Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-31, 23:05
  #1
Medlem
Har fått LDN (4.5mg) utskriven mot nedsatt immunförsvar. Tog en tablett innan sovdags, fy fan, hjärtat hoppade nästan ur bröstet, gungningar i huvudet osv. Kan biverkningarna försvinna om man fortsätter tar dom? Har någon bra erfarenhet av LDN här?
Citera
2017-08-01, 07:01
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Rätt vanligt med insättningsproblem speciellt med högre doser, ta 1mg istället och se om det funkar bättre, funkar det bättre kan du efter en vecka öka med 1mg och så vidare.
Citera
2017-08-01, 12:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Rätt vanligt med insättningsproblem speciellt med högre doser, ta 1mg istället och se om det funkar bättre, funkar det bättre kan du efter en vecka öka med 1mg och så vidare.
Kapslar kan ej delas
Citera
2017-08-01, 15:37
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Kapslar kan ej delas
Jodå kapslar kan delas...talar av egen erfarenhet.
Citera
2017-11-14, 06:36
  #5
Medlem
Har själv 50mg naltrexone piller som jag hade tänkt ta som LDN men ko förbi denna sida: https://livingwellnessblog.wordpress...-inflammation/

Vad den läkaren säger verkar ju passa in med hur LDN beskrivs allmänt av dom lägre som ger support till LDN. Så det verkar ju inte som något påhitt.

"In short, Low dose Naltrexone induces a negative feedback in other words – an Iatrogenic Acquired Immune Deficiency Syndrome (iAIDS). This does not suppress cytokines or chemokines while allowing the inflammation and damage to continue silently."

"I have to chuckle at the splitting of hairs in your comments. I refer to the effects of “Naloxone and Naltrexone” in the post because I have had patients doing both. The point is they induce an Iatrogenic Acquired Immune Deficiency Syndrome (iAIDS). Suppress the immune system – Suppress the symptoms and woohoo! People claim they feel better. Really? If an acquired immune deficiency would make those with AIDS the healthiest people alive."


Läkaren beskriver också att det tar ungefär två år att få den så kallade iAIDS iväg från en efter att man avslutat behandlingen.

"The immune system has a memory. Drugs like LDN or Methotrexate alter the control of the immune system memory. So instead of be Peaceful Warrior with a certain lifespan, immune cells become zombies that don’t die. Thus the constant immune over-stimulation. There is hope to get this reversed."

Jag tror tyvärr att vad han säger är sant och att det är skadligt. Var synd för jag trodde jag hade hittat den bästa behandlingen för långvarig trötthet och smärta, ME/CFS.

Det är också listat på ME/CFS forums att det är vanligt att förvänta sig att bli riktigt sjuk efter man börjat ta ME/CFS för att det dämpar immunförsvaret.
Citera
2018-09-21, 21:42
  #6
Medlem
vargstars avatar
Någon som testat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback