Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-08-19, 21:26
  #73
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Uppenbart att du har noll koll i ämnet. Ta till dig detta som ett råd istället.

Det uppenbara är att du inte har några belägg för ditt påstående, annat än anekdotiska. Lägger ned diskussionen nu.
Citera
2017-08-19, 21:35
  #74
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det uppenbara är att du inte har några belägg för ditt påstående, annat än anekdotiska. Lägger ned diskussionen nu.

Tack för du har inte tillfört ett jota. Dessutom skriver du i tidigare post att tid för intag av mat inte har någon betydelse, vilket är skitsnack. Du har ingen erfarenhet och bör vara ytterst försiktig med klippa och klistra, eller uttala dig för den delen.

http://about.mapmyfitness.com/2015/1...every-workout/
__________________
Senast redigerad av Rabbah 2017-08-19 kl. 21:38.
Citera
2017-08-19, 22:49
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Tack för du har inte tillfört ett jota. Dessutom skriver du i tidigare post att tid för intag av mat inte har någon betydelse, vilket är skitsnack. Du har ingen erfarenhet och bör vara ytterst försiktig med klippa och klistra, eller uttala dig för den delen.

http://about.mapmyfitness.com/2015/1...every-workout/

Säg att du äter en lagom stadig lunch kl 12. Kl 14 börjar du ett typiskt gympass som håller på en timme. Tror du då på fullt allvar att all näring från den tidigare måltiden "försvinnit" i ett mörkt hål, eller att maten fortfarande processas i matspjälkningsapparaten? Bonusfråga: tror du att ett hårt skivstångspass på 1-1,5 h är i närheten av att förbruka kroppens energilager?
Citera
2017-08-20, 13:21
  #76
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Det är mitt råd till ts. Sedan om han följer det, väljer han själv. En timme tycker jag är god tid att hålla sig inom, ju tidigare desto bättre. Mina belägg är av egen erfarenhet och omgivning under lång tid. Om du önskar studier söker du själv.
Fast nu var det ju du som kom med de råden. Då kan jag tycka att det lämpligt att även du ger belägg för de råden. Annars är det bara tomma ord.
Citera
2017-08-20, 13:30
  #77
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Tack för du har inte tillfört ett jota. Dessutom skriver du i tidigare post att tid för intag av mat inte har någon betydelse, vilket är skitsnack. Du har ingen erfarenhet och bör vara ytterst försiktig med klippa och klistra, eller uttala dig för den delen.

http://about.mapmyfitness.com/2015/1...every-workout/
Läste du studierna som skribenten hänvisar till eller utgår du från att hans tolkning av dem är korrekt och icke-sensationella? Ett tips är att läsa de faktiska studierna och inte gå på en bloggares eller kvällstidnings tolkning av dem. För de får klick när de gör sensationella scoopes, vilket sällan stämmer överens med det forskarna själva säger om de RCT:er de har genomfört.

Vill du istället läsa en mer genomgående artikel om näringstajming är Schoenfeld et. al. metaanalys i området väldigt bra. Eftersom du verkar så självsäker i frågan utgår jag från att du vet skillnaden mellan RCT:er och metaanalyser och vet vilken av dem som väger tyngst.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback