Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-31, 17:45
  #1
Medlem
Så... hittade ingen tråd? Någon annan som spelar detta?
http://www.foxholegame.com

Lite speciellt spel, allt styrs av spelarna.. Logistiken, striden osv... Rubbet.
Har precis kommit igång och har inte så mycket just nu. Men någon annan kanske har?
Citera
2017-07-31, 17:54
  #2
Medlem
ArischManns avatar
Verkar rätt spännande, men som solo spelare är det inte lika roligt som om man har en grupp vänner att spela det med.

Sen om man läser Historier som; så blir man rätt köp sugen, jag rekommenderar att kolla på lite gameplay videos innan köp.

;"We were surrounded in the weathering halls, hordes of enemies around us, rifles with no ammo, Howitzer shells with no howitzers, we were finished. The war was lost. Then, someone started playing the accordion, a dreary tune but it helped the troops nonetheless, after hearing the accordion run off into the distance, about 20 men followed, some of us were gunned down immediately, but the accordion player was not. He was crouched under a sand bag, the fallen all around him, the wounded crying for help, Seargents barking orders, yet he stayed on his tune. He kept playing under intense fire and gathered another wave, we took the town back, but the price was heavy. Even heavier however, was the tune of that accordion that so many died to follow..."
Citera
2017-07-31, 18:42
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Ser ambitöst ut men folk spelar alltså redan? Respawnar man eller hur funkar det? För om man får ett rykte med sin karaktär och ens karaktär är i spelet även om det är offline så känns det ju lite orättvist om soldaten man gjort går och dör under någon annans ledning.
Citera
2017-08-01, 11:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Ser ambitöst ut men folk spelar alltså redan? Respawnar man eller hur funkar det? För om man får ett rykte med sin karaktär och ens karaktär är i spelet även om det är offline så känns det ju lite orättvist om soldaten man gjort går och dör under någon annans ledning.
Jag har inte fattat den där ryktes grejen. Grejen är att informationen om hur saker och ting funkar är rätt knapphändig. Man får liksom fråga inne i spelet och hoppas på svar där. För några detaljer hittar inte jag i dom guider jag tittat på.

Dels så har du ju nåt som heter "Campaigne". Trycker man där så får man upp några alternativ, Samtliga är fulla och det står bara att man hamnat i en kö. Ofta är det närmare 100 personer i kö före.
Trycker man på något alternativ där (mins inte vad) som hamnar man då istället på en serverlista. Där väljer man då bland ganska många servrar, Tar ett tag innan man hittar någon som inte är full...
Jag har ingen aning om karaktären sparas bara på den servern eller om det är ditt konto.
Karaktären i sig har ju liksom (Vad jag vet) inte någon progress mer än att man får en titel. Vilka vapen, fordon osv du kan tillverka har med den aktuella byggnadens tech lvl att göra.

I natt körde jag lastbil i 3 timmar. Fram och tillbaka till nån FOB vid fronten, med ammo och sådant. Hur man ens kan tycka det är kul är ett under. Men kul är det... Man sugs in i det. En annan snubbe som jag sedan joinade stod och byggde lastbilar, Half tracks, motorcyklar i flera timmar. Han bara stod där och malde på.. Lustiga är att det faktiskt är roligare att köra logistik biten än att strida.
Citera
2017-08-01, 11:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Verkar rätt spännande, men som solo spelare är det inte lika roligt som om man har en grupp vänner att spela det med.

Sen om man läser Historier som; så blir man rätt köp sugen, jag rekommenderar att kolla på lite gameplay videos innan köp.

;"We were surrounded in the weathering halls, hordes of enemies around us, rifles with no ammo, Howitzer shells with no howitzers, we were finished. The war was lost. Then, someone started playing the accordion, a dreary tune but it helped the troops nonetheless, after hearing the accordion run off into the distance, about 20 men followed, some of us were gunned down immediately, but the accordion player was not. He was crouched under a sand bag, the fallen all around him, the wounded crying for help, Seargents barking orders, yet he stayed on his tune. He kept playing under intense fire and gathered another wave, we took the town back, but the price was heavy. Even heavier however, was the tune of that accordion that so many died to follow..."
Nä dom flesta mmo och liknande är ju roligare med polare. Dock hittar man ofta grupper av spelare man kan joina. Sen kan man ju alltid köra logistik, det funkar rätt bra själv. Och så länge dom får rätt saker till fronten brukar man bli rätt omtyckt. Fast det är klart, är det jätte grötigt så vill man kanske ha en Halftrack med två polare i som eskort. Men oftast ska man kunna klara sig själv.
Citera
2017-08-02, 13:51
  #6
Medlem
searchfunctions avatar
Ett riktigt charmigt spel detta, har nog inte spelat något som är som det fast jag hörde om "Infantry" som lade ner 2012. Det är som ett RTS där man istället för att ha en strategisk roll, så är man en av individerna. Det må vara early access men för allt jag vet, så känns det som att spelet i dess nuvarande skick skulle kunna vara ett färdigt spel.

Självklart är det roligare med vänner, precis som med allt annat, men det är lätt att kommunicera med andra i spelet med lokalt voip.
Citera
2017-08-19, 22:15
  #7
Medlem
Liras det något mer? Köpte det precis hehe
Citera
2018-02-10, 17:52
  #8
Medlem
searchfunctions avatar
Nyligen så släpptes en uppdatering där, istället för att det spelas på en karta tills ena sidan vinner och sedan spela på nästa, så är nu kartorna 'sammanhängande' så man kan gå från den ena till den andra med en loading screen och detta kallas "One world". Även andra saker har ändrats, bland annat att det nu finns ett tech tree som man techar igenom istället för att techa enskilda fabriker. Tunnels är sist i trädet och det innebär att markytan inte längre täcks av försvarsbyggnader, utan dessa är endast aktiva runt städer och FOBs.

Det är en helt annan spelstil än vad det brukade vara. infanteri kan mycket lättare attackera städer och sätta upp bakhåll, byggnader är svagare och kan ofta förstöras med endast rifles tidigt i spelet och det har varit en hel del.. shit shows.

Innan denna nya uppdatering så behövde spelare samla material, beställa vapen och annat, inte minst skjortor, frakta dessa, frakta material för byggnader och bygga. Allt detta behövs det nu ännu mera av och nu att samla all dessa tech som behövs. Jag tror att det finns en stor risk för att spelare kommer tröttna på alla dessa monotona sysslorna.

Notera såklart att detta är väldigt experimentellt och att det fortfarande finns servrar för den klassiska spelstilen.
__________________
Senast redigerad av searchfunction 2018-02-10 kl. 17:56.
Citera
2018-12-24, 15:05
  #9
Medlem
Aragonis avatar
Köpte det nu under julrean. Är så sanslöst roligt att agera bygga upp baser och syssla med logistik. Spelet rekommenderas varmt. Speciellt för bara 12 euro.
Citera
2021-06-08, 06:37
  #10
Medlem
Någon som spelar. Skitkul spel där man får vara en bricka i ett större spel. Rekommenderas starkt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback