Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 20:46
  #1
Medlem
Hej,

Undrar hur en Bachelor of Arts economics står sig emot exempelvis en Bachelor of Commerce eller liknande. Vad är skillnaden? Förändras jobbmöjligheterna vid förstnämnda utbildningen?

Mvh
Citera
2017-07-30, 20:50
  #2
Medlem
Xer0s avatar
Gissar att ju mer känd utbildningen är desto bättre.
Det handlar om vad utbildningen innehåller, vad den heter, men också villken skola den ges av.

Jag skulle ju satsa på en BA och sedan bygga på till en MBA, eftersom det är den vanligaste och mest kända ekonomiutbildningen.
Citera
2017-07-30, 22:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Gissar att ju mer känd utbildningen är desto bättre.
Det handlar om vad utbildningen innehåller, vad den heter, men också villken skola den ges av.

Jag skulle ju satsa på en BA och sedan bygga på till en MBA, eftersom det är den vanligaste och mest kända ekonomiutbildningen.

Okej, fast då tänker väll du på BA som i Business Administration? Antar att en Bachelor of Arts Economics kan översättas till Filosofi kandidatexamen inom ekonomi..? Utbildningen i fråga gäller på McGills University i Montreal.
Citera
2017-07-30, 22:35
  #4
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flenssm
Okej, fast då tänker väll du på BA som i Business Administration? Antar att en Bachelor of Arts Economics kan översättas till Filosofi kandidatexamen inom ekonomi..? Utbildningen i fråga gäller på McGills University i Montreal.

Jo jag vet, men kunde jag välja mellan de två så skulle jag välja BA i första hand.
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga om skillnaden mellan programmen, det kanske nån annan kan.

Ett tips är dock att jämföra kursplanerna, och välja det som verkar mest vettigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback