Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-08, 02:23
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Benso går nog, tror det är SSRI som är problemet. Jag har sällan sett någon stå på MAOI dock. Man undviker detta aktivt.
Så kan vara lugnt att fortsätta med benso?
Citera
2017-08-08, 16:10
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Så kan vara lugnt att fortsätta med benso?

Mycket antagligen.
Citera
2018-07-16, 00:39
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
De senaste året har jag ätit över 20 olika psykofarmaka. Vet knappt varför jag mår dåligt längre. Men en blandning mellan strulig uppväxt och PTSD och senare skador av mediciner. Har noll fokus, är väldigt självmordsbenägen, har daglig ångest som är outhärdlig, panikångestattacker som leder till blackout och sedan vaknar jag med bitmärken i sönderslagna rum, aggressioner, allt nere/låg, ser inte längre något kul i något.

Propavan, Atarax, Lergigan, Theralen, Sertralin, Fluoxetin, Mirtazapin, Quetiapin, Lamictal, Zyprexa, Lyrica, Oxascand, Melatonin AGB, Nozinan, Voxra, Imovane, Stilnoct, Stesolid, Xanor (både depot och snabbverkande), Iktorivil, Nitrazepam, Valdoxan. Har säkert glömt någon.

Dessvärre har mer eller mindre inget fungerat. Antihistaminerna har hjälpt lite med sömnen men inte mer än så och inte längre. De antidepressiva och stämningsstabiliserande har bara fått mig att må sämre, med undantag för voxran som gjorde mig LITE klarare i huvudet men upplever att den effekten försvunnit. Valdoxanet har jag precis börjat med men det har varit snart en vecka av ren ångest. Lyrican funkade LITE men utvecklade ett helvetes beroende av det. Lamictalet gjorde mig hjärndöd. Bensodiazepinerna har jag ingen större effekt av - de tar bort en del ångest och dämpar abstinensen av lyrica-beroende och även det bensoberoende jag håller på att utveckla. Z-preparaten kunde jag sova på förut men har numer ingen större effekt. Värt att tillägga kan vara att jag även på något sätt har blivit mer eller mindre immun mot alkohol, kan knappt bli påverkad.

Just nu äter jag:
Voxra 300mg
Xanor depot 1mg
Xanor snabb 2mg
Ikto 2mg
Propavan 50mg
Valdoxan 25mg
Stilnoct 10mg

Har även testat diverse terapi med allt från nyexaminerade kuratorer till "väldigt erfarna" psykologer utan något som helst resultat. Även testat tekniker som träning osv (tränade på elitnivå när jag kraschade).

Är intresserad av att testa någon centralstimulatia för att jag har inbillat mig att det skulle få mig att må bra (delvis för att voxran ändå haft LITE effekt)

Så frågan är vafan jag gör nu? Vad finns det kvar att göra? Vilka mediciner funkar? Är jag körd och självmord borde vara det naturliga valet? Känns som att jag behöver någon kemisk hjälp innan jag kan börja arbeta med mig själv hos tex psykolog.

Så hur går det för dig nu? Har du hittat något som hjälper?
Citera
2018-07-16, 08:34
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoghurtkvarg
Så hur går det för dig nu? Har du hittat något som hjälper?
Tackar som frågar. Varit halvtidssjukskriven en bra tag nu vilket verkar ha hjälpt men vissa perioder har ändå varit tuffa och då har jag klarat mig genom lite självmedicinering av kratom. Faktiskt en helt fantastiskt växt om man använder det rätt. Dessutom fick jag efter mycket strul en ny ADHD-utredning som visade sig att jag hade ju ADHD. Har nu börjat med metylfenidat och jag mår betydligt bättre. Mycket sällan ångest (förutom när PTSDn tar över) och är allmänt mer vaken (när jag är vaken alltså). Dessvärre känns det lite påfrestande på hjärtat men vi får se hur det går.

Summa: Kratom hjälpte mig genom några djupa dalar, metylfenidat verkar hjälpa fokus/trötthet men med lite äckliga biverkningar, och ångesten hålls även låg (gissar på metylfenidat och kortare arbetsdagar) men har ändå oxascand samt imovane fortfarande.
Citera
2018-09-12, 22:35
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Tackar som frågar. Varit halvtidssjukskriven en bra tag nu vilket verkar ha hjälpt men vissa perioder har ändå varit tuffa och då har jag klarat mig genom lite självmedicinering av kratom. Faktiskt en helt fantastiskt växt om man använder det rätt. Dessutom fick jag efter mycket strul en ny ADHD-utredning som visade sig att jag hade ju ADHD. Har nu börjat med metylfenidat och jag mår betydligt bättre. Mycket sällan ångest (förutom när PTSDn tar över) och är allmänt mer vaken (när jag är vaken alltså). Dessvärre känns det lite påfrestande på hjärtat men vi får se hur det går.

Summa: Kratom hjälpte mig genom några djupa dalar, metylfenidat verkar hjälpa fokus/trötthet men med lite äckliga biverkningar, och ångesten hålls även låg (gissar på metylfenidat och kortare arbetsdagar) men har ändå oxascand samt imovane fortfarande.


Grattis till dig! Hoppas du har bra vänner runt dig som du kan ta stöd av, det är viktigt har jag hört.
Hört bra om kratom..hmm..men hört att de bankat
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback