Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-01, 19:57
  #13
Medlem
Det är många som använder spel i utbildningssyfte inom flertaler branscher. Tror detta kommer bli ännu större i takt med att vr utvecklas vidare.
Citera
2017-08-03, 00:13
  #14
Medlem
Towans avatar
Jag tror ärligt talat att jag har datorspel och tv-spel att tacka för att jag idag behärskar engelskan så bra som jag gör.
Citera
2018-05-11, 08:57
  #15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Hur tror ni att det exempelvis ligger till med det här att intensiva spel kan förbättra ens reflexer, och kanske rentav hjälpa till att förebygga försämrad reaktionsförmåga i högre åldrar, borde det inte ligga en hel del i det?
Onekligen har dataspel positiva effekter. Dock är det många som låter det rättfärdiga maniskt spelande. I slutändan handlar det om dosering. Annat som också är positivt för pensionärer (och personer i största allmänhet) är styrke- och konditionsträning. Så man får alltid väga fördelarna mot nackdelarna. Det kanske inte är helt sunt att spela 80 h i veckan som pensionär, även om spelande har vissa positiva effekter. Som sagt, det handlar om dos.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback