Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-01, 00:48
  #1
Medlem
Blastoise5s avatar
Hej FB!

Jag har rökt Cannabis till och från i ett par år nu. Men för någon månad sedan började jag röka dagligen, är ingen tobak rökare sedan tidigare och rullade blunts, dvs Hash/weed med tobak. Fick en små irriterande hosta för 3 veckor sedan och har haft den enda sedan dess. Den har bara blivit värre och värre, (I skrivande stund har jag bestämt mig för att sluta röka, wish me gl) för att jag vill bli av med denna hostan. Den liksom förstör min hälsa,träning samt vardag riktigt rejält känner jag.

Använder mig av Smokey Gold 80:- tobakslådorna för att det är billigare meck än cigg och bryr mig inte så mycket om smaken. Har fått sagt till mig att det är betydligt starkare tobak än vanliga cigg(Rätta mig?)

TLDR:
* Tobaken har satt sina spår och förstört min kondition.
* Irriterande halsont i snart 3 veckors tid.

Hur handskas jag med dessa symptom?
Citera
2017-08-01, 00:52
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastoise5
Hej FB!

Jag har rökt Cannabis till och från i ett par år nu. Men för någon månad sedan började jag röka dagligen, är ingen tobak rökare sedan tidigare och rullade blunts, dvs Hash/weed med tobak. Fick en små irriterande hosta för 3 veckor sedan och har haft den enda sedan dess. Den har bara blivit värre och värre, (I skrivande stund har jag bestämt mig för att sluta röka, wish me gl) för att jag vill bli av med denna hostan. Den liksom förstör min hälsa,träning samt vardag riktigt rejält känner jag.

Använder mig av Smokey Gold 80:- tobakslådorna för att det är billigare meck än cigg och bryr mig inte så mycket om smaken. Har fått sagt till mig att det är betydligt starkare tobak än vanliga cigg(Rätta mig?)

TLDR:
* Tobaken har satt sina spår och förstört min kondition.
* Irriterande halsont i snart 3 veckors tid.

Hur handskas jag med dessa symptom?

Sluta puffa?
Citera
2017-08-01, 00:57
  #3
Medlem
Blastoise5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sluta puffa?

som nämnt i texten, yes har bestämt mig för det. Men undrar om någon annan varit med om liknande saker och kan förklara med säkerhet, att det bara är tobak symptom och inget annat jag borde vara orolig över, så att jag kan stanna vid rent gräs ist.
Citera
2017-08-01, 01:00
  #4
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Egentligen ska man inte ha tobak i blunts

Men ja ta ett uppehåll, rök vare sig det är tobak eller cannabis eller båda är rätt hårt för halsen när man gör det dagligen

Fick aldrig hals ont när jag rökte men man var ofta torr i halsen, och uppehåll fick man ta emellan åt för att vila halsen.

Annars vape eller så bakar du om du inte orkar vara nykter.

Sedan när man röker dagligen får man en jävla tollerans tillslut, vilket ofta gör att man röker mer och mer, och mer och mer och mer.
Citera
2017-08-01, 01:05
  #5
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastoise5
som nämnt i texten, yes har bestämt mig för det. Men undrar om någon annan varit med om liknande saker och kan förklara med säkerhet, att det bara är tobak symptom och inget annat jag borde vara orolig över, så att jag kan stanna vid rent gräs ist.

Jag skulle ju föreslå att du lägger av med allt sådant och är rädd om din hals. Det kan hända rätt otäcka saker. En månads tobaksrökning låter normalt alldeles för lite för att det ska kunna vara KOL, men jag tänker ju osökt på det, och det är INTE roligt. Om du har rökt gräs länge innan så kanske det kan påverka också, det verkar finnas delade meningar om huruvida man kan få KOL av det. Och jag läste när jag googlade om att en studie hade visat på att kombinationen av gräs och tobak ger en synergieffekt som gör risken extra stor.
Citera
2017-08-01, 01:09
  #6
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Egentligen ska man inte ha tobak i blunts

Men ja ta ett uppehåll, rök vare sig det är tobak eller cannabis eller båda är rätt hårt för halsen när man gör det dagligen

Fick aldrig hals ont när jag rökte men man var ofta torr i halsen, och uppehåll fick man ta emellan åt för att vila halsen.

Annars vape eller så bakar du om du inte orkar vara nykter.

Sedan när man röker dagligen får man en jävla tollerans tillslut, vilket ofta gör att man röker mer och mer, och mer och mer och mer.
En blunt är just en blandning av weed och tobak annars är det ingen blunt.

Ta bort all tobak för i helvete!!!
Citera
2017-08-01, 01:11
  #7
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
En blunt är just en blandning av weed och tobak annars är det ingen blunt.

Ta bort all tobak för i helvete!!!

Det är blunten som är tobaken, man blandar inte gräs och tobak i en blunt.
Citera
2017-08-01, 09:13
  #8
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
En blunt är just en blandning av weed och tobak annars är det ingen blunt.

Ta bort all tobak för i helvete!!!
Nej,en blunt innehåller bara gräs som är rullat i ett cigarrblad.


E:Sluta mecka med råtobak så kommer det i af smaka bättre.
__________________
Senast redigerad av Krickert 2017-08-01 kl. 09:16.
Citera
2017-08-02, 22:03
  #9
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Nej,en blunt innehåller bara gräs som är rullat i ett cigarrblad.


E:Sluta mecka med råtobak så kommer det i af smaka bättre.

Och Cigarrer är vad?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cigarr

Tobak nämligen.. ..
Citera
2017-08-02, 22:16
  #10
Medlem
Spud-boys avatar
Tobak är skit..

Jag fick en gång höra, från en erfaren herre(som var typ 82 bast), att det bara är i sverige(säkert norden oxå, kanske) som man blandar ut gräset med fucking tobak..

När jag och en kompis brukade röka hash, så brukade vi bara helt sonika smula ner lite hash i en liten pipa och röka som det var(men det blir bättre att röka meckat, jag vet, faktum kvarstår att tobak är skit)..
Citera
2017-08-03, 06:52
  #11
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Och Cigarrer är vad? :D

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cigarr

Tobak nämligen.. ..
Du måste ju vara efterbliven på riktigt.
Skriver man att det är en blandning av tobak och weed så uppfattar i af jag det som du menar meck.
Du försöker bara rädda dig själv för att du inte visste vad en blunt var för något.
Tobaken i detta fallet är ju bara rullpappret s a s.
Citera
2017-08-03, 07:18
  #12
Medlem
Byt annars ut tobaken mot knaster, mycket snällare mot lungor och hals. Fast ett avbrott är nog det mest hälsosamma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback