Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 14:50
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan du spekulera lite vad som kommer att hända då?

Ok, så vad du har gjort är att ägna dig att vilda fantasier och domedagsprofetior.

Vad kommer att hända: ingenting. Punkt slut.
__________________
Senast redigerad av experten10 2017-08-02 kl. 15:00.
Citera
2017-08-02, 14:50
  #122
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan du spekulera lite vad som kommer att hända då?

Ingenting, med största sannolikhet.
Citera
2017-08-02, 15:32
  #123
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ok, så vad du har gjort är att ägna dig att vilda fantasier och domedagsprofetior.

Vad kommer att hända: ingenting. Punkt slut.

Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Ingenting, med största sannolikhet.
Av det här, nej, inget kommer att ske. Risken för upptrappning är dock påtaglig.
Citera
2017-08-02, 16:23
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Av det här, nej, inget kommer att ske. Risken för upptrappning är dock påtaglig.

Skenbar "upptrappning". Det kommer inte att bli något USA/Ryssland-krig. Trump är inte intresserad av det och det är inte Putin heller.
Citera
2017-08-02, 18:39
  #125
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Skenbar "upptrappning". Det kommer inte att bli något USA/Ryssland-krig. Trump är inte intresserad av det och det är inte Putin heller.
Vem har pratat om krig? Inte jag iaf. Dock tror jag inte för en sekund på att det hela diplomatiska bråket handlar om att Ryssarna har lagt sig i USA-valet. Det handlar krasst om marknadsandelar på energiområdet och det kan få en stor påverkan på Europeisk ekonomi.
Citera
2017-08-02, 21:09
  #126
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jo, jag har haft kontakter med dem, hur så?

Jag syftar på nyhetsartikeln från Reuter några poster ovanför:

One area likely to be cut is the office that issues visas to Russian citizens seeking to travel to the United States, according to a former U.S. ambassador to Moscow, Michael McFaul.

"If these cuts are real, Russians should expect to wait weeks if not months to get visas to come to U.S.," McFaul wrote in a Twitter post on Sunday.
Har väntetiderna för amerikaners visum till Ryssland ökat till månader efter att USA utvisade ryska diplomater?
Citera
2017-08-03, 11:09
  #127
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Har väntetiderna för amerikaners visum till Ryssland ökat till månader efter att USA utvisade ryska diplomater?

Vet ej, situationen kan vara annorlunda. Men sanktionerna drabbar naturligtvis båda sidor.
Citera
2017-08-03, 11:33
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vem har pratat om krig? Inte jag iaf. Dock tror jag inte för en sekund på att det hela diplomatiska bråket handlar om att Ryssarna har lagt sig i USA-valet. Det handlar krasst om marknadsandelar på energiområdet och det kan få en stor påverkan på Europeisk ekonomi.

Så din tanke är att Europa kommer att "kollapsa" och "falla" för att Tyskland eventuellt får betala lite mer för energi? Det vore bättre om du klargör vad det är du försöker säga direkt så att det kan förkastas omgående i stället för att man ska behöva dra ur dig vad du faktiskt menar.

Europa kommer inte att "kollapsa" eller vara "kört" eller "falla" på grund av (möjligen något) högre energipriser. Slutdiskuterat.
Citera
2017-08-03, 13:01
  #129
Medlem
klybans avatar
Är inte det perfekt för USA att dom utvisar så många diplomater?
Då dom kan plocka in nytt fräscht folk, som Ryssarna inte har koll på vem de är och vad de gör.
Citera
2017-08-08, 01:57
  #130
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Dugin

"Polen ska sjävklart ALDRIG vara beroende av ryssarna men att köpa dyr gas från USA som dessutom inte på långa vägar har den tillgången som man får från öst är inte hållbart i längden. Personligen hade jag sett att Kaczynski glömmer sitt hat för stunden och siktar in sig på bra business istället för personligt agg. Man behöver inte lita på ryssen men ryssen är trots allt en granne och det är på tiden att man börjar mildra relationerna en aning. Ungern har dessutom OK relationern med ryssarna så någon dyr gas från Polen kommer inte ens att diskuteras internt"

Dyr gas från USA? den är biligare än den ryska gasen, Polen betalar mycket högre gaspris än Tyskland, dessutom finns en överhängande risk att Putin stoppar leveranserna, speciellt nu när han har en oberoende pipeline till Tyskland, då kan han pressa Polen ännu mer

Så du menar att USA-gas fraktad i stora tankbåtar är billigare än rysk gas levererad genom pipelines? Lägg av bracie. Om du ger mig en källa på det påståendet så ska jag inte säga emot dig men rent logistiskt och marknadsmässigt så har jag svårt för att tro på detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback