Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 14:32
  #13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Myndigheterna klassar också benzo som lindrigare än cannabis. Och det kan jag köpa, röker jag en joint och dricker en flaska vin blir jag skittrött, men äter jag en karta benzo och dricker en flaska vin händer typ ingenting vad jag minns.
Citera
2017-08-17, 09:46
  #14
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Ja vi lever i ett land där vi inte bryr oss om fall folk blir skadade eller våldtagna.

Men faaaaan ta dig om du röker en växt

Sveriges ledare är gravt utvecklings störda är min gissning.
Vår statsminister har ju sannolikt en medfödd alkoholskada, fetalt alkoholsyndrom.
Citera
2017-08-26, 16:53
  #15
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Ja vi lever i ett land där vi inte bryr oss om fall folk blir skadade eller våldtagna.

Men faaaaan ta dig om du röker en växt

Sveriges ledare är gravt utvecklings störda är min gissning.

På vilket sätt bryr sig folk inte om det?
Verkligheten är ju den motsatta. Vi bryr oss jättemycket. Som ett resultat har vi ett av världens säkraste länder, kanske särskilt för kvinnor.
Citera
2017-08-26, 19:23
  #16
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
På vilket sätt bryr sig folk inte om det?
Verkligheten är ju den motsatta. Vi bryr oss jättemycket. Som ett resultat har vi ett av världens säkraste länder, kanske särskilt för kvinnor.
Vet inte om du försöker skämta om det mångkulturella experimentet (nya Sverige), eller om du menar allvar. Det är i alla fall länge sedan Sverige var tryggt för kvinnor, och det blir bara sämre ju mer tiden går.

Våldtäkterna haglar numera så tätt att folk rycker på axlarna.
Citera
2017-08-27, 02:49
  #17
Medlem
Bra signaler polisen ger ut med ett sånt här uttalande.
Opioider är lättare droger än Cannabis...
Citera
2017-08-27, 07:32
  #18
Medlem
megareds avatar
De är nog de dummaste man hört på länge.
Piller skadar kroppen mer
Citera
2017-09-04, 09:08
  #19
Medlem
Fardys avatar
Sånt där sätt att se på cannabis som polisen sa i OP, finns i min kommun också. Du får gå hem från skolan ifall du kommer med ett cannabislöv på tröjan och du riskerar avstängning om du kommer med minsta gnutta THC i blodet.
Citera
2017-10-19, 09:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JavalangII
Naturligtvis ett okunnigt och skrattretande påstående.

För övrigt tycker jag att det är kul att en replik fälld av en gubbe i ett debattprogram, så här över fem år senare, håller på att bli den svenska motsvarigheten till Reefer Madness-klyschorna. Akta er för att börja med en joint allihop, det kan hända att man går över i hasch.

Lite off topic kanske, men älskar/hatar den mannen på samma gång.

Hahaha ja och det är ju så jävla roligt varje gång man läser det!

Läst det tre ggr inom loppet av 5min i denna tråd och skrattat varje gång!

Någon som har en förklaring på mekanismerna bakom det roliga? En sak är ju bara det att han är någon slags jävla feskargubbe som minsann levt livet!

Är det att gubben på nått vis är en stereotyp för gammalt tänkande som någon fastnat i?
Kanske åt hans egna självförtroende angående sitt påstående som är totalt absurt i sig självt!
Att han verkligen på riktigt sitter i ett debattprogram och tror att han minsann har koll på läget, men är totalt bakom flötet?
Citera
2017-10-20, 01:41
  #21
Medlem
100x234s avatar
Tramadol är väl farligare än tjack också med tanke på kramprisken
Citera
2017-11-20, 08:38
  #22
Medlem
Det där är ju onekligen ett väldigt underhållande påstående Intressant för övrigt att det nu alltså plötsligen finns "tunga" och "lätta" droger, där Tramadol alltså är den "lätta". Annars brukar det ju heta att cannabis inte är en lätt drog eftersom det inte finns lätta och tunga droger.
Citera
2017-11-20, 20:42
  #23
Medlem
Ichmids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vi bryr oss jättemycket. Som ett resultat har vi ett av världens säkraste länder, kanske särskilt för kvinnor.
Ett av världens tryggaste länder?
Bor du i Sverige eller på Island?

https://nyheteridag.se/rekordmanga-s...va-med-mexiko/
Citera
2017-11-22, 12:15
  #24
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichmid
Ett av världens tryggaste länder?
Bor du i Sverige eller på Island?

https://nyheteridag.se/rekordmanga-s...va-med-mexiko/

Jag använde fel ord. Säkraste. Sverige är ett av världens säkraste länder. Att känslan av trygghet inte matchar detta är ett intressant fenomen, men vi behöver ju bara titta här på Flashback för att förstå varför.

Är du verkligen så sjukt osofistikerat att du tror att länken påvisar någonting annat? Mexico är bokstavligen talat tusentals gånger mera osäkert än Sverige. Vad kommer du med härnäst, någonting absurdt om att Sverige är Europas "rape capital" eller nån av de andra vanliga vansinniga lögnerna?

Bisarr sida förresten. Får lite Breitbartvibbar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback