Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 22:43
  #1
Medlem
Ska köpa en vår adidas jacka. Vill ha en jacka som har tre sträck på armaena, har hittat många snygga jackor men inte riktigt fastnat eller bestämt mig än, min kompis har en adidas jacka som har tre sträck på armarna och som gick att vända ut och in, nån som vet var man kan hitta dom? Och tipsa och länka till adidas jackor så är ni grymma!
Citera
2017-07-30, 23:01
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Köp inte adidasjackor. Det är förknippat med folk som vill leka gangster.
Citera
2017-07-30, 23:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastafarmer
Ska köpa en vår adidas jacka. Vill ha en jacka som har tre sträck på armaena, har hittat många snygga jackor men inte riktigt fastnat eller bestämt mig än, min kompis har en adidas jacka som har tre sträck på armarna och som gick att vända ut och in, nån som vet var man kan hitta dom? Och tipsa och länka till adidas jackor så är ni grymma!

Varför frågar du inte din kompis var han har köpt jackan? Eller han kanske har rånat nån stackars tonåring på jackan. Det är inte helt ovanligt nuförtiden.
Citera
2017-07-30, 23:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Köp inte adidasjackor. Det är förknippat med folk som vill leka gangster.
Adidas är ett sport märke inget gangster shit märke, vill ha adidas för jag tycker det är snyggt, frågade om snygga adidas jackor inte vad adidas är förknippat med, jag sköter fullständigt i vad det är förknippat med så länge jag är mig själv och har på mig vad jag gillar så mår bra
Citera
2017-07-30, 23:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Varför frågar du inte din kompis var han har köpt jackan? Eller han kanske har rånat nån stackars tonåring på jackan. Det är inte helt ovanligt nuförtiden.
Han köpte jackan på nån marknad så vet inte hur jag får tag på den,
Citera
2017-07-30, 23:43
  #6
Medlem
Heauxms avatar
Fyfan trash jacka.
Citera
2017-07-31, 00:03
  #7
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastafarmer
Adidas är ett sport märke inget gangster shit märke, vill ha adidas för jag tycker det är snyggt, frågade om snygga adidas jackor inte vad adidas är förknippat med, jag sköter fullständigt i vad det är förknippat med så länge jag är mig själv och har på mig vad jag gillar så mår bra
Adidas är ursprungligen ett sportmärke men det blir vad man gör det till och jackorna samt byxorna med 3 streck är per automatik blatte (den dåliga sorten) / wannabe gangster-stämpel. Det förstår du också om än undermedvetet. Varför porträttera sig som en idiot med flit?
Citera
2017-07-31, 00:23
  #8
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kläder och skor: allmänt --> Kläder och skor: köpråd
/Moderator
Citera
2017-07-31, 03:32
  #9
Medlem
Varför trashar alla ts? Ge honom råd istället.

http://www.adidas.com/us/men-jackets

På länken finns Adidas amerikanska webshop. Kolla där om du hittar något du gillar, sen kan du prova att googla produktnamnet för att se om någon svensk shop säljer den, alternativt söka på produktnamnet på pricerunner/prisjakt. Om du nu inte vill betala tullavgifter och köpa från deras store.
Citera
2017-07-31, 03:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Köp inte adidasjackor. Det är förknippat med folk som vill leka gangster.
Adidas är ett av världens kändaste märken som bärs av allt från huliganer, babbar, kändisar, men framför allt av den helt vanliga arbetarklassen.

TS: Har du kollat Adidas egna webshop?
Citera
2017-07-31, 14:09
  #11
Medlem
Decentralizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Köp inte adidasjackor. Det är förknippat med folk som vill leka gangster.

Stämmer delvis, men inte helt och hållet. Är även populärt bland subkulturen "Södermalmkids" samt inom rave-scenen.

Nog med OT. Till TS: Lär finnas på typ alla sportaffärer som Stadium och Intersport. Affärer som säljer skor (lite mer inriktade på sneakers) brukar ha lite mer udda varianter, så det är mitt bästa tips. Se Sneakers & Stuff och Shoeline.
Citera
2017-08-06, 03:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeboxo42
Varför trashar alla ts? Ge honom råd istället.

http://www.adidas.com/us/men-jackets

På länken finns Adidas amerikanska webshop. Kolla där om du hittar något du gillar, sen kan du prova att googla produktnamnet för att se om någon svensk shop säljer den, alternativt söka på produktnamnet på pricerunner/prisjakt. Om du nu inte vill betala tullavgifter och köpa från deras store.
Tack för bra svar! Och tack för du fick tråden till o bli så jag ville, ville bara ha länkar och tips ingen debatt haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback