Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-31, 23:36
  #13
Medlem
Jag skulle aldrig ge ut ett nummer till eskorten som är registrerat på mig själv. Finns mängder med bedragar som bara försöker blåsa en och pressa en på pengar.
Den enda verifiering jag har gjort är att skicka ansiktsbilder över kik (kik kameran) eller mail. Givetvis en bild som inte går att googla och koppla till mig. Men gör jag bara i enstaka fall där jag litar på eskorten.

Jag tror också det ger en falsk trygghet. Tror inte det sker någon noggrannare koll om du registrerar ett kontantkort. Tror det räcker med ett komplett personnr. Men jag inte testat det här själv.
Ett nummer som inte är aktivit ett visst tag kan tas över av en ny person. Tror inte alltid register som tex hitta.se uppdaterar speciellt snabbt. Även truecaller kan ha kvar gammal info. Det går väl också att manuellt lägga in ett förslag på namn på truecaller och kanske även hitta.se.


EDIT:
Men sen är det inte så smarta eller tekniskt kunniga. Kom att tänka på ett exempel där eskorten blev slagen och han tog stryptag på henne. Men han hade switchat pengarna i böjan av träffen.... Så var inte så svårt att spåra upp honom.
__________________
Senast redigerad av Johan1112 2017-07-31 kl. 23:40. Anledning: kom på en grej
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback