Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 07:59
  #61
Medlem
PPOSSAs avatar
Hur gick söket i Gölihatten med missing people? Kommer det bli fler sök, när?
Citera
2017-09-22, 10:14
  #62
Medlem
Aquarellies avatar
Detta är ju bedrövligt. Ludvig försvann i samma veva som Patrik Linfeldt varpå massiva sökinsatser har utförts och fallet har blivit stort i media. Hur kommer det sig att Ludvig glömts bort? Hur kommer det sig att så få personer ansluter till MPS sök? Riktigt provocerande om ni frågar mig! Få hem pojken
Citera
2017-09-22, 15:23
  #63
Medlem
PPOSSAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquarellie
Detta är ju bedrövligt. Ludvig försvann i samma veva som Patrik Linfeldt varpå massiva sökinsatser har utförts och fallet har blivit stort i media. Hur kommer det sig att Ludvig glömts bort? Hur kommer det sig att så få personer ansluter till MPS sök? Riktigt provocerande om ni frågar mig! Få hem pojken


Dålig framförhållning innan sök, tidningen skriver inte ens när och var MP tänker söka. Allting är en post på Facebook ett par timmar före söket ska äga rum.

Tycker också det är trist att det är så få som är och söker..
Citera
2017-09-23, 00:30
  #64
Medlem
Aquarellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPOSSA
Dålig framförhållning innan sök, tidningen skriver inte ens när och var MP tänker söka. Allting är en post på Facebook ett par timmar före söket ska äga rum.

Tycker också det är trist att det är så få som är och söker..


Verkligen ! Väldigt lite information kring fynd dessutom. Finns misstanke om brott etc? Det enda man verkar veta i nuläget är att han är spårlöst borta. Frivilligt? offivilligt? Kalix är ju inte så stort men skogarna har sina djupa gömmor. Hoppas innerligt han hittas snart.
Citera
2017-12-31, 00:16
  #65
Medlem
Snubban007s avatar
Inget nytt Här? Finns det skäl att tro att han blivit utsatt för brott? Självmord? Olycka?
Citera
2017-12-31, 10:05
  #66
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Inget nytt Här? Finns det skäl att tro att han blivit utsatt för brott? Självmord? Olycka?

Ingen i närheten som hört något? Brukar ju kunna florera rykten, speciellt på mindre orter.
Citera
2018-01-07, 12:27
  #67
Medlem
Finns det ingen Kalix-bo i tråden? Rykten är ofrånkomliga i så små orter.

Det skulle vara hemskt om detta förblir ouppklarat för att det inte har varit mer och bättre ”reklam” angående skallgångar.
Citera
2018-01-07, 17:28
  #68
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cor.meum
Finns det ingen Kalix-bo i tråden? Rykten är ofrånkomliga i så små orter.

Det skulle vara hemskt om detta förblir ouppklarat för att det inte har varit mer och bättre ”reklam” angående skallgångar.
Enligt poliskälla så ska skon som hittats vid gol hatten på teknisk undersökning. Det kan varken bekräftas eller dementeras att det är den försvunna grabbens sko. De har inte fått iväg den på teknisk undersökning än? 6 månader senare?
Citera
2018-01-13, 00:59
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Enligt poliskälla så ska skon som hittats vid gol hatten på teknisk undersökning. Det kan varken bekräftas eller dementeras att det är den försvunna grabbens sko. De har inte fått iväg den på teknisk undersökning än? 6 månader senare?
Kalix-bor är ju inte kända för att vara snabba....

Skämt åsido. Stämmer din info om att de inte lyckats få iväg skon än så är det ju skandal. Försvunna personer borde ju vara topprioriterade!

Tänker på de anhöriga som tvingas gå i ovisshet månad efter månad. Vilket helvete det måste vara.
__________________
Senast redigerad av cor.meum 2018-01-13 kl. 01:03.
Citera
2018-01-13, 06:36
  #70
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cor.meum
Kalix-bor är ju inte kända för att vara snabba....

Skämt åsido. Stämmer din info om att de inte lyckats få iväg skon än så är det ju skandal. Försvunna personer borde ju vara topprioriterade!

Tänker på de anhöriga som tvingas gå i ovisshet månad efter månad. Vilket helvete det måste vara.

Ja fruktansvärt. Gråt mitt hjärta men brist ej. All värme till anhöriga.
Citera
2018-01-13, 20:55
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Ingen i närheten som hört något? Brukar ju kunna florera rykten, speciellt på mindre orter.
Har aldr hört el läst ngt om Ludvigs försv-----märkl tyst från media.

Svårt att tro att han fortf=vid liv el vad som hänt,kan han ha bliv bortf+ev mörd ? Om han tgt bort sig borde han hittats,det har ju gått snart 1 halvt år. Detta mäste ju tära på hans föräldr+övr anhör,förh-vis slut detta lyckl äv om jag frukt det värsta !

Hade han ngn tjej ?
__________________
Senast redigerad av deakpeasley 2018-01-13 kl. 21:13.
Citera
2018-01-23, 00:30
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Har aldr hört el läst ngt om Ludvigs försv-----märkl tyst från media.

Svårt att tro att han fortf=vid liv el vad som hänt,kan han ha bliv bortf+ev mörd ? Om han tgt bort sig borde han hittats,det har ju gått snart 1 halvt år. Detta mäste ju tära på hans föräldr+övr anhör,förh-vis slut detta lyckl äv om jag frukt det värsta !

Hade han ngn tjej ?

Det är märkligt hur tyst det är om vissa försvinnanden medan andra blossas upp så ingen kan undgå informationen.

Har han tagit bort sig borde han ju ha hittats vid det här laget, om han inte ligger väldigt otillgängligt till. Detta låter mest troligt.
Bortförd och mördad eller liknande klingar lite för mycket film i mina öron, men är absolut ingen omöjlighet.
Sen återstår ett tredje alternativ och det är att han håller sig undan frivilligt.

Enligt den ”informationen” eller snarare ”skvallret” jag har fått så hade han ingen flickvän. Men det är en svag källa och inget jag vågar konstatera, tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback