Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-31, 16:57
  #1
Medlem
Efter Ann Heberlein kommer nu Richard Herrey som även han hoppas på en riksdagsplats för Moderaterna.

https://unvis.it/expressen.se/nyhete...m/?social=twtr

Vad tror vi om detta? Vad vet vi om mannen med de gyllene skornas politiska åsikter? Måste han förlita sig på att bli inkryssad eller kommer han stå på valbar plats? Diskutera!

Richard Herrey på Twitter:

https://mobile.twitter.com/RichardHerrey
__________________
Senast redigerad av Friherr 2017-07-31 kl. 17:01.
Citera
2017-07-31, 17:03
  #2
Avstängd
Myshufvuds avatar
Diggilo diggilej, ingen röstar på dej


Suck. Nåja. Svensk politik kan väl inte bli såvärst mycket dummare än den redan är.
Citera
2017-07-31, 17:20
  #3
Medlem
Med tanke på vänsterns reaktioner så är det nog väldigt positivt. Han må vara PK i det mesta, men han bryter normerna något åtminstone när han hyllar Åkesson och markerar skarpt mot vänsterns vansinnigheter. Bättre än 99% av moderaterna idag skulle jag säga. Men ett paket filmjölk är förstås också bättre än 99% av de skräpmänniskorna. Det blir nytt och spännande för M med någon som kanske har lite ryggrad och kulor.
Citera
2017-07-31, 17:38
  #4
Medlem
trickydicks avatar
Kan bli bra, lite förvånad att han valde M, jag har läst lite av hans tweet och där är han inte speciellt PK. Trodde SD skulle ligga närmare.

Kändispolitiker har ju funkat bra för KD så det kan nog funka för M också.
Citera
2017-07-31, 17:49
  #5
Medlem
Jag har också lagt märke till att han dyker upp här och där med lite tweets som inte följer Värdegrunden(tm) och har förundrats över att han undsluppit de drev som drabbat andra kändisar som vågat sig på att ha en annan uppfattning. Vi får se om det kommer nu, eller om det är ett bevis på att media lärt sig att mobbing av folk som inte säger något väsentligen kontroversiellt är kontraproduktivt.
Citera
2017-07-31, 17:54
  #6
Medlem
Vad jag tänker är att det borde bli slagsmål om riksdagsplatserna. Moderaterna kan komma att tappa 30 mandat om det vill sig illa. Kommer de verkligen släppa fram Herrey till valbar plats eller måste han bli inkryssad? Samma fråga gäller Heberlein.
Citera
2017-07-31, 17:55
  #7
Medlem
Tror att han får svårt att nå en riksdagsplats. Det finns redan många profilerade namn i Stockholms län som han tänkt kandidera för. Dessutom lär konkurrensen hårdna om platserna nu när det ser ut som det kan bli betydligt färre än 2014. En disco-kille lär inte få en räkmacka till någon topplacering, medlemmarna ska säga sitt. Personkryss ska även det mycket till.

Känns lite som den vanliga kändishybrisen. Värst var väl Timbuktu som erbjöd sig till alla partier på vänstersidan och trodde att något parti bara kunde ge honom en plats. När han fick reda på att han först måste få medlemmarnas röster för att placeras på en lista orkade han inte att bry sig.
Citera
2017-07-31, 17:57
  #8
Medlem
Han landade i M men har ju även rört sig inom både SD och KD i politiska uttalande.
Kanske kan bli han som förenar de tre till slut!
__________________
Senast redigerad av KamratBlue 2017-07-31 kl. 18:00.
Citera
2017-07-31, 18:08
  #9
Medlem
Herrey är Hanif Bali Light. Inte mycket annat.Jag tror att M kommer att hamna på 13-15%.
Citera
2017-07-31, 18:27
  #10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Blir nog svårt att komma in i riksdagen i ett krympande parti. För moderaterna handlar det ju om att ge upp flera platser. Och det finns så många fler med bättre kontakter i partiet.
Jag utgår från att han skall satsa på personvalskampanj. Borde vara enda chansen (om än liten).
Citera
2017-07-31, 18:44
  #11
Avstängd
Tyvärr tror jag Herey kommer hamna på valbar plats, vad som är värre är att jag tror vi framöver kommer få dras med andra "kändisar" med sug på en politisk karriär.
Citera
2017-07-31, 20:43
  #12
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Han är ju Mormon och de brukar vara rätt konservativa. I USA är alla mormoner republikaner så det är väl ett naturligt val att det blir Moderaterna. Skulle ju vara positivare om han valt SD, men jag tycker ändå att han kan tilllföra något. Han och Heberlein har visat sina åsikter i olika sammanhang som visat sig vara rätt, så lycka till Richard Herrey, jag kommer dock inte att rösta på dej.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback