Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-31, 10:55
  #1
Medlem
Arbetar som Senior Valuta och råvarohandlare nere i Cypern i form av CFD'er Contract for Future difference med en hävstång av 500:1

Är vi fler här som handlar inom FX handeln?
Citera
2017-07-31, 11:02
  #2
Medlem
RonHowards avatar
Det gör du inte alls. Dina tidigare trådar skvallrar om att du är ny inom CFD:er. Min fråga blir således; Varför har du ett behov av att ljuga på Flashback om FX-handel?
Citera
2017-07-31, 13:14
  #3
Medlem
Det var fjantigt. Ingen seriös handlar cfd, bara pöbeln.
Citera
2017-09-11, 09:57
  #4
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demonsleeve
Arbetar som Senior Valuta och råvarohandlare nere i Cypern i form av CFD'er Contract for Future difference med en hävstång av 500:1

Är vi fler här som handlar inom FX handeln?
Du är jävligt dålig på att bygga en fasad för att lyckas med dina blåsningar.

För att detta skulle ha fungerat skulle du allra minst ha läst igenom dina tidigare inlägg.
Sen uttrycker du dig som en fjortonåring som har blivit full på jästa äpplen. Skärpning!
Citera
2017-11-10, 18:43
  #5
Medlem
Forex-Sverige har tystnat på facebook. Har lurendrejaren åkt dit tro? Börjar hans kunder som gått in i PAMM-fonden ställa obekväma frågor?
Citera
2018-10-07, 12:33
  #6
Medlem
Jag har en fundering.

Varför skriver man växelkursen som USD/SEK? Idag ligger den på 9,06. Men jag tycker den växelkursen borde heta SEK/USD.

Om man drar paralleler till km/h så multiplicerar man med antal timmar, så får man antal färdade km. T.ex. om man åker i 30km/h och åker i 2h... 30km/h*2h = 30km.

Enligt samma princip så borde växelkursen i USD/SEK multiplicerat med ens summa i SEK innebära antal USD... men icke. Säg att man har 100 SEK. Och växelkursen är 9,06. Då får man 9,06 USD/SEK * 100SEK = 906 USD... vilket ju inte stämmer. Man får ju inte 906 USD från 100 SEK.

Ritade en bild som kanske förklarar min fundering bättre.
https://imgur.com/a/m8erU0l
Citera
2022-10-02, 21:03
  #7
Avstängd
liksom-fbs avatar
Någon som har någon rekommendation av FX brokers?
(avsikten är att skriva egna "indikatorer" och ha automatiserad handel. Ser ut som MT4 kan supporta det).
Citera
2022-10-08, 14:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Någon som har någon rekommendation av FX brokers?
(avsikten är att skriva egna "indikatorer" och ha automatiserad handel. Ser ut som MT4 kan supporta det).

Finns tusentals brokers, sedan är MT4 antikt även om fortfarande finns kvar.

Och om du tänker bygga scalper / HFT kommer du få stora skillnader mellan brokers beroende på spread, slippage, latency.
Citera
2023-08-26, 13:33
  #9
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGogo
Jag har en fundering.

Varför skriver man växelkursen som USD/SEK? Idag ligger den på 9,06. Men jag tycker den växelkursen borde heta SEK/USD.

Om man drar paralleler till km/h så multiplicerar man med antal timmar, så får man antal färdade km. T.ex. om man åker i 30km/h och åker i 2h... 30km/h*2h = 30km.

Enligt samma princip så borde växelkursen i USD/SEK multiplicerat med ens summa i SEK innebära antal USD... men icke. Säg att man har 100 SEK. Och växelkursen är 9,06. Då får man 9,06 USD/SEK * 100SEK = 906 USD... vilket ju inte stämmer. Man får ju inte 906 USD från 100 SEK.

Ritade en bild som kanske förklarar min fundering bättre.
https://imgur.com/a/m8erU0l
Bra fråga.
Handlar om tradition.
USD är basvaluta och SEK prisvaluta. Hur många SEK kostar 1 USD.
i
Eftersom antalet i interbankmarknaden traditionellt sättes i USD (Basvalutan) så säger man 1 miljon USD/SEK (1 miljon USD) Antalet USD vet man. antalet SEK beror på priset på 1 USDSEK

Första valutaparet som nånsin handlades var GBP/USD (handlades via atlantkabeln så detta valutaparet kallades och kallas fortfarande (tradition igen!) CABLE.

GBP var basvaluta mot alla andra valutor tills EUR kom. Interbank kvoterar EUR/GBP även om man i UK ofta ser GBP/EUR. EUR är bas mot alla valutor,

Sen har du AUD och NZD som är basvalutor mot allt UTAN GBP o EUR
Sen kommer USD som är basvaluta mot allt utom ovanstående

Europeiska valutor handlas primärt INTERBANK mot EUR och resten av världen mot USD.

JPY, GBP o CHF är undantagen där EUR/JPY USD/CHF o GBP/USD också handlas i stora volymer

Då det gäller mindre valutor beror det ofta på i vilket land man sitter

i Sverige handlas NOK/SEK (egna valutan prisvaluta) mens i Norge handlas SEK/NOK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback