Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 17:43
  #1
Medlem
Eftersom jag har add och har tagit alla metyfenidater och elvance och attentin så funderar jag om jag kanske skulle börja med strattera ist (de andra medicinerna har jag gått på sedan 4 år tillbaka). Det som fungerat bäst för mig hittills är snabbverkande ritalin och jag undrar således om det går att ta strattera och om man vid behov kan ta ritalin snabbverkande. har under cirka 1,5-2 år tagit ritalin snabbverkande 1,5+1+1 med ca 4 h mellanrum då jag e känslig och elvance och attentin har visat sig vara för starka. Går det att ta strattera vid morgonen för att vid behov fylla på med ritalin under dagen?
Citera
2017-07-30, 18:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garderobs.skelett
Eftersom jag har add och har tagit alla metyfenidater och elvance och attentin så funderar jag om jag kanske skulle börja med strattera ist (de andra medicinerna har jag gått på sedan 4 år tillbaka). Det som fungerat bäst för mig hittills är snabbverkande ritalin och jag undrar således om det går att ta strattera och om man vid behov kan ta ritalin snabbverkande. har under cirka 1,5-2 år tagit ritalin snabbverkande 1,5+1+1 med ca 4 h mellanrum då jag e känslig och elvance och attentin har visat sig vara för starka. Går det att ta strattera vid morgonen för att vid behov fylla på med ritalin under dagen?
Du borde prata med din läkare.
Citera
2017-07-30, 19:05
  #3
Medlem
Jo jag vet har tid med läkaren på onsdag. Skulle se om ngn här testat det dock.
Citera
2017-07-30, 19:51
  #4
Medlem
Doering på Ritalin?
Citera
2017-07-30, 21:45
  #5
Medlem
Det enda jag kan hjälpa dig med är att kontrollera i FASS. Där står det att Strattera INTE ska kombineras med mediciner för depressioner och psykiska besvär.
Citera
2017-07-31, 12:57
  #6
Medlem
Doseringen har hittills mestadels varit 1,5+1+1 (4h mellanrum), men skall antaglien gå till docering med en snabbverkande med 3,5 mellanrum nu.
Citera
2017-07-31, 18:00
  #7
Medlem
Ja, tekniskt går det bra, men gör inte detta utan din läkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback