala ström. För i dessa är det ju herrarna Medelsvensson som våldtar i grupp, det är de som tafsar i badhus, och som nu - föga förvånande - ska förbjudas att gå på musikfestival. ALLT inom ramarna för vad som normalt borde anses vara sexism och sistnämnt som diskriminering. Men det skiter våra folkvalda i.

Exaktamundo. Det är verkligen "All animals are equal, but some animals are more equal than others" som gäller i dagens feministiska Swedistan... Hyckleriet är av sådana proportioner så det är svårt att hitta motsvarighet i andra länder, iallafall i dagens samhällen...
__________________
Senast redigerad av frange 2017-09-07 kl. 12:53.
Citera
2017-09-07, 12:56
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma68
Män borde förbjudas i största allmänhet!
Intressant. Så du gillar inte ett jämställt samhälle då?
Citera
2017-09-08, 06:54
  #79
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Som alla vet är tyvärr många kvinnor på festivaler utsatta för sexualbrott. Nu kommer Falkenbergs kommun stå bakom en musikfestival som förbjuder män. Till frågorna: är detta rätt sätt att komma åt problemet med sexövergreppen? är det bra att en kommun ställer sig bakom detta? Finns det andra sätt att förhindra sexövergrepp utan att förbjuda män att komma in på festivaler?


http://www.friatider.se/falkenberg-k...-f-rbjuder-m-n
Har inga problem med det. Dock ska det inte bekostas av skattepengar och jag betvivlar att de kan få ekonomin att gå ihop.

Sen betvivlar jag att det skulle göra någon skillnad för övriga festivaler så jag förstår inte syftet. Jag är ganska övertygad om att de inte kommer kunna få ihop tillräcklig publik för att locka tillräckligt stora band. Men vem vet jag kan ha helt fel.
Citera
2017-09-08, 20:38
  #80
Medlem
Som vanligt trippas det runt gröten och ingen pratar om elefanten i rummet.
Citera
2017-10-05, 21:56
  #81
Medlem
M Nordströms avatar
Tydligen så gick det inte så bra

Citat:
Feminister får inte arrangera "mansfri" festival – bryter mot diskrimineringslagen

http://www.friatider.se/feminister-f...mineringslagen
Citera
2017-10-06, 08:56
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Tydligen så gick det inte så bra



http://www.friatider.se/feminister-f...mineringslagen

Klarsynt ur juridisk mening (som jag m.fl. redan visat på) men vad som faktiskt kommer att ske är ännu ett oskrivet blad. Så länge landets representanter för massmedia, våra makthavare och beslutsfattare låter sig famla i blidhet i frågan om VILKA MÄN som utgör en förkrossande majoritet av grupperingen tafsare och sexualförbrytare, kan beklagligt nog en osund generalisering bli grund för undantag från diskrimineringslagen.

Nästa sommar vet vi.
Citera
2017-10-06, 16:03
  #83
Medlem
Ratozs avatar
De får hålla festivalen på badhuset. Där får man könsdiskriminera.
Citera
2017-10-09, 12:20
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
De får hålla festivalen på badhuset. Där får man könsdiskriminera.

Ja, det vore egentligen passande eftersom "lösningen" på sexuella ofredanden på våra badhus möts med exakt samma verklighetsförnekelse som blindstyrets kulturelit och makthaveri betraktar tafsande och våldtäkter på musikfestivaler. Även att badhuspersonal och polismyndighet VET vilken minoritet av gästerna det är som orsakar problemen blir lösningen att stänga badhuset, alternativt att dela upp badtider mellan könen. I båda fallen tycker det självutnämnda godhetsetabelessemanget att lösningen på problemet är att låta majoriteten vika sig för mycket små minoritetsgruppers beteenden eller önskningar. Inte att aktivt och proaktivt arbeta med rotorsaken, något som alla universella ansatser till problemlösning har gemensamt.

Som många andra debattörer också belyser, finns ett högst beklagligt konsekvenstänk i hela problembilden. Ingen skulle debattera annorlunda än att det generellt sett är betydligt fler kvinnor än män som står på barrikaderna för fri invandring och öppna gränser. När sedan den högt prisade mångkulturen orsakar aldrig skådade siffror och frekvenser på våldtäkter och sexuella ofredanden, blir det naturligtvis en knepig sak att erkänna som sann. Detta från den stora skaran av människor (återigen kvinnor i majoritet) som av ovan anledning kört huvudet ner i sanden - en plats där oreparabla samhällsproblem kallas för "utmaningar" och där analfabetism och bidragsberoende hävdas kunna "rädda välfärden".

Sammanfattningsvis: Ur ovan sällsamma uppfattning av Sveriges samhällsbyggnad, i mötet med nya kulturer, finns självklart inga problem som vi inte haft innan. Svenska män har alltid varit osedvanligt lystna på gruppvåldtäkter och att i gäng sextrakassera kvinnor i samband med offentliga tillställningar. På våra badhus har på samma villkor svenska män och pojkar alltid tafsat på småflickor, och det är först nu man kommit på den geniala idén om att stänga badhuset, eller införa separata badtider.

Så varför inte en mansfri festival. Problemlösning á la huvudet sanden - only avaliable in Sweden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback