Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 19:29
  #1
Medlem
Hur skulle du beskriva den? Vad är den gjord av för tyg? Andra egenskaper som kännetecknar den..?
Citera
2017-07-30, 19:34
  #2
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
1. Stadigt jävla naturmaterial.
2. Bra mönster med trevlig passform.
3. Sömmar etc bär spår av ett bra hantverk.
Citera
2017-07-30, 19:43
  #3
Medlem
note-its avatar
Man kan tvätta den utan att den ändrar form eller färg.
Nu menar jag flera års av tvättar.
Citera
2017-07-30, 20:14
  #4
Medlem
carminaburanas avatar
Jag köpte en bredrutig röd och blå ben sherman 1996. Den har tvättats och torktumlats en gång i veckan i mer än 20 år, och den ser fan likadan ut som när jag köpte den, förutom en liten nötning på kragen. Helt sjukt. Ingen annan skjorta har hållt så länge.
Citera
2017-07-30, 23:40
  #5
Medlem
JustZlatans avatar
Märket, priset och i vilket land skjortan är gjord avgör om det är en kvalitetsskjorta.
Citera
2017-07-31, 00:25
  #6
Medlem
Material och hantverk. Personligen föredrar jag linne mest beroende på klimtet där jag bor, då det är ett naturmaterial och svalkar bättre än många andra material.

Jag väljer material, modell och detaljer och får dem uppsydda efter mina mått. Perfekt passform och till ett lägre pris än en märkessjkorta, där en stor del av priset utgörs av just märket (inte kvalitén).
Citera
2017-07-31, 01:25
  #7
Medlem
Vilket material anser ni vara bäst?
Citera
2017-07-31, 08:51
  #8
Medlem
En skjorta i "sea island cotton" är oslagbar.
Beställd på Jermyn Street i London.
Citera
2017-07-31, 21:26
  #9
Medlem
PierreTanguys avatar
Grunden ligger ju självklart i tygets kvalité och beroende på skjortans ändamål är olika tyger och vävtekniker att föredra, men alltid av högre kvalité.
Handsydda detaljer är väl egentligen inte att föredra om plagget ska hålla så länge som möjligt men det sänder ändock vissa signaler till ett tränat öga.
Det spelar dock ingen roll hur bra tyg det är, hur hög stitch count det är eller hur äkta pärlemorknapparna är, om passformen inte är anpassad efter din kropp kommer skjortan ändå se billig och tråkig ut.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Märket, priset och i vilket land skjortan är gjord avgör om det är en kvalitetsskjorta.

Det här var fan bland det dummaste jag har läst
Citera
2017-07-31, 21:54
  #10
Medlem
ulvvfs avatar
Snygg, passar bra och är hållbar.
Citera
2017-07-31, 21:59
  #11
Medlem
MelPoomenes avatar
Handsydd i material med långa fibrer.
Citera
2017-09-11, 20:17
  #12
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
Grunden ligger ju självklart i tygets kvalité och beroende på skjortans ändamål är olika tyger och vävtekniker att föredra, men alltid av högre kvalité.
Handsydda detaljer är väl egentligen inte att föredra om plagget ska hålla så länge som möjligt men det sänder ändock vissa signaler till ett tränat öga.
Det spelar dock ingen roll hur bra tyg det är, hur hög stitch count det är eller hur äkta pärlemorknapparna är, om passformen inte är anpassad efter din kropp kommer skjortan ändå se billig och tråkig ut.



Det här var fan bland det dummaste jag har läst

Kan inte annat än hålla med... Jag har flera riktigt fina men hyfsat billiga skjortor som inte är av något speciellt märke men som har hållit riktigt bra ändå...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback