Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 19:57
  #1
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Ålder:
ca 31

Vikt:
82 kilogram

Längd:
187 cm


Uppskattad BF%:

ca 16 %

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Lyfter hyffsat bra, även om jag vill ta mer, men vill inte skada mig..

bänk 80 kg ca 5 reps
mark 120 kg 7-8 reps

Nuvarande kostupplägg:
whey 100, ägg, kyckling, kött, ris, kvarg, ca 3400 kcal om dagen (lägger på mig lätt med hänsyn till min ålder).

Träningserfarenhet:
MMA, Thaiboxing, Gym, Kör blandat explosiva set (korta reps) och långa reps med intervaller.
Just nu kör jag enbart gym, och lagt handskarna på hyllan.

Tidigare kurer:
testo-e, dbol, deca

Kurdosering:
Ligger på 100mg tren a / ml EOD, testo p 100mg/ml EOD

PCT:
Klomid,Nolva,HCG

Mål med kuren:
Att ligga på en så log dos som möjligt, för att kunna återhämta mig bättre, ska även minimera kurlängden, för ju längre jag går så blir återhämtningen segare.

Vill uppnå 92kg i skapligt ren muskelmassa, med ganska lågt BF. Boosta välmåendet och jag skulle vilja se hur långt jag kan gå, vill göra ett stort namn av mig genom socialamedier. Jag kanske kommer och tävla inom Body-fitness, men vi får se, behöver komma upp i bättre styrka först.

Hoppas statsen var läsligt, lånade mallen av en nära vän här på FB, tack mannen hoppas du inte blir sur :P

Jag har även Dbol hemma i lådan, men vågar inte köra på den igen då jag fuckade upp min lever vid förra kuren, vill inte gå in på detaljer.. för jag skäms över det, och försöker och gå vidare.

Ni får klottra på med egna tips, frågor och annat dylikt.

Mvh
Citera
2017-07-30, 22:43
  #2
Medlem
EVF111s avatar
Okej nu blir jag jävligt fundersam?

1. Du är alltså tjej och vill bli man med tanke på preppvalet?

2. Du vet inte att bodyfitness är en gren för tjejer?

10kg? Tror du får hejda dig lite nu för risken är stor att du blir besviken.

Ska bli kul att läsa dock, kommer kika in men räkna inte med så mycket kommentarer kör hårt!
Citera
2017-07-30, 23:03
  #3
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Okej nu blir jag jävligt fundersam?

1. Du är alltså tjej och vill bli man med tanke på preppvalet?

2. Du vet inte att bodyfitness är en gren för tjejer?

10kg? Tror du får hejda dig lite nu för risken är stor att du blir besviken.

Ska bli kul att läsa dock, kommer kika in men räkna inte med så mycket kommentarer kör hårt!

My bad angående body-fitness., hade ingen aning om att det var för tjejer. Kanske passar mig ändå? Vinna överlägset mot tjejerna haha.

Skämt å sido, Jag brukar rent generellt sätta höga mål och om jag når dem halvägs då är jag fortfarande nöjd!

Tack för peppen!!
__________________
Senast redigerad av SpaceMonkey1 2017-07-30 kl. 23:36.
Citera
2017-07-31, 00:39
  #4
Medlem
Hypotesuss avatar
Dina styrkestats är totalkassa. Att göra ca 5 reps på 80 kg i bänk bör varenda 31 åring som tränat någorlunda regelbundet utan prepp i 1-2 år klara av. Men du tycks ha klarat av det först efter en kurerfarenhet som sträcker sig över testo e, dbol och deca...det är urkass. Eftersom du ännu bara är i början av din kur så bör du, med tanke på dina styrkestats, se över hela ditt kost-, vila och träningsupplägg. Någonstans, troligen på flera ställen, gör du allvarliga fel. Om det inte brister där så måste de preparat du kört på varit kraftigt underdoserade eller så drack du oljan istället för att injecera den.

Att du sen väljer att köra tren a i ett läge där 250 mg testo e var 5:e dag skulle räcka mer än väl för dina ambitioner det är bara tragiskt men nu hoppas jag du gör det bästa av situationen. Råder dig till att köra testo p 3 veckor längre än tren när du väl går av din kur och att du är beredd på ett tapp när du går av om du inte hunnit shapea till kosten, vilan och träningen innan dess. Hoppas också du har prami eller cabaser hemma.
Citera
2017-07-31, 10:54
  #5
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Dina styrkestats är totalkassa. Att göra ca 5 reps på 80 kg i bänk bör varenda 31 åring som tränat någorlunda regelbundet utan prepp i 1-2 år klara av. Men du tycks ha klarat av det först efter en kurerfarenhet som sträcker sig över testo e, dbol och deca...det är urkass. Eftersom du ännu bara är i början av din kur så bör du, med tanke på dina styrkestats, se över hela ditt kost-, vila och träningsupplägg. Någonstans, troligen på flera ställen, gör du allvarliga fel. Om det inte brister där så måste de preparat du kört på varit kraftigt underdoserade eller så drack du oljan istället för att injecera den.

Att du sen väljer att köra tren a i ett läge där 250 mg testo e var 5:e dag skulle räcka mer än väl för dina ambitioner det är bara tragiskt men nu hoppas jag du gör det bästa av situationen. Råder dig till att köra testo p 3 veckor längre än tren när du väl går av din kur och att du är beredd på ett tapp när du går av om du inte hunnit shapea till kosten, vilan och träningen innan dess. Hoppas också du har prami eller cabaser hemma.

Jag har ju påpekat detta i mitt inlägg att jag behöver komma upp i bättre styrka, då jag har tränat MMA i flera år så har vi fokuserat mest på uthålliga muskler, intervaller, kondition.

Under förra kuren kom jag upp till 90kg i bänk x 5, maxade 100x1, lite bättre. Jag har bara kurat mig under 2 år och tagit kosten seriöst de senaste åren. Jag vill inte se "grov" ut, vill få en funktionell, rippad kropp. Thats it.
Citera
2017-07-31, 16:14
  #6
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Jag har ju påpekat detta i mitt inlägg att jag behöver komma upp i bättre styrka, då jag har tränat MMA i flera år så har vi fokuserat mest på uthålliga muskler, intervaller, kondition.

Under förra kuren kom jag upp till 90kg i bänk x 5, maxade 100x1, lite bättre. Jag har bara kurat mig under 2 år och tagit kosten seriöst de senaste åren. Jag vill inte se "grov" ut, vill få en funktionell, rippad kropp. Thats it.

Helt klart behöver du komma upp i bättre styrka. Helst skulle du göra det ren för då växer dina fästen och dina muskler i någorlunda jämn och harmonisk takt. Nu dundrar du istället på med tren a.

Det har ingen som helst betydelse att du tränat MMA. Har mängder med bekanta som tränar MMA, väldigt många av dem är helt natty och tränar bänk på 100 kg+. Låt mig ta Mr X som exempel. Mr X har nära nog identiska vikt- (86 kg) och åldersstats (32 år) som dig. Mr X tränar också ren, kör MMA och är att betrakta som elittränad när det kommer till uthållighetsträning. Trots detta TRÄNAR, alltså inte maxar, Mr X bänkpress på lite över 100 kg, 3x15 i sin bröstrutin.

Ta istället mitt råd och se över din kost, träning och vila. Hitta dina brister och arbeta med dem helt ren i över ett år. Lägg dig därefter, om du nu nödvändigtvis ska kura, på antingen på 250 mg testo e var 5:e dag eller 250 mg testo c var 7:e dag. Se till att det är från betrodda aktörer.

Men som sagt, ge helst fan i att kura och se till att du har en grundstyrka och kan det här med kost och träning innan du kör på.
Citera
2017-07-31, 17:31
  #7
Medlem
JoeBuddens avatar
Tycker som andra här att tren A kanske är lite väl hastigt vid dina stats. Men du verkar redan vara igång, så det är väl ingen som helst idé att försöka leda dig in på andra tankar.
Hur ser din träning ut idag? och hur har du tänkt att ändra den när du ligger ON?
tänker att om du varit vilsen i hur du ska köra för att hitta bra frekvens innan, hur skall det då gå när du är ON?
Hur har du tänkt lägga upp träningen för att få ut så mycket som möjligt av preppen? vad är din kropp van med ren?
Må väl
Citera
2017-07-31, 18:14
  #8
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Helt klart behöver du komma upp i bättre styrka. Helst skulle du göra det ren för då växer dina fästen och dina muskler i någorlunda jämn och harmonisk takt. Nu dundrar du istället på med tren a.

Det har ingen som helst betydelse att du tränat MMA. Har mängder med bekanta som tränar MMA, väldigt många av dem är helt natty och tränar bänk på 100 kg+. Låt mig ta Mr X som exempel. Mr X har nära nog identiska vikt- (86 kg) och åldersstats (32 år) som dig. Mr X tränar också ren, kör MMA och är att betrakta som elittränad när det kommer till uthållighetsträning. Trots detta TRÄNAR, alltså inte maxar, Mr X bänkpress på lite över 100 kg, 3x15 i sin bröstrutin.

Ta istället mitt råd och se över din kost, träning och vila. Hitta dina brister och arbeta med dem helt ren i över ett år. Lägg dig därefter, om du nu nödvändigtvis ska kura, på antingen på 250 mg testo e var 5:e dag eller 250 mg testo c var 7:e dag. Se till att det är från betrodda aktörer.

Men som sagt, ge helst fan i att kura och se till att du har en grundstyrka och kan det här med kost och träning innan du kör på.

Kul för din kompis. Alla är olika, Jag har även IBS C som gör att jag får svårare att bygga. Men inget stoppar mig. Kör testo p och inte e. Tren a på det.

Har redan ökat på gymmet. Snart 1 vecka då jag gör framsteg. Men tack för att du tog din tif och delade med dig av dina synpunkter. 👌Du motiverar mig bara mer 💪
__________________
Senast redigerad av SpaceMonkey1 2017-07-31 kl. 18:38.
Citera
2017-07-31, 18:27
  #9
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBudden
Tycker som andra här att tren A kanske är lite väl hastigt vid dina stats. Men du verkar redan vara igång, så det är väl ingen som helst idé att försöka leda dig in på andra tankar.
Hur ser din träning ut idag? och hur har du tänkt att ändra den när du ligger ON?
tänker att om du varit vilsen i hur du ska köra för att hitta bra frekvens innan, hur skall det då gå när du är ON?
Hur har du tänkt lägga upp träningen för att få ut så mycket som möjligt av preppen? vad är din kropp van med ren?
Må väl

Jag kör såhär, 3 tunga reps varav den sista kör jag direkt efter sista set, då kör jag tills jag dödar muskeln (blir ingefär upp emot 18-20reps).

Tänker pressa utöver max. Uthållighet behöver jag ha kvar hyffsat då jag coachar i mma numera.

Fighting instinkten har jag. Det enda som är jobbigt är när jag har IBS skov med föestoppning och utmattning.
Citera
2017-08-01, 13:18
  #10
Medlem
Låg inte du på PCT alldeles nyss? Är det smart att påbörja ny kur så tidigt?
Citera
2017-08-01, 15:34
  #11
Medlem
Är inte 100mg eod tren a mycket? Du som ville ha en så liten dos som möjligt är väl 50mg bättre och fortfarande starkt nog för att ge fina Gains?

Mvh
Citera
2017-08-01, 19:33
  #12
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absgrabb12345
Är inte 100mg eod tren a mycket? Du som ville ha en så liten dos som möjligt är väl 50mg bättre och fortfarande starkt nog för att ge fina Gains?

Mvh

Hej! Jo jag fick sänka till 50mg nu eod. Mitt testo från 2:a kuren var grovt underdoserat. Hade 48nmol i refferensvärde. Men 1:a kuren på ett annat testo landade jag på 120nmol.

Ville bara påpeka det. 1:a kuren gav grymma resultat som jag fick behålla jävligt mycket av.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback