Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-31, 21:54
  #1
Medlem
Tjena,

Åker till Kalifornien i höst och har en liten fråga för er som varit där.

Skiljer sig priserna på motel om jag bokar hemifrån 1 månad innan eller jag bara svänger förbi och tar in ?

Tack på förhand!
Citera
2017-08-01, 15:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vm09
Tjena,

Åker till Kalifornien i höst och har en liten fråga för er som varit där.

Skiljer sig priserna på motel om jag bokar hemifrån 1 månad innan eller jag bara svänger förbi och tar in ?

Tack på förhand!

Både ja och nej... det är i princip omöjligt att svara på!
Har dom en kampanj så kan det bli billigare att boka i förväg.
Är det något återkommande evenemang just då och där så lär det vara lika dyrt oavsett när du bokar, men det kan vara värt att förboka då det mest troligt kommer vara fullt när du väl är på plats.
Ibland har dom svårt att få uthyrt alla rum, då kan du ha tur och få bra rum till bra priser när du kommer dit.

Vi brukar göra så att vi plockar på oss rabatthäften, då kan du få riktigt bra priser på utvalda hotell/motell! Men är det ett populärt område så är risken stor att det är slutsålt.
Citera
2017-08-01, 15:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vm09
Tjena,

Åker till Kalifornien i höst och har en liten fråga för er som varit där.

Skiljer sig priserna på motel om jag bokar hemifrån 1 månad innan eller jag bara svänger förbi och tar in ?

Tack på förhand!

Jag åkte med ett gäng i våras (CA) och halva sällskapet hade bokat i förväg, ganska långt i förväg dessutom. Även hyrbilen likaså.

Samma motell som vi bokat i förväg var cirka 50% dyrare för de som reste obokat. Men det är för klent statistiskt underlag (2 nätter, resten AirBnB) för att dra några nämnvärda slutsatser om det.
Citera
2017-08-02, 16:47
  #4
Medlem
Har gjort några resor där vi bilat runt i CA, NV, AZ bland annat.
Visst kanske du kan spara några dollar på att boka i förväg men det är inte värt det enligt mig. De enda undantagen är där tillgången på motell kan vara dålig, exempelvis vid en nationalpark eller annat större turistmål och du absolut måste bo just där. Möjligheten att kunna vara flexibel och inte behöva hålla på och boka om är värt en hel del.

Att kolla rabatthäften är ett bra tips. Vi sparade en del på det.

Vi har alltid bokat första natten i förväg och sen inget mer. Undantaget Las Vegas då vi haft väldigt specifika önskemål om var vi velat bo där.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2860150

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback